וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרב מיכאלי, איפה השטריימל?

ישראל רוזנטור

4.12.2013 / 8:00

במסיבת חנוכה של מפלגת העבודה בזמן הדלקת הנרות, חבשה ח"כ מרב מיכאלי כיפה (סרוגה) לראשה. ישראל רוזנטור חושב שזה מפלה את החרדים ובפעם הבאה היא צריכה לשים שטריימל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך יתכן שאותן צדקניות לא יניחו תפילין ככל הגברים במדינת ישראל?

יש חברי כנסת שאותם מעניין "שוויון בנטל", אך את חברות הכנסת מיכאלי וזנדברג מעניין שוויון אחר, כל כך צודק, כל כך הגיוני, כל כך נכון וכל כך חשוב – שוויון בין המינים. כי לא ייתכן שבחברה הישראלית יהיו פרזיטיות וטפילות ולא יניחו תפילין. למה שרק הגברים יניחו? הרי "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים", כיצד יתכן שהנשים הצדקניות לא יניחו תפילין? הרי הן גם רוצות להתפלל מכל הלב אל הקב"ה שאותו הן כל-כך עובדות ואת מצוותיו הן כל כך מקיימות ושומרות כדת וכדין. איך יתכן שאותן החזונישניקות (ההולכות על פי דעת החזון-איש שהיה מחמיר מאד בהלכותיו בהטיה ללשון נקבה) הללו ממרצ ומהעבודה, שעובדות את הקב"ה בכל נימי נפשם, שמקיימות את מצוות "ישוב ארץ ישראל" בכל מאודן, איך יתכן שאותן צדקניות לא יניחו תפילין ככל הגברים במדינת ישראל?

איך אומרים "שטריימל" בעברית?

מדוע רק גברים חובשים שטריימל? זו פשוט גזענות לשמה

לצערנו, במדינת ישראל ישנו מנהג אנטי-דמוקרטי מובהק: רק גברים חובשים כיפה על ראשם. מדוע רק הגברים? זה לא מוסרי, זה לא ערכי, זה לא חינוכי. צריך שוויון בן המינים בכל התחומים. אומנם יש כאלו שלא אכפת להם, אך יש כאלה שמוכיחים אכפתיות וסלידה מגזענות. מרב מיכאלי - בראבו על המעשה הכל כך חשוב, בו חבשת כיפה סרוגה לראשך בשעת הדלקת נרות. עכשיו יש לך סלוגן לפריימריז הקרוב: מרב מיכאלי – מעשים, לא רק דיבורים.

עם-זאת מרב, אומנם מגיע לך ישר כוח גדול על חבישת הכיפה סרוגה. אך עדיין כואב לי, כואב לי על האפליה השערורייתית בין המינים. איזו? "אפליית השטריימל". מדוע רק גברים חובשים שטריימל? זו פשוט גזענות לשמה. מרב, בפעם הבאה, בהדלקת נרות פורים, אל תשכחי לחבוש שטריימל, למען הוקעת הגזענות והאפליה מציבור הישראלי.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

תמר, מה היינו עושים בלעדייך?

וכמובן שלא שכחנו את המקרה הגזעני שבלעדי מרן, הגאון הגדול, רבי תמר זנדברגר שליט"א (נכתב בלשון זכר, כדי שלא יהיה חס וחלילה לא שוויוני) לא היה מי שיוקיע אותו, הלא הוא אפליה, גזענות ויחס משפיל לחברי וחברות הכנסת. באתר הכנסת של מדינת ישראל שאמורה להיות "מדינה דמוקרטית", ליד שמות חברי וחברות הכנסת, סימון הגברים הוא בצבע כחול וסימון הנשים בצבע וורוד.

והנה הגיעה, שוחרת הצדק תמר זנברג, עשתה מעשה ופנתה למנהלת אתר הכנסת שבדחיפות תמחק סממן גזעני זה מאתר הכנסת. נשים בוורוד? על זה אמרה חברת הכנסת זנברג: "כאילו השנה היא אי שם בתחילת המאה וחברות הכנסת הן בנות שעומדות לשחק בבובות כל חייהן והח?כים בנים עם מכוניות וחיילים". תמר, מה היינו עושים בלעדייך? אגב, אני יודע שאת ממש עובדת קשה למען המדינה ונגד הגזענות, אבל למה יש סימון שונה לחברי הכנסת ולחברות הכנסת? צריך שוויון.

שוחרי ושוחרות השוויון, נמאס לנו כבר לשמוע את השטויות שלכם. תתפלאו, אבל כותרות עליכם לא חייבות להיות אך ורק כותרות על קשקושים שלכם. הן יכולות להיות גם כותרות על העשייה שלכם אם תעשו קצת למען המדינה, רק קצת.

ישראל רוזנטור הוא איש תקשורת חרדי, פובליציסט, אסטרטג פוליטי ויועץ תקשורת

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully