וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם שוב תיכשל הציונות הדתית? כנראה שכן

10.10.2013 / 12:29

בבית היהודי הבטיחו כי יפעלו לכניסת רבנים צעירים וליברליים כדי לקדם את הרפורמה בשירותי הדת אך לפי מה שצפוי, בבחירות שיתקיימו היום למועצת הרבנות הראשית הם שוב יפסידו

אחרי שהחרדים רשמו ניצחון מוחץ על הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית, בבחירות שיתקיימו היום (חמישי) למועצת הרבנות הראשית במלון לאונרדו בירושלים הם צפויים לרשום ניצחון נוסף. שר הדתות, נפתלי בנט וסגנו, אלי בן דהן חתמו על "דיל" עם החרדים, לפיו ייבחרו אותם רבנים שכיהנו בקדנציה האחרונה. המשמעות: השלטון החרדי ברבנות הראשית יימשך.

בדף הפייסבוק של וואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

ההחלטות החשובות ברבנות הראשית לא מתקבלות רק על ידי הרבנים הראשיים, דוד לאו ויצחק יוסף אלא בהצבעה הנערכת גם במועצה שנחשבת לגוף בעל סמכות הלכתית, שבפניו מובאים לדיון מגוון נושאים הלכתיים. חברים בה שישה עשר רבנים ודיינים בכירים, אשר נבחרים בידי האסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים. בראש המועצה יעמדו הרבנים הראשיים. כמו כן, על חברי המועצה נמנים ארבעת רבנים הערים הגדולות, אשר אינם צריכים להיבחר.

לאחר התבוסה שרשמה הציונות הדתית בבחירות לרבנות הראשית, במפלגת "הבית היהודי" הבטיחו כי יפעלו לריענון הרשימה בכך שיכניסו רבנים צעירים, מתונים וליברליים יותר מאלו הקיימים היום זאת כדי לקדם את הרפורמה החדשה בשירותי הדת. אך למרות זאת, הציונות הדתית תספוג היום כישלון נוסף מאחר והבחירות למועצה מתבססות על ה"דיל" שנרקם בין "הבית היהודי", "אגודת ישראל" ו"ש"ס".

אם לא יהיו הפתעות, ייבחרו בשנית חברי המועצה הנוכחית: הרב דוד לאו, הרב יצחק יוסף, הרב ישראל מאיר לאו, הרב שלמה שלוש, הרב יהודה דרעי, הרב יצחק רלב"ג, הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב יעקב רוז'ה, הרב יעקב שפירא, הרב יוסף גליקסברג, הרב שמואל אליהו, הרב יצחק פרץ, הרב שמעון אליטוב, הרב רצון ערוסי, הרב אברהם יוסף ותא"ל הרב רפי פרץ.


סגן השר גורש מהשבעה של עובדיה: "אתה חילוני"
תמונתה של איילת שקד הושחתה בירושלים
ציפי לבני: בכל ועדת משנה לבחירת דיינים תשב אישה אחת

במכתב ששיגר השבוע אחד מאנשיו של בן דהן הוא אישר כי קיים דיל בין המפלגות. ועל כך מציינים גורמים בבית היהודי כי "שמירה על הרשימה הקיימת בה חברים ארבעה רבנים המייצגים את הציונות הדתית נחשבת מבחינתו להישג". לטענתם, "ההחלטה לקיים את הבחירות במועדן, עוד קודם הבחירות לרשויות המקומיות, לא הותירה מקום לפעול לריענון הרשימה".

בבחירות מתמודדים כמה רבנים נוספים אשר אינם מהווים חלק מהדיל שנרקם בין המפלגות ומאיימים על ה"דיל", בין הרבנים, הרב אליעזר שמחה וייס, הרב יוסף שלוש מנתניה, הרב אליהו אלחרר, גיסו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הרב אליהו אילוז והרב שלמה לוי מראשון לציון.

בשלב זה לא ניתן להעריך את סיכוייהם להיבחר ולהיכנס לרשימה אך במידה וייבחרו הם יבואו על חשבון הרבנים הדתיים במועצה. יש לציין, כי הרשימה הנוכחית שצפויה להיבחר בשנית מורכבת מהרבנים שהתנגדו בהצבעה לפני מספר שבעות לרפורמה של בנט ובן דהן בשירותי הדת. הקלפי במלון לאונרדו בירושלים יפתח היום בשעה 15:00 וייסגר בשעה 18:00. בשעה 19:30, עם תום ספירת הקולות יוכרז על הרבנים שיכהנו בקדנציה הקרובה במועצה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully