וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד, אני חרדית ומרחמת עליך

רות קוליאן

4.2.2014 / 8:00

צר לי עלייך מר לפיד כי יש לך מניע ואין לך דרך. כמו התוכנית הכלכלית שלך. כמו שהמדינה שלנו נראית בגללך, ללא כיוון ובלי בלמים וכואב לי על מה שהמדינה שלי הופכת להיות

יאיר לפיד בראיון מיוחד. גדעון צנטנר
יאיר לפיד בראיון מיוחד/גדעון צנטנר

שלום יאיר, כאזרחית החלטתי לכתוב את דעתי, וכחרדית החלטתי לשתף אותך בלבטיי.

אתה כל הזמן מטיף נגדנו החרדים, ואתה הרי יודע כמו כולם, כי החרדים כן עובדים ושבני ברק היא הרבה יותר "עיר ללא הפסקה" מאשר תל אביב ושבבני ברק התעשייה פורחת והחנויות פעילות בלילה וביום. ולגופו של עניין, מלבד נושא הגיוס, גם תעסוקת החרדים הוא נושא חשוב עבורך. רק ביולי אשתקד, אמרת כי "28,000 חרדים 'ישוחררו' לשוק העבודה", מזל שציינת חרדים, כמעט והרגשתי כסחורה שתשוחרר לחנויות (נו שוין "העבודה משחררת").

והאמת? אתה לא באמת חושש מהחרדים, אתה לא באמת שונא אותנו, אתה פשוט לא יכול לסבול את מה שאנחנו מייצגים. לא מובן לך איך אצל החרדים זה מצליח? איך אצלנו התלמידות עומדות כאשר המורה נכנסת, מפאת כבוד, ואילו בבתי הספר החילוניים זה לא ממש ככה. ובטח גם נורא מפריע לאדם נאור כמוך, שהחרדים נמצאים פה במדינה, כאילו בכדי להזכיר שיש בורא לעולם ושאסור לעשות עבירות ושיש מצוות וכו'.

אבל למה אני בעצם כותבת לך? כמי שחרת על דגלו להוציא ו"לשחרר" חרדים לשוק העבודה, וזה ש"הפסיק להיות חמורו של משיח" ושרוטן כי החרדים הם כוח עבודה אדיר ושצריך לשלבם וכמי שרוצה להקים אותם מהספרים בישיבות ולהרגיל אותם במקום עבודה וכמובן גם כשר האוצר.

בישיבות זועמים על החלטת בג"ץ: "כולנו נטורי קרתא"
יאיר לפיד: נפטר את הרבנים הראשיים
ההלכה נגד שיטתו הכלכלית של יאיר לפיד
לכבוד: יאיר שר האוצר, מאת: אהרון, אברך

חסידים עם משקפיים. מנדי אור
בחדרי חרדים,
אתה פשוט לא יכול לסבול את מה שאנחנו מייצגים/מנדי אור בחדרי חרדים

אז כך, אני כאזרחית, מוצאת את עצמי לאחרונה מאוד מבולבלת, ולא יודעת את נפשי כיוון שאיני יודעת מה הדבר הנכון לעשותו. שכן, מחד אתה מטיף לי, לנו, כי עלינו לצאת למקומות העבודה ולהתחיל לפרנס את עצמנו כי אם בחרנו ב"עולה של תורה" אף אחד לא צריך לפרנס אותנו ולשאת ב"נטל הזה". ומאידך, בשטרות 200 השקלים שהמשרד שבפיקוחך מנפיקים כתוב כי: "על כל קהילה להכניס לקרבה מלמדי תינוקות על חשבון כל יושביה. עשיר ורש, בין עקר ובין מרובה ילדים, רווק ולא רווק - כולם יחד צריכים לשאת בעול לימוד תורה..."

אז אני לא יודעת מה לעשות? מצד אחד אתה אומר, אל תלמדו תורה - תעבדו, ומצד שני מנפיק שטרות של מדינת ישראל שכתוב עליהן שחור על גבי אדום: "צריך לממן מלמדי תינוקות (מלמד בחיידר, למי שלא הבין)"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטר של 200 ש"ח/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומצד שלישי, זה גורם לי לחשוב, מה קרה בשנים האחרונות? פעם היו מבינים את החשיבות של לימוד התורה כגורם מאחד ומדבק של העם היהודי לדורותיו, בינם לבין עצמם ובינם לבין אביהם שבשמיים. וכעת, בלשון חלקלקה ובמתק שפתיים הבאת לכך שעצם לימוד התורה הוא האויב של העם היושב בציון?

אז כן, צריכים לצאת ולעבוד, אבל שנאת חרדים כפי שאתה טבעת בעודך מחריב כל חלקה טובה כדוגמת הקיצוץ בקצבאות הילדים: "אל דאגה חילונים יקרים, אני מוציא לכם עין – אבל לחרדים שתיים", בזמן שהינך מונע משנאה טהורה ועיוורת - לא זכורה לי בכל דורותיו של עם ישראל. ואולי צריך להודות לך, כי הכל מלמעלה והכל לטובה, ולך יש את הזכות לקרב את המשיח, כמו שמובא בגמרא על זמן ימות המשיח כי: "יראי חטא ימאסו והאמת תהא נעדרת (מסכת סוטה מט ב')".

חסידים עם משקפיים. מנדי אור
בחדרי חרדים,
על כל קהילה להכניס לקרבה מלמדי תינוקות על חשבון כל יושביה/מנדי אור בחדרי חרדים

אולי לא צריך לנסות להבין אלא דווקא לרחם עליך, כמי "שחזר" בכדי לנקום את נקמת אביו, או לכל הפחות, להשיב את כבודו, לקיים את צוואתו, מה שתבחר. וודאי כשהקמת את "יש עתיד" כה חפצת להכניס את זכרו של אביך, אך כאסטרטגיה טקטית לא יכולת לקרוא לה "שינוי", ולזכרו הוספת את ה"לשנות", ב"באנו לשנות" בסלוגן. כל כך עצוב שאתה לא יכול להראות את מי שאתה באמת רוצה להיות. כל שנותר לי זה לרחם עליך על כך שיש לך מניע ואין לך דרך. בדיוק כמו התוכנית הכלכלית שלך. בדיוק איך שהמדינה שלנו נראית כיום בגללך, בלי כיוון, בלי בלמים, מכונית שהדלק שלה הוא שנאה עזה, במדרון חלקלק, עד הסוף הידוע מראש. ואני לא כותבת שורות אלו בהתלהמות – כי אם בצער, על מה שהמדינה שלי הופכת להיות.

לא אבקש ממך לקחת שטר של 50 ¤ לקרוא מה כתוב שם ולחזור בתשובה, אך אבקש ממך, שתיקח שטר של 200 ¤ ותקרא ותנסה להבין מה קרה כאן לאחרונה, ומה אתה הופך אותנו להיות.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully