וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני אזרבייג'ן מזועזעים מהפרשייה הביטחונית: "המדינה הידידותית ביותר לישראל"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

23.10.2024 / 17:59

הרב זמיר איסייב יוצא נגד הפרסומים על 'חוליית ריגול אזרבייג'נית': 'החשודים הם ילידי ישראל שעלו בתקופת ברה"מ'; 'מכפישים 80 אלף אזרחים נאמנים בגלל מספר עבריינים'

חג הסוכות בקהילה היהודית בבאקו. יח"צ,
חג הסוכות בקהילה היהודית בבאקו/יח"צ
חג הסוכות בקהילה היהודית בבאקו. יח"צ,
חג הסוכות בקהילה היהודית בבאקו/יח"צ

‎הרב זמיר איסייב, רבה של הקהילה הספרדית-גיאורגית בבאקו, יצא בהצהרה חריפה בעקבות הפרסומים בישראל על "חוליית ריגול אזרבייג'נית" שפעלה בשירות איראן. איסייב, שמייצג את הקהילה היהודית במדינה הידידותית לישראל, הביע זעזוע עמוק מהפרסום והכחיש בתוקף את מעורבות אזרבייג'ן בפרשה.

‎"נדהמנו פה באזרבייג'ן לקרוא את הידיעות על 'החוליה האזרבייג'נית של סוכנים איראניים'", כתב הרב בהצהרה רשמית. "לא ברור לנו איך אזרבייג'ן, המדינה הידידותית ביותר לישראל, נקשרת לדברים הללו. אנחנו יודעים שהחשוד המרכזי, אזיז ניסנוב, הוא יהודי הררי שעלה לישראל בשנת 1989 בגיל שמונה, בתקופת ברית המועצות. גם ילדיו שנחשדים במעורבות בפרשה הם ילידי ישראל. הם אינם אזרחי אזרבייג'ן למיטב ידיעתנו".

‎הרב איסייב גינה את ההכפשות כנגד קהילת יוצאי אזרבייג'ן בישראל ואמר כי מדובר בעלילה הפוגעת ב-80 אלף יוצאי אזרבייג'ן המשרתים בנאמנות את מדינת ישראל. "אלה אותם אנשים שמשרתים נאמנה בצה"ל, במשטרה, ומסכנים את חייהם עבור המדינה, כמו כל בני עמנו הגיבורים", אמר. לדבריו, ההאשמות המוטעות משרתות את אויבי ישראל, שמעוניינים ליצור נתק בין ירושלים לבאקו.

‎הפרשה שהסעירה את ישראל ואת הקהילה היהודית באזרבייג'ן כוללת שבעה ישראלים שרק אחד מהם הוא בעל אזרחות אזרבייג'ן ככל הנראה, בהם אב ובנו, החשודים בכך שקיימו קשר עם גורמים איראניים במשך שנתיים. על פי החשד, הם צילמו בסיסים צבאיים בישראל ואף עקבו אחר בכירים ישראלים ובני משפחותיהם כחלק מתכנון להתנקש בהם. חלק מהשבעה נתפסו כשעקבו אחר בכיר ישראלי ובנו, שעל פי החשד היו מטרה למתקפת טילים איראנית.

‎הרב איסייב הביע זעזוע מהפגיעה בקהילה היהודית ובמערכת היחסים החמה בין אזרבייג'ן לישראל, וקרא להפסיק את ההשמצות ולשמור על שיתוף הפעולה בין המדינות. "החוצפה בכך שמכפישים ציבור שלם בגלל מספר עבריינים היא בלתי נסבלת", סיכם הרב.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully