וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו: "אין אדם שיכול לומר שעברה עליו שנה טובה"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

4.9.2024 / 17:59

בשיעור מיוחד לראש חודש אלול, קורא האדמו"ר להתחזקות באמונה ותמימות הלב • מדגיש את הצורך בחשבון נפש לאור השנה הקשה שעברה על עם ישראל: "העיקר הוא שלא נכניס את השכל לתוך האמונה"

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. יח"צ,
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו/יח"צ
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. יח"צ,
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו/יח"צ

הבוקר, ראש חודש אלול, נשא האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו דברים בפני תלמידיו, והדגיש את עיקר ניסיונו של הדור הנוכחי - ניסיון האמונה. "אנחנו חייבים להתחזק באמונה, להאמין שהכל מהקדוש ברוך הוא, להיות מחוברים אליו, ולהבין שכל מה שקורה בעולם מגיע ממנו." האדמו"ר הבהיר כי כל ניסיון וכל אירוע בעולם מתנהל בהשגחה פרטית. כדי שהאדם יוכל לקבל את השפע האלוקי, עליו להכין בתוכו כלי קיבול מתאים שיאפשר לו לקבל את השפע הזה.

הרב פינטו המשיך והסביר כי הדרך להכין את כלי הקיבול היא לחיות בתמימות הלב. "ישנם אנשים שעושים טוב, מקיימים מצוות ולומדים תורה, אך הלב שלהם אינו תמים ואינו נקי," אמר האדמו"ר. "הם כל הזמן מסופקים ושואלים האם דרכם נכונה או לא, והחוסר בתמימות הזה מפריע להם לקבל את השפע." על כן, עלינו לחיות בתמימות ולהאמין בלב שלם בדרכנו ובכך שהקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם, תוך הליכה אחריו בתמימות ובטוהר הלב.

בהתייחסות לשנה שחלפה, האדמו"ר הדגיש כי זו הייתה שנה לא פשוטה לעם ישראל. "השנה הזו ראינו הרבה צער של עם ישראל, הרבה מאוד ייסורים, הרבה מאוד אלמנות, הרבה מאוד יתומים. ואם עם ישראל בצער, אז הקדוש ברוך הוא בצער. ואם הקדוש ברוך הוא בצער, כל אדם ואדם חייב לעשות חשבון נפש ולפשפש במעשיו איך הוא מתקן את מעשיו ואיך הוא משתנה."

לדבריו, כל אחד צריך להביט לאחור על השנה שחלפה, לראות את הצער הגדול שעבר על כלל עם ישראל, וגם את הצער הפרטי של כל אחד ואחד. "אין אדם שיכול לבוא ולומר שהשנה הזו עברה עליו שנה טובה," אמר האדמו"ר. "השנה הזו הייתה מלאה בקשיים ומשברים, ואין אדם שיכול לומר שהיא הייתה שנה של נוחות."

בהמשך דבריו, הדגיש האדמו"ר את החשיבות הגדולה של התמימות באמונה, במיוחד בזמנים קשים. "העיקר הוא שלא נכניס את השכל לתוך האמונה," ציין האדמו"ר. "אדם שכל הזמן עוסק בפלפולים, מחשבות, קושיות וחפירות בענייני האמונה, הוא אדם שאין לו כלי קיבול לקבל את השפע. כדי לזכות לשפע מהקדוש ברוך הוא, עלינו להניח את השכל בצד ולנהוג בתמימות באמונה."

האדמו"ר סיכם את דבריו בכך שההכנה לקבלת השפע האלוקי מתחילה בעבודת הלב. "הקדוש ברוך הוא נותן סימנים, והסימנים האלה כל אחד צריך להתבונן בהם, לחפש את דרכו. האדם צריך לחפש את הדרכים שלו, לשוב אל השם, ולהכין את עצמו כדי לקבל את השפע. הדרך הנכונה היא ללכת בתמימות הלב, להאמין שזו הדרך שהקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם, וללכת אחריו בתמימות ובטוהר הלב." ‏

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully