וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מונע את הכסף? יש מי שידאג לאברכים

27.5.2014 / 17:31

בג"ץ קבע כי הבטחת הכנסה לאברכים תבוטל מינואר הקרוב. ארגון החסד "בית לחם יהודה" פתח מוקד אליו יוכלו לפנות אברכים שיקבלו מהארגון שקיות חלב וכיכרות לחם, חינם אין כסף

ישיבה שבה למד יונתן סנלדר בית יחיאל , מרץ 2012. עומר מירון
ישיבה שבה למד יונתן סנלדר בית יחיאל , מרץ 2012/עומר מירון

הרכב של שבעה שופטי בג"ץ קבע השבוע פה אחד כי החלטת הממשלה לתשלום הבטחת הכנסה לאברכים תבוטל מינואר 2015 בשל פגיעה בעיקרון השוויון. מדובר בקצבה אשר מעניקה הכנסה של יותר מ-100 מיליון שקל בשנה לאברכי כולל. השופט אליקים רובינשטיין הטיל ספק ביכולת של יישום החלטת הממשלה לשלב חרדים בשוק העבודה.

חברי הכנסת החרדים זעקו נגד ההחלטה ואמרו כי ההחלטה פוגעת בשכבה הכי חלשה בישראל. בעקבות כך, ארגון החסד "בית לחם יהודה" פתח מוקד אליו יוכלו לפנות החל מסוף 2014 אברכים שהקצבה השנתית שלהם תבוטל. מידי שבוע הם יקבלו מהארגון שקיות חלב וכיכרות לחם, חינם אין כסף.


עוד בנושא:
בג"ץ ביטל הבטחת ההכנסה לאברכים: "הכרזת מלחמה"
מעולם המדינה לא פרנסה אברכים אז קחו את הכסף


יו"ר הארגון, הרב יצחק נוראני אמר כי ההחלטה הזו היא בעקבות כך שמשפחות חרדיות, ברוכות ילדים, שהוריהם אינם עובדים מגיעים לעיתים למצב בו אין להם לחם או חלב בבית, "ההחלטה שלנו נובעת כתוצאה מהמצוקה הגדולה אליה אנחנו נחשפים מידי יום בחלוקות לציבור". במהלך החלוקות, טוען הרב נוראני, "אנו עדים לעוני הקשה השורר בקרב המשפחות הללו, ועכשיו גם את כבשת הרש שנותרה להם, לוקחים מהם. צריך לזכור שמדובר בקיצוץ נוסף שמתווסף לשורה ארוכה של קיצוצים בקצבאות הילדים ובמלגות לאברכים. ההחלטה של בית המשפט היא כמכת מוות על האברכים שבזכות לימוד תורתם אנו עומדים".

נתוני משרד האוצר שהתפרסמו בחודש יולי 2013 חשפו כי מספר האברכים הזכאים לתמיכה תקציבית עומד על 9,400. בנוסף, התברר כי אף שהמדינה הקצתה בשנים 2010-2014 סכום של 109-110 מיליון שקל למלגות לימוד לאברכים, שולמו בפועל ב-2010 עד 2012 סכומים של 127 עד 138 מיליון שקל. ההערכה שבשנת 2013 ישולמו כ-120 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ
  • חרדים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully