וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמם של הערבים סמוק יותר מדם של חיילים חרדים"

14.1.2015 / 12:30

החלטת הפרקליטות שלא לפתוח בחקירה נגד האחראים לקמפיין החרד"קים נגד חיילים חרדים - מעוררת סערה. הנח"ל החרדי: "מצער שהסתה ארסית בנוסח דר שטרימר, לא זוכה להגנה משפטית". מוביל המאבק: "במקרה אחר, הפרקליטות הייתה ממהרת להגיש כתב אישום"

גיוס החרדים אושוויץ לספרדים. באדיבות המצולמים
גיוס החרדים אושוויץ לספרדים/באדיבות המצולמים

החלטת פרקליטות המדינה שלא לפתוח בחקירה נגד האחראים לקמפיין החרד"קים נגד החיילים החרדים בצה"ל, שנחשפה לראשונה בוואלה! יהדות, מעוררת סערה. "אני תוהה מה היה קורה אילו התמונות ו האיורים היו מכוונות כלפי ערבים", אמר מנחם שטאובר, חרדי ששירת בצה"ל ונחשב למוביל המאבק נגד הקמפיין, "התשובה ברורה מאוד: השב"כ היה מפעיל את כל אמצעיו על מנת להגיע למפיץ התמונה והפרקליטות הייתה ממהרת להגיש כתב אישום. אבל דמם של ערבים סמוק יותר מדמם של אלו שקשרו את גורלם עם המדינה, והחברה הסובבת אותם מתנכרת להם ומבזה אותם השכם וערב".

במשרד המשפטים אישרו אתמול כי אין בכוונת הפרקליטות לפתוח בחקירה נגד מפיצי המודעות המסיתות נגד החיילים החרדים. "ההתעמרות וההתנכלות הציבורית מצד גורמים בקהילה החרדית כלפי צעירים מהמגזר החרדי, בשל בחירתם להתגייס לצה"ל, מהווה תופעה חמורה", אמרו בתגובתם, "ואולם, הדברים מורכבים ולא תמיד הפתרון לתופעות מסוימות שפשו בחברה מצוי במישור הפלילי".

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
טקס ההשבעה של הנח"ל החרדי./נועם מושקוביץ

ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) אמר בתגובה כי "הפרקליטות במו ידיה מחזקת את הקיצונים ביותר שבחברה ואף מעודדת הישנות של מעשים כאלו וחבל. בנוסף הנזק הפנים -חרדי גדול מאוד. על הפרקליטות לחזק את הרוב המתון".

הרב דוד בלוך, ממייסדי הנח"ל החרדי ואחד הפעילים הבולטים לסיוע לשילוב חרדים בצה"ל, אומר כי מצער לדעת ש"הסתה ארסית ובנוסח דר שטרימר, הידוע לשמצה, הסתה שהביאה כבר לאלימות קשה נגד חיילים מהמגזר החרדי - כך שמבחינת החוק אין ספק שיש כאן עברה בוטה על החוק - לא מוגדרת בפרקליטות כהסתה המחייבת תגובה. האם הסיבה היא שחרדים הם הנפגעים מהסתה זו? רק תארו לכם שבציורים מהסוג הזה היו מציירים כל קבוצה אחרת במדינה איזו מחאה הייתה קמה, וכי החיילים החרדים, שחלקם הגדול מוסר נפשו ללא מליצות בהגנה על אזרחי ישראל, אינם זכאים להגנה משפטית?".

עוד באותו נושא

חיילים חרדים נגד פרקליטות המדינה: "מעודדת אלימות נגדנו"

לכתבה המלאה
חרד"קים. כיכר השבת
קמפיין החרד"קים/כיכר השבת

על תגובתו של הרב בלוך הוסיף יונתן ברנסקי, מנכ"ל עמותת הנח"ל החרדי, שאמר כי ההחלטה של הפרקליטות בהקשר זה מאכזבת. "מדובר בקמפיין שהסית לאלימות ואף הצליח במזימתו כשהוביל לפגיעה פיזית בחיילים חרדים. היינו מצפים מהרשויות להתייחסות מחמירה יותר לנושא. ראוי להדגיש כי מדובר בקמפיין שעומד בסתירה מוחלטת לערכי התורה וזוכה לגינוי רב בציבור בכלל ובציבור החרדי בפרט".

הוא הוסיף כי "העובדה שמפיצי הקמפיין מסתתרים הופכת את הקמפיין הבזוי הזה גם למעשה פחדנות הראוי לכל גינוי. בהעדר המענה לו ציפינו מהרשויות אנו נבחן דרכים חלופיות למנוע פגיעה נוספת בחיילים החרדים, תוך המשך התמיכה בשילוב שהם מבטאים בין הגנה על עם ישראל לשמירה על אורח חייהם החרדי".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully