וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד מההיסטוריה: איך לנצח במלחמה?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 9:44

הרב שי טחן מסביר את המסר המרכזי בפרשת שופטים לקראת מלחמה. מדוע האמונה והביטחון חשובים יותר מכלי הנשק וכיצד ניתן ליישם את הלקח הזה במלחמות ישראל ובחיים האישיים?

בווידאו: דבריו של הרב שי טחן/יח"צ

השבת נקרא בבתי הכנסת את פרשת שופטים, בה התורה מספרת על הכהן שהיה מכריז מספר הכרזות לפני היציאה למלחמה. הדבר המדהים הוא להתבונן במה שהתורה בחרה שאותו כהן יכריז, והמסר העיקרי שמועבר דרך דבריו.

אם נעקוב אחרי הפסוקים, אנו רואים כי אותו כהן משוח מלחמה חוזר שוב ושוב על המסר: "אל תראו, אל תפחדו, ואל תחששו." זהו המסר המרכזי שהכהן היה חוזר עליו לפני היציאה למלחמה.

הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא בברוקלין ניו יורק וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מסביר כי אומנם לפני היציאה למלחמה חשוב לבדוק את כלי הנשק, לוודא שהם במצב טוב ולתכנן את כל הטקטיקות הקרביות, אך מה שיכריע את המלחמה יותר מכל הוא האמונה והביטחון.

החיילים יכולים להיות מצוידים היטב, אך אם הם מלאי פחד וחשש - הם לא ינצחו. רק כאשר הם בוטחים במאה אחוז במשימה שלהם, ובמקרה שלנו - בקדוש ברוך הוא, הניצחון מובטח. זו הסיבה שהכהן חזר שוב ושוב על המסר: "אל תפחדו, אל תחששו, תבטחו בקדוש ברוך הוא." ויש כאן נקודה עמוקה יותר, אומר הרב טחן.

כשאדם מפחד, הוא למעשה מאמין שהקרב יוכרע על פי כלים טבעיים בלבד - שלמי שיש יותר כוח, הוא ינצח. אך כשאדם מאמין בקדוש ברוך הוא ואין לו פחד, אז כלי המלחמה הופכים לכלים רוחניים, ולכן הניצחון שלו מובטח.

את המסר הזה אפשר לקחת גם לחיים האישיים שלנו. בארץ ישראל אנו חווים מלחמות קשות מול אויבים, וסוד ההצלחה הוא שלא נפחד. אם נפתח אמון מלא בקדוש ברוך הוא, נוכל להגיע לניצחון מוחלט, בעזרת ה'.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully