וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שי טחן: חובה לציין את יום השנה לטבח דווקא בשמחת תורה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

10.10.2024 / 17:59

ראש כולל שערי עזרא: 'זיכרון אמיתי לנספים הוא על פי התאריך העברי'; מסביר כי ציון הטבח בשמחת תורה מקשר את האירוע למועד הקדוש ומכבד את מסורת ישראל

בווידאו: דבריו של הרב שי טחן/יח"צ

בפינתו השבועית, הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרה בברוקלין ניו יורק וראש בית הוראה ארזי הלבנון, יצא נגד הנוהג לציין את טבח שמחת תורה בתאריך הלועזי 7 באוקטובר. הרב טחן נימק את דבריו בהלכה, והביא מקורות שהפוסקים אסרו לציין פטירה על פי התאריך הלועזי, בין אם בזיכרון ובין אם בכתיבת התאריך על מצבות.

לדבריו, על אף שה-7 באוקטובר הוא יום טעון רגשית, יש חובה לציין את יום השנה לטבח על פי התאריך העברי - שמחת תורה, שהוא התאריך המדויק שבו התרחש האירוע. הרב טחן הסביר כי לפי ההלכה היהודית, זיכרון אמיתי לנפטרים הוא זה הנעשה על פי התאריך העברי, ושמירה על כך היא חלק מהכבוד והכפרה לנשמות הקדושים.

עוד הוסיף הרב טחן: "יש חשיבות מרובה להבדיל את המסורת היהודית מהלועזית, ולא לאמץ זיכרון לאומי המבוסס על תאריך לועזי. לאור המורכבות הרגשית והקושי בזיכרון הטבח, חובה לזכור אותו ביום שמחת תורה, ובכך לקשור את הזיכרון האמיתי של האירוע למועד הקדוש ביותר שבו אירע."

הרב טחן הוסיף כי בכל הנוגע לנפטרים הקדושים, חובה עלינו להיצמד למקורות ההלכה כדי לוודא שהזיכרון שלהם נשמר בצורה המועילה והנכונה ביותר, תוך הדגשה שהזיכרון חייב להיות על פי מסורת אבותינו והתורה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully