וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שטרנבוך לראש הישיבה: אין לתלמידים ממה לחשוש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

1.9.2024 / 17:59

בפגישה מיוחדת עם ראש ישיבת מיר, הרב שטרנבוך מעודד תלמידים מארה"ב להגיע ללמוד בישראל למרות המצב הביטחוני: 'התורה היא נגד נגע ומחלה' - מסר של חיזוק בצל החששות

ראב"ד "העדה החרדית" הרב משה שטרנבוך. יח"צ,
ראב"ד "העדה החרדית" הרב משה שטרנבוך/יח"צ

ראש ישיבת מיר בירושלים, רבי אליעזר יהודה פינקל, נפגש אתמול עם ראב"ד 'העדה החרדית', הגאון רבי משה שטרנבוך, כדי לדון בשאלת הגעת תלמידים מארצות הברית לישראל בצל המלחמה.

הביקור נערך על רקע חששות שהביעו תלמידים אמריקאים ומשפחותיהם בנוגע ללימודים בארץ בתקופה הנוכחית.

במהלך הפגישה, הרב פינקל ביקש את דעתו של הרב שטרנבוך על המצב. הרב שטרנבוך הביע עמדה נחרצת בעד המשך הלימודים בישראל, וציין כי במצבים מאתגרים בעבר, לימוד התורה סיפק הגנה לתלמידים.

"תמיד היו מצבים קשים," אמר הרב שטרנבוך, "אם הם יבואו לישיבה וילמדו תורה, יהיו לנו יותר זכויות, ולא יארע להם כל נזק. התורה היא נגד נגע ומחלה."

כאמור, הביקור התקיים על רקע העלייה בחששות עקב המצב הביטחוני, כשהורים ותלמידים מחו"ל הביעו חשש לבוא לישראל ולהשתקע בה לשנת לימודים בישיבה. התלבטות זו גרמה לחלק מהתלמידים לשקול את האפשרות להישאר בארצות הברית או להירשם לישיבות מקומיות שם, במקום לנסוע לישראל.

כאמור, הרב שטרנבוך הבהיר כי אף בתקופות של קושי ומצוקה, המשך לימוד התורה בארץ ישראל צריך להיות בראש סדר העדיפויות, והביע את ביטחונו בכך שהתלמידים יזכו לברכה והגנה בזכות לימוד התורה.

הוא הדגיש את הצורך באמונה חזקה וביטחון בקב"ה, וציין כי לימוד התורה בארץ ישראל הוא זכות גדולה שאינה ניתנת להחלפה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully