וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ברכה מסתורית של הרב פינטו קשורה לחיסול נסראללה?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

14.10.2024 / 17:59

"בזכות נסראללה תהיה לך ישועה": הנבואה המפתיעה של הרב פינטו, החיסול הדרמטי והמשפט שהפך על פיו - הסיפור המלא

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצרת בביירות, 2013. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצרת בביירות, 2013/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

במהלך שבת מיוחדת שהתקיימה בביתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו באשדוד, נודע חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. הרב פינטו וחסידיו שמחו על הבשורה הטובה והודו לה'. באותה שבת התרחש סיפור מדהים שהפך לשיחת היום בעיר.

אחד מהמשתתפים בסעודות השבת, תושב העיר, ניר ברוך, פנה לרב פינטו בבקשה לברכה לקראת משפט שהיה עתיד להתקיים למחרת. ניר עמד בפני שופט קשוח, והחשש היה כבד שהתביעה תדרוש להאריך את איסור יציאתו מהארץ ואף לעצור אותו עד תום ההליכים. ניר רצה לטוס לאומן לראש השנה והתפלל שהשופט יבטל לו את מעצר הבית.

לאחר שפנה לרב פינטו לבקשת ברכה, באופן מפתיע, השיב לו הרב: "בזכות נסראללה תהיה לך ישועה." ניר לא הבין את הקשר בין חיסול נסראללה למצבו המשפטי, אך הרב הוסיף ואמר לו שהכל יהיה בסדר.

"הלכתי עצוב. לא הצלחתי להבין את הברכה של הרב פינטו. הוא גם הוסיף בצחוק: 'לנסראללה יש הרבה זכויות.. בזכותו תראה. ישועה במשפט'. פניתי לאחד מרבני 'שובה ישראל' שיסביר לי את דברי הרב, אך הוא השיב לי; הרב פינטו לא זורק סתם מילים. הפה שלו פה קדוש", סיפר ניר.

והנה למחרת; כשניר הגיע לבית המשפט, נדהם לגלות שהאווירה באולם הייתה רגועה יותר מהצפוי. עורך דינו חייך, והשופט - שבדרך כלל היה ידוע בקשיחותו - פתח בהכרזה בלתי צפויה: "הבוקר הזה יש לנו בשורה לעם ישראל - צה"ל הצליח לחסל את נסראללה, ואני במצב רוח טוב."

השופט לא רק ביטל את מעצר הבית של ניר, אלא גם הפגין גישה חיובית כלפי המשך התהליך המשפטי. ניר, שהיה במתח רב לפני המשפט, זכה להקלה משמעותית ושוחרר מההגבלות. ההתרגשות הייתה כפולה, משום שניר תכנן לנסוע לאומן לראש השנה, והסרת הצו אפשרה לו להגשים את רצונו ולהצטרף לחסידיו של הרב פינטו באומן.

במהלך שהותו באומן, ניר הצליח לפגוש שוב את הרב פינטו וסיפר לו כיצד הדברים התקיימו בדיוק כפי שהרב חזה. "בזכות נסראללה," אמר הרב בחיוך, וניר הבין אז את משמעות המילים שהרב אמר לו בשבת.

הסיפור המיוחד הזה הפך לשיחת היום באשדוד ובכלל ב'שובה ישראל', "יש כאן מסר ברור; ברכה של הצדיק לעולם לא חוזרת ריקם, גם אם בתחילה לא תמיד מבינים אותה", מסכם ניר.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully