וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: מעשי האדם שותפים בבניית בית המקדש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

23.7.2024 / 17:59

בשיעורו האחרון, דיבר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו על תקופת "שלושת השבועות", במהלכה אנחנו מציינים את חורבן בית המקדש

בית המקדש השני. ויקיפדיה, צילום מסך
בית המקדש/צילום מסך, ויקיפדיה

היום אנחנו צמים את צום י"ז בתמוז שמתחיל את תקופת "שלושת השבועות", במהלכה אנחנו מציינים את חורבן בית המקדש. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו את עוצמתם של הימים הללו ואת הדרך שבה אנחנו צריכים ללכת.

לדבריו, "היום התחלנו את שלושת השבועות, עשרים ואחד יום של בין המצרים אשר מצד אחד הם ימים קשים, וכדברי רבותינו הקדושים הם הימים הנמוכים ביותר בימות השנה. אך שורש כל טוב והישועה והגאולה של עם ישראל, נמצא גם בימים אלו. ועליהם אמרו רבותינו הקדושים "אך" שזה עשרים ואחד, הם הימים של בין המצרים טוב לישראל, ששם טמון הטוב של עם ישראל".

הרב פינטו. יח"צ,
הרב פינטו/יח"צ

הרב פינטו הוסיף כי "מי שיודע איך לעבור את הימים האלו בקדושה וברוממות, לנצל גם את הסוג של הימים האלו להתבוננות עמוקה למקומות החשוכים שבנפש - זוכה לטוב לו ולכל ישראל".

"וכבר אמרו רבותינו זצוק"ל "כל רודפיה השיגוה" כל מי שיודע לרדוף את הקב"ה ולחפש אותו בימים אלו, משיג את הקב"ה, התורה והמצוות בימים אלו יותר מבשאר ימות השנה".

הרב פינטו הסביר על פי דברי חז"ל שאמנם את בית המקדש יבנה מלך המשיח, אך את הנשמה של בית המקדש, אנחנו בכל יום בונים ויוצרים אותה, על ידי השאיפה וההשתוקקות לבנין בית המקדש. וזה מה שאומרים "בונה ירושלים", כל יום בונים את ירושלים על ידי מעשינו.

לדבריו, "אחרי שיבנה בית המקדש על ידי המשיח, תרד משמים הנשמה של בית המקדש, שנבנתה במשך כל הגלויות על ידי שאיפותינו והשתוקקותנו. וזה כבית ראשון ששלמה בנה את הבית, אך השכינה לא ירדה אלא מכוחו של דוד המלך שהוא היה הנשמה".

"ומי שזוכה להיות חלק מבניית הנשמה, זוכה לראות בבניין בית המקדש ולהוות חלק ‏מבונה ירושלים. וזה מה שעלינו לכוון בימים אלו ביותר מכל ימות השנה, ולהחיות את הנשמה של הבית השלישי", אמר לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully