וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בקייב: החתונה החרדית עוברת לישראל

29.1.2014 / 13:14

שליח חב"ד בקייב, היה אמור לחגוג בעוד שבוע את חתונת בתו באצטדיון האולימפי. ברגע האחרון, המשטרה המקומית הודיעה לו כי לא תאפשר את קיום האירוע. עכשיו החתונה תעבור לישראל

חתונה חרדית. Oded Balilty, AP
חתונה חרדית/AP, Oded Balilty

הרב יונתן מרקוביץ, שליח חב"ד בקייב, בירת אוקראינה, היה אמור לחגוג בעוד שבוע את חתונת בתו באצטדיון האולימפי בעיר. כרטיסי טיסה, חדרים בבתי מלון, אמנים וקייטרינג כשר, הם רק חלק מרשימת ההכנות לחתונה אלא שברגע האחרון, התוכנית השתנתה. המשטרה המקומית הודיעה למרקוביץ כי בשל המצב הביטחוני הרגיש במדינה, היא לא תאפשר את קיום האירוע.

כבר כמה חודשים שבאוקראינה נערכות הפגנות המוניות בתגובה להחלטת הממשלה האוקראינית לא לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם האיחוד האירופי. המהומות המשתוללות במדינה הולכות וגוברות בימים האחרונים ובחודש האחרון דווח גם על שלושה מקרי תקיפה של יהודים על רקע אנטישמי.

לחתונה המפוארת שהייתה אמורה להתקיים ביום רביעי היו אמורים להגיע אישי ציבור, רבנים ושליחי חב"ד מכל רחבי העולם. הכל תוכנן בקפידה רבה וגם משפחת החתן הייתה אמורה להגיע בטיסה ממקום מגוריה בברזיל לאוקראינה. "אתמול קיבלנו הודעה מהמשטרה", מספר הרב מרקוביץ, "שאין אפשרות לקיים את החתונה במקום המתוכנן בשל המצב הביטחוני". הרב מרקוביץ ערך התייעצות קצרה עם משפחתו והוחלט להעביר את החתונה לישראל.

בשעות האחרונות הוא נמצא במרתון טלפונים ונשמע אובד עצות, "זה נורא. המצב לא פשוט ובכלל לא נחמד. רצינו שהחתונה תהיה האירוע המקשר בין היהודים בקהילה, אבל לצערנו אנחנו נאלצים להתעסק עם העתקתה לישראל. על מה שכבר שילמנו, נצטרך להתמקח. לא נקבל את הכל בחזרה אבל לא ניתן לדבר להפריע לשמחה שלנו".

עוד בנושא:
הותקף בקייב: "צעקו 'יהודון' ובעטו עם מסמרים"
החתונה שמסעירה את העולם החרדי
בגלל הרבנות, האב הגוסס כמעט ופספס את חתונת בנו

שליחי חב"ד באוקראינה. באדיבות המצולמים
שליחי חב"ד בקייב/באדיבות המצולמים

מנדי קרסיק, מנכ"ל הקהילה היהודית בקייב וידידו של השליח נחת הבוקר בארץ. "אני רץ ממקום למקום כדי לחפש אולם פנוי", הוא סיפר לוואלה! יהדות, "הקמנו מערך משפחתי שמטלפן למוזמנים ומעדכן אותם על השינוי בתוכניות". קרסיק ציין כי התחושה להעתיק את החתונה ברגע האחרון היא "כואבת", לדבריו, "הרבי שלח אותנו לשליחות ברחבי העולם מתוך כוונה לשמח ולקרב יהודים. החתונה הזו הייתה הזדמנות גדולה עבורנו וחבל שאנחנו צריכים לוותר עליה".

כאמור, העברת החתונה לישראל הסבה נזק כספי גדול. בין היתר, המוזמנים שהגיעו ממדינות שונות בעולם ומשלחת האמנים הישראלית שהוזמנה לאירוע מישראל, בהם, הזמר החסידי ישי לפידות, הלהקה החסידית של אבי אהרון, אריה הנץ עם "צמד ילד", ועוד, נאלצו לבטל את כרטיסי הטיסה שעלו כסף רב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully