וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך ברב אוירבך? תסולק מהישיבה

31.10.2013 / 10:30

אנשי הרב שטיינמן, מחייבים אברכי כוללים, לחתום על מסמך נאמנות לרב ומתחייבים לא להכניס לבתיהם את עיתון "הפלס" שמזוהה עם הרב אוירבך. מי שיסרב לחתום יסולק מהכולל

המאבק על מנהיגות הציבור הליטאי חרדי צובר תאוצה: אנשיו של הרב אהרון שטיינמן מבני ברק, מחייבים אברכים הלומדים בכוללים ובישיבות, לחתום על מסמך בו הם מצהירים נאמנות לרב שטיינמן, מתחייבים לא להכניס לבתיהם את עיתון "הפלס" שיוצא לאור על ידי המחנה היריב של הרב שמואל אוירבך מירושלים, ואף לא להיות שותפים ליוזמות ולמהלכים שלו. אברך שיסרב לחתום? ימצא את מקומו מחוץ למוסד הלימודים.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

הרב חיים קנייבסקי אמר שכל מי שהצביע למפלגה לע"ץ להוציא אותו מהכולל

המאבק בין שני הפלגים החל עם פטירתו של הרב יוסף שלום אלישיב והגיע לשיאו בבחירות לרשויות המקומיות. הפלג של הרב אוירבך, הציב מועמדים משלו, שנאבקו מול מועמדי רשימת "יהדות התורה" של הרב שטיינמן, בשלוש ערים מרכזיות. התוצאות נחתו כרעם ביום בהיר על ראשם של אנשי הרב שטיינמן, כשהתברר שהמחנה היריב של הרב אוירבך, הכניס חמישה נציגים בבני ברק, מודיעין עילית וירושלים – הישג שנחשב גדול מאוד עבורם.

מאז, פועלים אנשיו של הרב שטיינמן בניסיון להדוף את מחנה הרב אוירבך אל מחוץ לגדר. בהקלטה שהגיעה לוואלה! יהדות, נשמע השבוע ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, במפגש עם אברכים הלומדים בכולל שבניהולו: "הרב חיים קנייבסקי אמר שכל מי שהצביע למפלגת לע"ץ (בני תורה; י"א), בצורותיה השונות, להוציא אותו מהכולל".

עוד בנושא

- בגלל הרבנים: זוג חרדי נקלע למשבר בנישואין

- אלמונים שרפו ספרים של הרב קנייבסקי

- עסקנים חרדים - הפסיקו את ההסתה

מתחייב החתום על המסמך, לא להכניס לביתו את ?הפלס?

כחלק מהניסיון להדוף את אנשי הרב אוירבך, סולקו ממוסדותיהם אברכים שהצביעו או סייעו למפלגה של הרב אוירבך. בנוסף, אנשיו של הרב שטיינמן מחתימים את כלל התלמידים במוסדות על הצהרת התחייבות: "אני הח"מ, מביע חרטה גמורה באם לא צייתי להוראתם המפורשת של גדולי ישראל שליט?א כי בכך פגעתי רחמנא ליצלן בכבוד חכמים, במרן גדול הדור ראש הישיבה, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן"

בהמשך המסמך הוא מצהיר על התחייבות: "כמו כן הריני מתחייב בזה לא לתת יד למחלוקת ופירוד בין עובדי השם?. כמו כן, מתחייב החתום על המסמך, לא להכניס לביתו את ?הפלס?, העיתון המזוהה עם הרב אוירבך, "באם אעבור על תנאי זה...ברור לי שאין מקום להמשיך ללמוד ללמד או לעבוד במוסד זה ולקבל טובות הנאה כלשהו וחל על זה דין גזל גמור לכל טענות ומענות?.

מסמך של הרב שטיינמן. באדיבות המצולמים
כתב ההתחייבות. לחצו על התמונה בכדי לראות את כל המסמך/באדיבות המצולמים

אנחנו לא נאפשר לעסקנים להפוך את מוסדות החינוך למגרש פוליטי

בתגובה, הקימו אנשי הרב אוירבך קרן שנועדה לסייע כלכלית לאברכים שנפגעו כתוצאה מההחלטה. לדברי גורם בהנהלת הקרן, עד כה נאסף סכום של מאות אלפי דולרים שנועדו לשמש את התלמידים שנזרקו מהכוללים ולא יקבלו יותר משכורות.


בתוך כך, שר החינוך שי פירון הורה השבוע לאגף הישיבות במשרד החינוך, לפעול בתקיפות נגד כוללים ומוסדות חרדים המשעים תלמידים על בסיס הזדהות פוליטית, דבר הנוגד את החוק. "אנחנו לא נאפשר לעסקנים להפוך את מוסדות החינוך למגרש הפוליטי הביתי שלהם ולהתנכל לתלמידים?, אמר פירון, ?בין אם מדובר בבתי ספר ובין אם מדובר בכוללים. לציבור החרדי, כמו לכלל המגזרים בישראל, מגיעה מערכת חינוך מקצועית ושוויונית. מי שיסרב להשלים עם זה לא יתוקצב".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully