וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים החרדי שהסתבך עם המאפיה

17.12.2013 / 12:22

יעקב אסטרייכר, איש עסקים חרדי, מצא את עצמו באחד מבתי הכלא המסוכנים בבוליביה כי שמו נקשר למאפיה ולאנשי ממשל מושחתים. אתמול הוא שב לארה"ב לאחר שנמלט אליה בחשאי

יעקב אסטרייכר. AP
איש העסקים החרדי יעקב אסטרייכר/AP

יעקב אסטרייכר, איש עסקים חרדי מניו יורק, הגיע אתמול (שני) לארה"ב, לאחר שנה מאז שוחרר למעצר בית בבוליביה ולאחר שנה וחצי שישב ב"פלמסולה", אחד מבתי הכלא המסוכנים במדינה, בחשד לעבירות של הלבנת הון.

למי שייכת היהדות?

מסמכים הקושרים אותה אל המאפיה ואל איש העסקים החרדי

אסטרייכר שימש כנציגה של קרן השקעות שוויצרית, שבקופתה מיליוני דולרים של משקיעים. הוא איתר עבור הקרן שטחי חקלאות בבוליביה. קלאודיה ליליאנה רודריגז, עורכת דין קולומביאנית, ביצעה את רכישות הקרקע והציוד החקלאי, אך סירבה להעביר דוחות כספיים - ואסטרייכר החליט לצאת לשטח ולהגיע לבוליביה כדי לראות שהכל מתנהל כשורה. הוא גילה שמחירי הקרקע שונים משמעותית מאלה שדיווחה עליהם. אלא שרודריגז נעלמה ואנשי הקרן הציעו כ-25 אלף דולר למי שיעזור באיתורה.

לרוע מזלו של אסטרייכר, התברר כי רודריגז קשורה לגורמי מאפיה בכירים. חלק מהקרקעות נרכשו מאחיו של אחד מברוני הסמים הגדולים בדרום היבשת, מקסימיליאנו דוראדו. קשר בין רודריגז לדוראדו הכניס לתמונה את ה-FELCN (היחידה הבוליביאנית למלחמה בסמים). הם פשטו על דירתה של עורכת הדין ומצאו בה מסמכים הקושרים אותה עסקית אל המאפיה אך גם אל איש העסקים החרדי.

החבל סביב צווארו מתהדק

אסטרייכר טרם הבין שהחבל סביב צווארו מתהדק. הוא הגיע למדינה כדי למסור תצהיר נגד עורכת הדין. למרות שיכל לעזוב את המדינה הוא בחר להישאר בה כדי לעקוב אחר החקירה מקרוב. על אף האיומים שהגיעו לאסטרייכר שלא להעיד במשטרה, הוא החליט לנסוע לתחנת המשטרה ולהעיד מאחר שהעונש בבוליביה על סירוב להעיד הוא מאסר מיידי. בתום עדות בת שעתיים התבשר להפתעתו: "אתה עצור בחשד להלבנת הון".

כאמור, מאז ולמשך 18 חודשים היה כלוא אסטרייכר באחד מבתי הכלא המסוכנים במדינה. אלא שאז חלה תפנית בפרשה. התובע בתיק חשף כי בכירים בממשלת בוליביה נעצרו בחשד שניסו לסחוט את אסטרייכר והרוויחו כסף על חשבונו. בעקבות כך, הוא שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית שנמשך כמעט שנה, אך אתמול נודע כי למרות הסיקור התקשורתי המסיבי סביב מעצרו, הוא נמלט לארה"ב.

נלקח למיקום סודי בארצות הברית

סביב הגעתו חזרה לארה"ב, קיימות בשלב זה גרסאות סותרות. סוכנות הידיעות AP מדווחת כי בני משפחתו של אסטרייכר סיפרו כי הוא לא יצר קשר עמם למשך מספר ימים ולכן חששו שהוא נחטף. מאוחר יותר, התקשר אהרון, אחיו של אסטרייכר וסיפר למשפחה כי ייתכן והוא נמצא בארה"ב, אך מאז, לא ענה אהרון לטלפונים ואימיילים שקיבל.

בתו, חיה ויינברגר טוענת כי אביה נחטף ועבור תשלום כופר לגורמים בלתי ידועים בבוליביה הוא הועבר לארה"ב, "הם יצרו קשר עם אח של אבא שלי", סיפרה בראיון לVIN, אתר חדשות חרדי בארה"ב, "ניהלו איתו משא ומתן והורידו אותו במים הבינלאומיים באוקיינוס השקט ומשם הוא נלקח למיקום סודי בארצות הברית". ויינברגר לא ציינה את הסכום המדויק של הכופר ששולם עבור שחרורו אך אמרה כי היא מאושרת, "אני לא יכולה לחכות עוד כדי לשמוע את קולו. הוא חולה אבל כשהוא יחזור לידינו, אנחנו נטפל בו".

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully