וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת הטסים לאומן: מעל 16,000 חסידי ברסלב נותרו ללא פתרון

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

15.9.2024 / 17:59

איחוד ברסלב פונה לחברי כנסת בבקשה להתערבות דחופה; מולדובה מסרבת לאפשר מעבר לאוקראינה דרך שטחה; החסידים קוראים לממשלת ישראל לקחת אחריות ולפתור את המשבר לפני ראש השנה

גבר חרדי בשדה התעופה של קייב, אוקראינה. ShutterStock
בשבוע האחרון נמסר לחסידים שהזמינו כרטיסים למולדובה כי הרשויות המקומיות לא יאפשרו את המעבר/ShutterStock

אלפי חסידי ברסלב נערכים מדי שנה לנסיעה לאומן לראש השנה, אך השנה נתקלו במכשול משמעותי. הרשויות במולדובה הודיעו כי לא יאפשרו לחסידים לעבור דרך שדה התעופה שלהם בדרכם לקבר רבי נחמן. ההודעה הובילה לביטול של למעלה מ-16,000 כרטיסים שכבר נרכשו, והותירה את הנוסעים ללא פתרון.

בשבוע האחרון נמסר לחסידים שהזמינו כרטיסים למולדובה כי הרשויות המקומיות לא יאפשרו את המעבר, ככל הנראה בשל העדר התערבות רשמית מצד מדינת ישראל. מולדובה הייתה נתיב מרכזי לחסידים מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, אולם כעת הנסיעה דרכה מתבטלת ללא פתרון חלופי.

הרב נתן בן נון, יו"ר איחוד ברסלב, פנה במכתב רשמי לחברי הכנסת החרדים והדתיים, בו הוא מבקש התערבות דחופה במשבר שנוצר. במכתבו הוא מדגיש כי הנסיעה לאומן בראש השנה חיונית עבור החסידים, ומבקש שמדינת ישראל תיקח אחריות על המצב שנוצר.

במכתבו מציין בן נון כי בשנה שעברה הייתה מעורבות ממשלתית בהסדרת הנסיעות, אך השנה הרשויות במולדובה הודיעו כי מדינת ישראל הודיעה שהאירוע אינו בסדר עדיפויות שלה. החסידים קוראים לממשלה להתערב מיידית כדי למנוע את המשבר שעלול להותיר אלפי חסידים ללא יכולת להגיע לאומן.

איחוד ברסלב, הארגון שאחראי על קברו של רבי נחמן באומן, פועל לסייע לנוסעים בכל שנה, במיוחד בימי ראש השנה. עם זאת, המשבר הנוכחי מותיר אותם חסרי אונים, והם מבקשים התערבות ממשלתית כדי להבטיח את הגעת הנוסעים ליעדם בזמן.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully