וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס מרגש; "החיבור בין ישראל ויהדות התפוצות הוא חשוב"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

17.9.2024 / 17:59

בעוד שברקע אתגרי המלחמה והאנטישמיות הגואה באירופה, ציינו ועידת רבני אירופה והמשרד לשירותי דת את סיום קורס הבלניות שנערך לראשונה בהשתתפות נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט, השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי והרבנית ימימה מזרחי

השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי  בסיום קורס הבלניות שנערך לראשונה. יח"צ,
השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי בסיום קורס הבלניות שנערך לראשונה/יח"צ

השבוע התקיים טקס סיום קורס בלניות במשרד לשירותי דת בהובלת המשרד לשירותי דת, ועידת רבני אירופה ומכון מגיד ללימודי חוץ באוניברסיטה העברית. מדובר במחזור ה-29 של הקורס, שנערך בפעם הראשונה באופן מקוון ובשיתוף נציגות רחבה מיהדות אירופה ומהיישובים המפונים בצפון ובדרום.

בטקס השתתפו: נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט, המנהל הרבני של הועידה הגאון רבי משה לבל, השר לשירותי דת הרב מיכאל מלכיאלי הרבנית ימימה מזרחי מנכ"ל קרן ועידת רבני אירופה גדי גרוניך ומזכ"ל הועידה הרב אהרון שמואל בסקין.

השר לשירותי דת, הרב מיכאל מלכיאלי הדגיש את תפקידו המהותי של משרדו, המעניק שירותי דת ברחבי ישראל ובתפוצות, במתן מענה גם ליהודי התפוצות בתקופה מאתגרת זו.

"המשרד לשירותי דת, אסור שיתעסק רק בשירותי דת במדינת ישראל. המחויבות שלנו היא לדאוג לשירותי הדת בישראל ובתפוצות, כעם ישראל. אני שמח על ההזדמנות לשתף פעולה עם ועידת רבני אירופה ונמשיך לפעול יחד עם הועידה והארגונים היהודיים בתפוצות, נמשיך לסייע ולספק להם תמיכה ככול שידרשו". לבסוף, הדגיש השר בפני באי הטקס והבלניות מהתפוצות כי "המשרד לשירותי דת פה למענכם."

סיום קורס הבלניות שנערך לראשונה. יח"צ,
סיום קורס הבלניות שנערך לראשונה/יח"צ
סיום קורס הבלניות שנערך לראשונה. יח"צ,
סיום קורס הבלניות שנערך לראשונה/יח"צ

הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה, ומי שהיה לרב הראשי של מוסקבה במשך יותר מ-30 שנים עד לפרוץ מלחמת רוסיה-אוקראינה, הדגיש בדבריו את שותפות הגורל של יהודי ישראל והתפוצות בעקבות המלחמה: "אנו נמצאים בימים בהם אין שלום, יש לנו למעלה מ-100 חטופים וכלל הקהילות היהודיות נמצאת בתקופה קשה ובמאבק החל מתחילת המלחמה. החיבור והאחדות בין ישראל ויהדות התפוצות הוא מרכיב חשוב בימים קשים אלו בדרך לצמיחה מן המשבר."

כמו כן, התייחס הגר"פ גולדשמידט לתפקידן המשמעותי של הבלניות החדשות: "רבניות ובלניות יקרות, אתן הבריח האחרון בקהילות, אתן שומעות את הקשיים והצרכים של אנשי הקהילה, אתן נותנות רוח גבית ליהודים בכל עבר ואני מברך אתכן על תפקידכן החשוב."

הרבנית מזרחי, שניהלה קשר מקצועי וקרוב עם הבלניות החדשות לאורך הכשרתן ציינה כי: "שוב הרגשתי הערב את תחושת הגאווה הזו בנשים שהחליטו לקחת אחריות בקהילות שלהן, דווקא בשנה מורכבת כל כך. רבניות בקהילות תמיד דאגו להיות לבית ליהודים שבקהילה, אבל השנה, הן היו ללא פחות מזהות. כשהאנטישמיות הרימה את ראשה המכוער בשבעה באוקטובר, היא לא צפתה את אלפי היהודים שביקשו פתאום הגדרה מול הרוע והשנאה. הן היו שם כדי לתת אותה. במאור פנים, בתשובות מושכלות ובעיקר בנוכחות יציבה בעולם סוער כל כך. אני מצדיעה להן".

הערב הסתיים בדבריו של גדי גרוניך, מנכ"ל קרן ועידת רבני אירופה ששיבח את שיתוף הפעולה עם המשרד לשירותי דת: "המשרד לשירותי דת הוא המשרד הראשון שמשתף פעולה וחושב על יהדות אירופה. הביטוי לכך הוא לא רק בדיבורים, אלא במעשים, ומדובר בהבדל גדול מאוד בטח בימים קשים אלו בישראל ובאירופה שמתמודדת עם ימיה הקשים ביותר מאז השואה. בשם יהדות אירופה אני רוצה להגיד תודה ומקווה שהמסר יעבור גם לגורמים אחרים שידעו לתת תשומת לב רבה יותר ליהדות אירופה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully