וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על חיי הרב אוירבך: אם לא תפרוש דמך בראשך

21.10.2013 / 15:00

הבוקר הונח מכתב על רכבו של הרב אוירבך ובו איום על חייו אם לא יפרוש מהבחירות. מקורביו: "מסע הסתה בלתי פוסק, מקווים שהאחראים לאיום, ייתפסו". משטרת ירושלים פתחה בחקירה

הבחירות לראשות המקומית יתקיימו מחר והמאבק בין הפלגים בציבור הליטאי עולה מדרגה: הבוקר (שני) הונח על רכבו של הרב שמואל אוירבך – התומך בראש העיר ניר ברקת פתק, ובו נכתב: "שמוליק אוירבעך, תסגור את מפלגתך, ולא דמך בראשך".

בוואלה יהדות לא מפחדים משאלות

מתנהל מסע אלימות הדדי בין הצדדים

מאז פטירתו של הרב יוסף שלום אלישיב, הציבור הליטאי התפלג לשתי מחנות. המחנה המרכזי בראשו עומד הרב אהרון לייב שטיינמן מבני ברק ומחנה נוסף של הרב שמואל אוירבך מירושלים.

הרב אוירבך, שעד היום לא זכה להכרה ברחוב הליטאי, בחר להריץ בבחירות לרשויות המקומיות את "בני תורה", מפלגה חדשה שהקים המתמודדת בשלוש ערים ומהווה איום על כוחה של מפלגת האם לשעבר "דגל התורה". הרב אוירבך הורה גם לאנשיו להצביע עבור חיים אפשטיין, מועמד מטעמו לראשות העיר, למרות שהסיכויים לבחירתו קלושים רק כדי להגדיל את כוחו של ראש העיר המכהן, ניר ברקת.

הרצת המפלגה גורמת לתסיסה ברחוב הליטאי ולאחרונה מתנהל מסע אלימות הדדי בין הצדדים. הבוקר, יממה קודם הבחירות, בניסיון למזער נזקים, פרסמו הרב אהרון שטיינמן והרב חיים קנייבסקי מכתבים נגד המפלגה החדשה. "אין סיבה לפרוש מן הציבור", כתב שטיינמן, "וחס ושלום לשתף פעולה עם אנשים שכוונתם להזיק או כוונתם רעות אחרות, והשם ירחם על עמו ישראל וכולם ילכו בדרך האמת ונזכה כולנו לקדש שמו יתברך".

אלות, אבנים ואיומים: הבחירות בציבור הליטאי

כל כוונתם ומזימתם לכפור במושג שגדולי הדור ינהיגו את הדור

הרב קנייבסקי הגדיר את אנשי המפלגה החדשה "ריקים. פוחזים ובעלי מחלוקת". לדבריו, "כל כוונתם ומזימתם לכפור במושג שגדולי הדור ינהיגו את הדור כפי שהיה ויהיה בכל הדורות". עוד הוסיף במכתבו: "הנה העולם אינו הפקר וכבר אמרו חכמינו זיכרונם לברכה, כל המבזה תלמיד חכם אין לו חלק לעולם הבא ואין רפואה למכתו, וצריך להתרחק מהם פן תספו בכל אשר להם חס ושלום ולא לסייע בידם בשום אופן להיות שותף למבזי תלמידי חכמים ועל אחת כמה וכמה לא להצביע בעדם".

אנחנו עדים להסתה בלתי פוסקת, לפגיעה, אלימות והתנהגות ברברית נגדנו

ישעיהו ויין, ממקורביו של הרב אוירבך אמר לוואלה! יהדות בתגובה למכתב האיום: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים להסתה בלתי פוסקת, לפגיעה, אלימות והתנהגות ברברית נגדנו. אנחנו מתריעים בעיתון שלנו על גל אלימות שהולך ומתרחב ומנגד "יתד נאמן" (העיתון של המחנה השני- י"א) בוחר שלא לגנות את האלימות ואת התוצאות ראינו אתמול בלילה. אני מקווה מאד שהאחראים למכתב הזה ייתפסו כמה שיותר מהר בידי המשטרה".

ב"דגל התורה" דחו את הטענות המייחסות להן את המעשה ואמרו כי הם "מכבדים רבנים וגדולי תורה". לדבריהם, "מדובר בפרובוקציה שאין לנו כל קשר אליה ואנו מגנים אותה בכל תוקף".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully