וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חרדית קשה נגד מפיצי ההקלטות

4.2.2014 / 12:30

"דברי שקר. משתמשים בתקשורת החילונית. לא בוחלים במעשים פלילים, כמו האזנות סתר" אלו רק חלק מהתגובות של אנשי הרב שטיינמן על החשיפה כי אנשי ביתו מנהלים מגעים עם צה"ל

הרב שטיינמן וחברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה הליטאית יתכנסו היום  בבני ברק ודנו בדרכי הפעולה מול הממשלה בנוגע לסוגיית הגיוס, דצמבר 2013. דרור עינב
הרב שטיינמן וחברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה הליטאית יתכנסו היום בבני ברק ודנו בדרכי הפעולה מול הממשלה בנוגע לסוגיית הגיוס, דצמבר 2013/דרור עינב

מי שפתח הבוקר (שלישי) את "יתד נאמן", ביטאון הציבור החרדי-ליטאי, היה עד להיסטריה מגזרית. שער העיתון הוקדש למתקפה חריפה נגד מפיצי ההקלטות מתוך אסיפה פנימית של אנשי הרב אהרון שטיינמן, ממנהיגי הציבור החרדי- ליטאי, שסיפקו בין היתר הצצה לצורה שבה הדברים מתנהלים בביתו וחשפו גם את ערוץ ההידברות שמנהלת ההנהגה החרדית עם גורמים בכירים בצה"ל.

השיחות שעוררו סערה ברחוב החרדי חשפו בין היתר כי אנשי ביתו של הרב שטיינמן מנהלים ערוץ הידברות חשאי עם גורמים בכירים בצה"ל בניסיון למנוע משבר סביב גיוס החרדים. באחת השיחות מספר הרב יגאל רוזן, ראש ישיבה בכיר המקורב לרב שטיינמן, שתא"ל גדי אגמון ביקש "להרגיע את השטח" סביב גיוס החרדים ובתמורה הוא התבקש לדחות את הקמתם של מרכזי המיון החרדי, כיוון שלעת עתה, הדבר יהוה ניצחון לרב שמואל אוירבך, המנהיג הליטאי שנוקט בדעה קיצונית יותר מזו של הרב שטיינמן.

במאמר המערכת הנושא את הכותרת "שקרנים – הרפו ידיכם מאיתנו", הפנה העיתון, המזוהה עם הרב שטיינמן, אשמות קשות נגד אנשי הרב אוירבך שהיו מעורבים לכאורה בהפצת ההקלטות, "אין זה סוד שיש גורמים ידועים, המבקשים מטעמים פוליטיים להטיל דופי בגדולי ומנהיגי הדור, ותולים בהם בוק סריקי, דברי שקר וכזב, עלילות שווא ומדון, ומוכנים להשתמש בתקשורת החילונית, כדי לממש את זממם. יש בהם שלא בוחלים אפילו במעשים פלילים, כמו האזנות סתר לדברים שנאמרו בשיחות פרטיות".

חומר הנפץ שיבעיר את העולם החרדי

הרב שמואל אוירבך בהפגנת חרדים מול כלא 6, דצמבר 2013. שלומי גבאי
הרב שמואל אוירבך בהפגנת החרדים מול כלא 6/שלומי גבאי

אנשי העיתון, מגדירים את אנשי אוירבך "אינשי דלא מעלי" אשר "במסווה של קנאות, אינם בוחלים באמצעים פליליים ושקריים, כדי לפגוע ביסודות ההשקפה הטהורה, בעיני העדה, בשולחי דרבנן ובכל מי שאינו מזדהה עם עמדתם הפוליטית". עוד נכתב במאמר כי המאבק נגד הגיוס יימשך "במלוא עוזו, על אפם ועל חמתם של אלו המחפשים בנרות 'פשרות' שלא היו ולא נבראו, כדי להצדיק את מעלליהם ורדיפתם, בתקווה כי בכך יחזקו את מעמדם המפלגתי".

"יתד נאמן" הוא לא היחיד שיצא למתקפה נגד מפרסמי ההקלטות. משה גפני ויעקב אשר, חברי הכנסת של הסיעה הליטאית "דגל התורה" אמרו אתמול בתגובה כי מאז ומעולם התנהלו שיחות עם אנשי צבא במטרה "לשמר את מעמדם של בחורי הישיבות". לדברי ח"כ אשר, "אנחנו עדים למסע הזוי ומטורף של חבורת אנשים שלא די שלא תרמה דבר בשום מערכה חשובה לעולם התורה, אלא מחבלת ופוגעת בכל דרך ואף בשיטות נבזיות שכל מטרתן היא אחת: להזיק ולפגוע במערכה איתה היהדות החרדית מתמודדות בימים אלו".

גפני קורע חולצה באישור חוק  גיוס החרדים בכנסת, יולי 2013. טלי מאייר
יצא למתקפה נגד הדלפת ההקלטות. ח"כ משה גפני/טלי מאייר

המתקפה נגד אנשי הרב אוירבך ממחישה את הלחץ האטומי ששורר בביתו של הרב שטיינמן מאז פרסום השיחות. גורם ב"דגל התורה" סיפר כי המתקפה של הח"כים החרדים יצאה אל הפועל רק לאחר "הוראה שהגיעה מביתו של הרב שטיינמן" ואילו "הדבר היה תלוי רק בח"כים ספק אם היו מגיבים". בנוסף, ביתו של הרב שטיינמן שכר את שירותיו של עו"ד דוד ליבאי שבשלב זה מייעץ להם כיצד לנהוג משפטית.

גורם ליטאי שמכיר את תוכן השיחות המלא מביתו של הרב שטיינמן אומר שההיסטריה אצל אנשי הרב שטיינמן נובעת בעיקר מהחשש ששאר ההקלטות יתפרסמו, "הן עוסקות בעיקר בנושאים פנים חרדיים", אמר, "והן יגרמו להם למבוכה גדולה". במחנה של הרב אוירבך, מעדיפים לשמור על שתיקה. בשיחות סגורות הם אומרים שבשלב הזה הם "מעדיפים ליהנות מההיסטריה והלחץ שמשדרים אנשי הרב שטיינמן".

בני רבינוביץ, דובר בית הרב שטיינמן מסר בתגובה לדברים: ?אין לנו ולא לאף אחד מהדוברים באותן שיחות שהוקלטו תוך ביצוע חדירה לתחום הפרט והאזנת סתר בלתי חוקית, שום בעיה עם תוכנם של ההקלטות. אין שם שום דבר שמישהו אמור להתבייש בכך, מלבד אלו שמוציאים את תוכנם החוצה, שמוציאים שיחה נורמלית ואנושית בין אנשים פרטיים בתוך בית פרטי. אין כאן מה להסתיר, ואין בעיה לאף אחד עם שום מילה מהתוכן שמפרסמים ממנה. בושה לאינטליגנציה שחלק מהציטוטים מתפרשים על ידי גורמים אינטרסנטיים בבורות ובפרשנות חסרת כל אמת. שוב מתברר, כי נאמני ביתו של מרן ראש הישיבה שליט"א הם אנשים רציניים המנהלים ביניהם שיחות מתוך רצינות וביחס של כבוד לכל אדם באשר הוא".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully