וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתונה דחופה

12.12.2013 / 8:00

עוז ושרונה הגיעו לרבנות כדי להירשם לנישואים. אביה של שרונה שכב על ערש דווי והיה חשש שלא יהיה בחתונה. ברבנות הערימו קשיים והזוג חשב לבטל. לאחר שפנו ל"צהר" נישאו כדת

חתונה דחופה. באדיבות המצולמים
שרונה ועוז ביום חתונתם/באדיבות המצולמים

אבא לא יחלוק עמם את הרגע המאושר בחייהם?

לפני שלושה שבועות הגיעו לרבנות בתל אביב, עוז יקיר ושרונה צ'רניאק, כדי להירשם לנישואים. הם לא האמינו כי ייתקלו בקשיים טכניים שהיו יכולים לגרום לכך שאביה של שרונה ששכב על ערש דווי, לא יחלוק עמם את הרגע המאושר בחייהם. כשהבינו שהרבנות לא תפתור את הקשיים, פנו בני הזוג לארגון "צהר" וכעבור ימים ספורים נישאו זה לזו. עשרה ימים אחרי, קיבלה המשפחה את ההודעה שבישרה את פטירת אביה של שרונה.

רצינו שהוא יוכל לשמוח איתנו, והחלטנו להתחתן

עוז (40) ושרונה (35) מתל אביב, רופאים במקצועם, הכירו לפני חמש שנים. לזוג שני ילדים ולאחרונה החליטו להתחתן, "אחת הסיבות שתרמו לכך", מספר יקיר לוואלה! יהדות, "שחמי חלה במחלה קשה, וזיהנו שימיו קצרים. ההידרדרות האחרונה במצבו הוגדרה כ"קשה". רצינו שהוא יוכל לשמוח איתנו, והחלטנו להתחתן".

בני הזוג החלו בתהליך הרישום, הנהוג על פי רוב להתבצע ברבנות המקומית, אך בגלל ששרונה התגרשה בעבר, נדרש עוז להוכיח באמצעות תעודת הנישואים של הוריו, כי אינו כהן וכי הנישואים מותרים על פי התורה. ואז התגלתה הבעיה, "הסברתי ברבנות שאבדה תעודת הנישואים של הוריי", הוא מספר, "ורק אם יתנו לי להוציא אותה מהארכיון, אוכל להגיש אותה בפניהם". אך ברבנות הגיבו באדישות למצב הרגיש אליו נקלעו בני הזוג, " ברבנות אמרו שייקח להם שלושה שבועות למצוא את התעודה של הוריי. גם כשהצעתי שאני אגיע ואעזור לחפש את התעודה בארכיון, הם סירבו".

לו היינו מחכים אבא לא היה משתתף בשמחה שלי

כל הניסיונות של עוז ושרונה להפעיל לחצים על פקידי הרבנות, עלו בתוהו, והשניים נאלצו לחפש אלטרנטיבה, "הבנו שהזמן קצר, וכבר חשבנו לעשות חתונה כאקט סמלי ומאוחר יותר להתחתן באופן רשמי או לערוך טקס רפורמי". אלא שאז עלה הרעיון לפנות לארגון "צהר". "הסיפור שלנו נגע לליבם", משחזרים בני הזוג הטריים, "הם מצאו פתרונות יצירתיים לכל הקשור בעניינים ההלכתיים".

כדי לפתור את הבעיה שנוצרה סביב אי ההימצאות של תעודת נישואי הוריו, נדרש עוז להביא עמו את תעודת הנישואים של אחותו וספח תעודת הזהות המוכיח כי הם אכן אחים. דרך כך הצליחו ב"צהר" לוודא כי עוז אינו כהן והוא יכול להינשא לבחירת לבו, "ביקשנו לעשות טקס דתי כי זה היה חשוב לנו. ברבנות לקחו סיטואציה הכי אנושית ונוגעת ללב והפכו אותה לצחוק, לא גילו שום רגישות".

בשבת האחרונה, עשרה ימים אחרי החתונה, הכריעה המחלה את אביה של שרונה. בימים אלו, היא יושבת שבעה, "זה היה מאד קשה. לו היינו מחכים את פרק הזמן שדרשו מאיתנו, אבא לא היה משתתף בשמחה הגדולה שלי".

זיווית שפיר, מנהלת מחלקת רישום נישואין בצהר אמרה לוואלה! יהדות כי הייתה להם את ההזדמנות לעזור לעוז ושרונה שביקשו להינשא תוך זמן קצר, "יצאנו מגדרנו כדי לעזור להם. כל המחלקות הנוגעות בדבר מיד התגייסו כדי לאפשר להם הליך מאוד מהיר. הצטערנו לשמוע על פטירתו של אבי הכלה ימים ספורים לאחר הטקס".

לפניות ליקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully