וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה דרעי: "היו רגעים שחשבנו שמדובר חלילה בסיום התורה"

27.9.2013 / 17:35

אריה דרעי השוהה על יד מיטתו של הרב אמר לוואלה! יהדות: "אני מבקש מכל מי שיכול שיקבל על עצמו קבלה אחת טובה לזכות הרב ואני מקווה שהרב יחזור לאיתנו"

בשבת הקרובה ישהו בני משפחתו ומקורביו של הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, בסמוך למיטתו בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים שם הוא מאושפז מאז צאת השבת האחרונה. הבוקר הודיעו הרופאים כי הם מתכננים להפחית בהדרגה את מינון החומרים המרדימים את הרב ובמקביל לעקוב אחר ההתפתחויות. בשיחה עם וואלה! חדשות אומר יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי השוהה על יד מיטתו של הרב בימים האחרונים כי הרופאים בודקים בזהירות את האפשרות להעיר את הרב, "אנחנו מצפים לרחמי שמיים", אמר, "אני מבקש מכל עם ישראל, בשם המשפחה, מכל מי שיכול שיקבל על עצמו קבלה אחת טובה לזכות הרב ואני מקווה שהרב יחזור לאיתנו".

מוקדם יותר פרסם דרעי בפייסבוק את הפוסט אותו נוהג לפרסם בקביעות לקראת שבת, ובו התייחס בהרחבה למצבו של הרב: "בימים האחרונים עם ישראל כולו עוקב בדאגה רבה אחר מצבו של מרן הרב חיים עובדיה יוסף שליט"א", כתב דרעי, "האיש שמסמל יותר מכל את התורה ואת שמחת התורה. במהלך הימים האחרונים היו רגעים שחשבנו שמדובר חלילה בסיום התורה ניתן היה כמעט להתייאש אבל בחסדי ה' הייתה התייצבות קלה על אף המצב הקשה מאוד שהרב נמצא בו.

"אנחנו מתפללים ומייחלים שעם ההרגשה הזאת תבוא התחלה חדשה ומרן הרב יחזור לבריאותו הטובה וישמח יחד אתנו עוד שנים רבות שמחת תורה אמיתית שמחה שיש בה גם סיום וגם התחלה".

לצד התפילות ברחוב החרדי לרפואת הרב יוסף, החלו גם כמה חרדים ביוזמות לרפואתו. כך לדוגמא, רבנים, תלמידים ומאמינים של הרב בן ה-93 ביקשו מכל אחד שביכולתו לקבל על עצמו את כניסת השבת 10 דקות מוקדם יותר מן הרגיל כדי שהזכות תעמוד לרפואתו. בנוסף, גם החלו בחלוקת ספרי תהילים בין קבוצות כך שכל קבוצה תסיים בשבת את ספר תהילים.

רוצים להציל את הרב עובדיה? שיברו את האייפון שלכם
שיר חדש לרפואת הרב עובדיה יוסף. האזינו
בכירי "הבית היהודי" התפללו לרפואת הרב עובדיה. צפו

בראשית השבוע אושפז הרב, ובמהלכו הורדם וחובר למכונת הנשמה. בני משפחתו של הרב יוסף וחסידיו ממשיכים להתפלל לשלומו, אולם אין בכך כדי להביא לשיפור במצבו. "אין שינוי משמעותי במצב, עם זאת, חשוב לציין שהיה דיון רחב שעסק במרכיבים של הבעיות של הרב, אחת הסוגיות שנידונו היא עניין ההרדמה. אנחנו בודקים את השפעת והשלכת הפחתת מינון התרופות, בימים הקרובים נדע את התוצאה", כך אמר הבוקר (שישי) פרופסור דן גילון, שמטפל ברב ביחידה לטיפול נמרץ.

לדבריו, "המצב מוגדר קשה עד קשה מאוד. אנחנו לא מצפים לשום דבר מהיר, אנחנו לא יודעים מה זה יעשה, אבל זה ייעשה בהשגחה בטיפול נמרץ". באשר לאופן הטיפול שעליו הוחלט, הוסיף גילון כי "היה ברור כל הזמן שברגע שנחשוב שיש מקום לבדוק את העניין, אז החלטנו לבדוק. צפינו בשיפור קל בחלק מהמרכיבים, וחשבנו ששווה לנסות את הפחתת ההרדמה". בבית החולים הדסה ימנעו ממסירת הודעות או ממתן תדרוכים לכלי התקשורת בשל קדושת השבת. מחר בערב תינתן הצהרה נוספת על מצב הרב.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully