וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שמואל אליהו: יאיר לפיד חוגג כמו אביו ויפול כמוהו

5.2.2014 / 21:47

על רקע החלטת בג"ץ תקף (רביעי) הרב שמואל אליהו את לפיד: "כמו אבא שלו - חוגג. הוא ייפול כמוהו". על הברית עם בנט ולפיד אמר: "הייתה טעות ועדיין טעות"

שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014. טלי מאייר
שר האוצר יאיר לפיד בראיון לוואלה! חדשות. ינואר 2014/טלי מאייר

על רקע החלטת בג"ץ לאסור העברת תקציבים לבחורים שהיו אמורים להתגייס מאז חודש אוגוסט, וגיוסם נדחה על ידי שר הביטחון משה יעלון, תקף הערב (רביעי) הרב שמואל אליהו - רב העיר צפת, חבר מועצת הרבנות הראשית ומבכירי המחנה השמרני בציונות-הדתית את שר האוצר שהורה אף לעצור את תקציבי החודש הנוכחי, "יאיר לפיד, כמו אבא שלו - חוגג. ואפשר להתנחם בעובדה שהוא ייפול כמוהו".

הרב אליהו אמר כי החלטת בית המשפט העליון היא בין היתר כתוצאה מהפירוד בין הציבור הדתי לאומי לחרדי וכי יש דרך להפיל את יאיר לפיד ב"שילוב ידיים בין הציונות הדתית והחרדים". בראיון שהעניק לרדיו החרדי "קול ברמה" הוא התייחס לברית של יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ואמר כי היא "הייתה טעות ועדיין טעות. אמרתי את זה בגלוי ובנסתר, הדעה שלי לא התקבלה".

"החלטה של מדינות אנטי יהודיות" האברכים מגיבים
האם המדינה מעודדת את החרדים לא להתגייס?
יאיר לפיד: נפטר את הרבנים הראשיים

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013/נועם מושקוביץ

בחודשים האחרונים מוביל הרב אליהו מאבק נגד גיוס בנות דתיות לצה"ל, סוגיה שהגדיר הלכתית וחברתית. "אני חושב שזה לא ראוי, לא נכון ואסור". לאחרונה, אמר אליהו, "אני מנסה לקדם מאבק נגד הדבר הזה. יש אנשים מולי וזו מלחמה על דרך חיים".

בימים האחרונים עלה שמו של הרב אליהו כאחד המועמדים לרב הספרדי הראשי בירושלים. הערב הכחיש כי יתמודד לתפקיד, אך אמר: "מה יקרה? אני לא יודע". הרב אליהו התייחס גם לגורמים, בהם סיעת מר"צ, המתנגדים להתמודדותו בשל התבטאויותיו הגזעניות, בהם בין היתר איסור השכרת דירות לערבים ונושאים נוספים, "אם הם מתנגדים להתמודדותי, זה מחמם את הלב".

הרב שמואל אליהו: השרות הצבאי אינו ראוי לבת ישראל
אני דתיה ששירתה בצבא וגם הבת שלי תשרת
צה"ל הוא גוב חיות טורפות, אל תשלחו לשם בנות

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully