וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגע במצות, החרדים זרקו אותן

2.4.2014 / 17:50

אמש ביקר ראש הממשלה במאפיית מצות בכפר חב"ד, ביקור שעורר זעם אצל החרדים. לאחר שעזב את המקום, נזרקו המצות. בחסידות חב"ד הסבירו כי הסיבה היא הלכתית

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אתמול (שלישי) בפס הייצור של מאפיית מצות בכפר חב"ד ולקראת החג הכין מצות. ביקורו עורר ביקורת מצד החרדים ששיאה הייתה בזריקת המצות שנאפו בזמן ביקורו.

הקרע בין החרדים לנתניהו, נראה בתקופה האחרונה עמוק, רחב ובלתי ניתן לאיחוי. מאז אושר בכנסת חוק הגיוס החדש, הכולל בתוכו את הסנקציות הפליליות שיוטלו על משתמטים מגיוס או שירות אזרחי, הנציגים החרדים בכנסת וכלי התקשורת החרדים ממהרים לתקוף בכל הזדמנות את ראש הממשלה. בעבר היה מי שכינה אותו: "הבוגד הגדול", "רודף החרדים" וכינויים נוספים.

את הביקור של נתניהו יזמו חסידי חב"ד שהסבירו כי "דרכם מאז ומעולם היא לקרב כל יהודי וחב"ד סבורה כי הדרך להשפיע על יהודי איננה על ידי חרמות ועלבונות אלא בדרכי נועם ובאהבת ישראל". נתניהו עצמו אמר בביקור: "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. בהגדה מוזכרים ארבעה בנים שונים: חכם, רשע, תם ושאינו יודע לשאול, אבל בכל אחד מהם יש ניצוץ יהודי ואתם מקיימים את הניצוץ היהודי הזה".

היום בוואלה! יהדות
הנער המוסלמי שחגג בר מצווה בכותל
המדענים הוכיחו שהעולם נברא על ידי האל - יש מאין?
למה אנחנו שמים מזוזה בבית?
הגיעה השעה שהחרדים והשמאל יאחדו כוחות

ראש הממשלה בנימין נתניהו. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו/AP

מנגד, הזרמים החרדים המרכזיים העדיפו לתקוף את נתניהו ולהחרים "תקשורתית" את ביקורו. באתר החרדי "כיכר השבת", למשל, סיקרו בשלילה את ביקורו של נתניהו וכינו אותו "אדריכל הסנקציות הפליליות". העיתונות החרדית הכתובה החרימה את ביקורו. ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אף פרסם תגובה ואמר כי נתניהו נהג "בחוצפה" כשבחר "להצטלם במאפיית מצות" והוסיף כי "בשעה שאלפי משפחות מתקשות לקנות מזון ומלבושים לחג, נתניהו בא לרדד את מצותיהם".


שיא הביקורת נגד ביקורו של נתניהו נרשם כשהמצות שנאפו בזמן ביקורו נזרקו לפח. העיתונאי החרדי ישי כהן מאתר "כיכר השבת" הסביר בעוקצנות כי "מקובל שמצות עושים יהודים קדושים, שומרי תורה". לדבריו, ביקורו של נתניהו הייתה הצגה גדולה, "אני מקווה שנתניהו לא באמת האמין שמישהו יאכל את המצות הללו".

על אף הניסיון של גורמים חרדים להסביר כי המצות נזרקו בגלל העובדה שנתניהו "הפך לאויב החרדים". הבהיר דובר חב"ד מנחם ברוד כי אין שום קשר בין הפסילה של חלק מהמצות לנתניהו: "במאפיית מצות נפסלות באורח קבע מצות ששהו זמן רב מדיי על השולחנות, או בגלל סיבות הלכתיות אחרות. בזמן ביקורו של נתניהו עזבו חלק מהעובדים את מלאכת רידוד המצות והתאספו סביב ראש הממשלה. בעקבות זאת הורה המשגיח לפסול את המצות שנעזבו ולא טופלו. אין לזה שום קשר למצות שראש הממשלה נגע בהן, וכל ניסיון לקשור בין הדברים הוא ניסיון מכוער לליבוי שנאה ומחלוקת, וחב"ד דוחה אותו בשאט נפש".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully