וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הכותל: "לא אמנע מעיוורים להיכנס עם כלבי נחייה לרחבה"

1.10.2013 / 16:00

עמדתו של רב הכותל שפורסמה לראשונה בוואלה! יהדות אסרה על עיוורים להיכנס עם כלבי נחייה לכותל. בימים האחרונים הודיע הרב כי לא ימנע מעיוורים להיכנס עם כלבי נחייה לרחבה

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', הודיע בימים האחרונים כי לא ימנע מעיוורים להיכנס עם כלבי נחייה לרחבת התפילה בכותל המערבי, בכך ריכך הרב את עמדתו ההלכתית לאחר שעורר סערה כשקבע שאין להיכנס עם כלבי נחייה לרחבת התפילה. עם זאת, אומר הרב: "אין שינוי בנהלים, כך נהגנו תמיד".

עמדתו ההלכתית של הרב רבינוביץ' שפורסמה לראשונה בוואלה! יהדות אסרה על עיוורים להיכנס עם כלבי נחייה לרחבת התפילה. במקום זאת, הציע הרב פתרון לפיו עיוורים שמגיעים עם כלבי נחייה להתפלל בכותל המערבי, יזכו לליווי של סדרן עד למקום התפילה, והכלב יישאר במקום המיועד לו. למרות שפסיקת הרב רבינוביץ' מתונה יותר מפסיקות הלכתיות אחרות שעוסקות בנושא, שכן הוא התיר את הכנסת הכלב לרחבה העליונה, היא עוררה ביקורת קשה מצד גורמים שונים.

בשבוע שעבר, שיגר הרב רבינוביץ' מכתב לח"כ קארין אלהרר מ"יש עתיד" בו השיב לה באריכות על דרישתה לאפשר לכל אדם להתפלל ברחבה התחתונה, "הכותל המערבי הוא מקום תפילה עבור כל אדם", כתב הרב, "חובה שבעתיים לעשות הכל כדי לאפשר למוגבל להתפלל ברחבת הכותל המערבי בצורה המכובדת והראויה ביותר". במכתב מרכך הרב רבינוביץ' את עמדתו וכותב כי קבע ש"אדם הרוצה בכל זאת להיכנס לרחבת התפילה עם כלב הנחייה שלא למנוע ממנו".

רב הכותל: לא להכניס כלבי נחייה לרחבה
ח"כ אלהרר: איסור כניסת כלבים לכותל - עבירה על החוק

בתגובה לכך אמרה אלהרר כי היא מברכת את הרב רבינוביץ' "על הנכונות לשמוע ולהיות קשוב לצרכיהם וזכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות. דווקא במקומות כמו הכותל המערבי, שמשמעותם הסימבולית כה רבה". עוד הוסיפה: "אני רואה בביטולם של נהלים מפלים צעד חשוב מאין כמוהו. הנגשת רחבת התפילה תגביר את המודעות לחוק ותסייע בשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה בכל הרבדים, לרבות הדת".

למרות שבתחילה לא ציין הרב כי לא ימנע מעיוורים להכנס עם כלבי הנחייה שלהם, אמרו בלשכתו של הרב רבינוביץ' כי הוא מעולם לא שינה את עמדתו בנושא, "ההתנהלות בעניין כלבי נחייה נהוגה כך שנים רבות. נעשתה כאן מהומה על לא מהומה תוך ניצול של אוכלוסייה שזקוקה לסיוע רק כדי לגרוף כותרות. לעולם לא מנענו או נמנע מעיוור להיכנס לרחבת התפילה עם כלב נחייה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully