וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטא החטופים היא הכיפה הסרוגה?

אבנר שאקי

19.6.2014 / 8:00

בני רבינוביץ' דוברו של הרב שטיינמן מנהיג הציבור חרדי ליטאי טען כי החרדים מתפללים לשלום החטופים למרות גזרות בנט שהחטופים שייכים למחנה שלו. אבנר שאקי עונה לו

עריכה: קשת סידי

חברות, חברים, קוראי וואלה! האדוקים, ועשרות אלפי הגולשים שנכנסים רק בגלל תיבת המייל שהם פתחו בגיל 14 ומשהו קופץ וצד להם את העין אז הם נשארים לקרוא כמה כתבות- אני רוצה פה צל"ש!! מה זה רוצה? דורש! אבל לא רגיל כזה כמו שבאתם לתת, אחד מיוחד אני רוצה! למי? מ'זתומרת למי? לבני רבינוביץ', שמבקש כבוד ויקר לעצמו ולשאר החרדים, שהתעלו על עצמם, יצאו מגדרם, מחלו על כבודם, והתפללו לדבריו למען שלום שלושת החטופים (למרות), שיש סיכוי כלשהו שהם או משפחתם, או מישהו שהם פעם ראו בתור בסופרפארם, תומך (השם ישמור) בדרכו של נפתלי בנט (שאותו כבר כינה הרב שלום כהן, המרן החדש של ש"ס, בתואר: "עמלק", שהוא ככל הנראה התואר הנורא ביותר שאפשר לכנות בו איש מישראל)

בני רבינוביץ': מתפללים לשלום החטופים למרות גזרות בנט

הי! אנשים! אני רוצה ודורש, שאברהם אבינו, אבי ומייסד עם ישראל (ולמעשה מייסד הציונות הדתית) והרב אברהם יצחק הכהן קוק, מחייה ומעורר הציונות הדתית בעת החדשה, שהלך בדרכו של אברהם אביו וחינך על פיה, יצאו מקברם כדי להעניק לו ציון לשבח מיוחד על שניאות להתפלל למען שלום בניהם הנתונים בצרה ובשביה, למרות המהלכים הפוליטיים של נפתלי בנט, שלדידו, כל חטאם הוא, שלראשם אותה כיפה כמו שלו.

יושב לו אדם מכובד, בני רבינוביץ' שמו, דוברו של הרב שטיינמן- בעיני רובם ככולם של החרדים- גדול הדור הליטאי, וגם עובד ככתב ועורך ב:"יתד נאמן"- עיתון יומי חשוב בישראל, ובמאמר שלם כאן בוואלה- מבקש הכרת הטוב, מילה טובה, חיבוקים, ליטופים, והערכה מהציבורים השונים בישראל על כך שהוא וחבריו נשאו תפילה לבורא עולמים ובקשו שיציל את שלושת הנערים, למרות שהחטופים ומשפחותיהם משתייכים לבני הציונות הדתית, ולמעשה, שוטח בפנינו רבינוביץ' את תמצית האידאולוגיה החרדית, שמנהיגיה אוחזים בה בכל כוחם, ואילו הציבור החרדי הרחב, ברוך השם, מאס בה זה מכבר, לטובתו שלו, ואף לטובת עם ישראל כולו.

על אותה אידאולוגיה, והסיבות להתהוותה, אפשר וצריך לכתוב ספרים עבי כרס. אך מכיוון שהיום קצר והמלאכה מרובה, וסבלנות הקריאה של הגולש הממוצע בימינו לא עולה על דקה וחצי (או דקותיים אם לקח ריטלין), אבאר אותה בקצרה, והיא- חשיבה קטנה, אנוכית וגלותית, שמביאה לידי פעולות מעשיות שיסייעו אך ורק לבני ביתי, ולכל היותר לבני קהילתי ואנשי שלומי. ביידיש, יש המכנים את הגישה הזו: "קליינע און מיינע"- קטנה ושלנו. כלומר- אנחנו רוצים חלקת אדמה שתהיה קטנה, ורק שלנו, ורק היא תעניין אותי, ושום כלליות, או ערבות הדדית ואחריות לאומית אינה מענייני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל חטאם הוא, שלראשם אותה כיפה סרוגה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

למותר לציין, שגישה זו מסבירה חטאים רבים בהם חטאה ההנהגה החרדית לדורותיה כלפי עם ישראל כולו: ההימנעות מנשיאת העול הביטחוני והקיומי- למרות שכל תינוק של בית רבן יודע שזו מצווה ענקית בתורה שיוצא אליה אפילו חתן מחופתו, הבריחה מההתגייסות לבניית המשק הכלכלי- למרות שכל בר דעת יודע שגדולי חכמי ישראל היו מתפרנסים ובכבוד, ההסתלקות המחפירה מכל עניין כללי של פיתוח המחקר, הטכנולוגיה, הסביבה וכיוצא בזה- למרות שכל מי שהעמיק אפילו מעט בתורה הקדושה, שעל פיה ברוך השם זכינו ללכת באהבה וביראה, וממנה, ורק ממנה, אנו שואבים את אורחות חיינו, ואותה אנו תופסים כרצון האל שאין לערער ולהרהר אחריו, יודע כמה היא מחשיבה את תיקון העולם בפועל ממש.

לשמחתנו, החרדים בהמוניהם, באלפיהם, וברבבותיהם, תודה לאל הטוב- נוטשים את הדרך הקלוקלת הזו, ומשאירים את מנהיגיהם, הרוחניים כמו הגשמיים (קרי הפוליטיקאים ועסקניהם בתקשורת ובכלל), הרחק מאחור עם אותן דעות שאבד עליהן הכלח, מפוחדים, נרעדים ונרעשים מהיום שבו המהלך יושלם ושליטתם בצאנם תאבד, כנראה לעד.

ולקורא שישאל עצמו מדוע אני כותב את הדברים הללו עכשיו, בשעה שעם ישראל צריך להתחבר דווקא, ולמקד את הלבבות ואור הזרקורים על הדברים המאחדים ולא המפרידים, אענה שדווקא משום כך אני כותב. הרגישים שבינינו ודאי יבחינו שכתבתי שוב ושוב שרובם ככולם של החרדים של עם ישראל מחוברים באופן עמוק לעם ישראל, הם כלליים ולאומיים, ואף- ציוניים. רובם ככולם חפצים בפרנסה בכבוד, בהשכלה רחבה- גם אם לא תורנית, בנשיאה בזכות והנטל הביטחוניים, ובשותפות כללית עם עם ישראל כולו.

וגם, מהיכרות עמוקה ורחבה, בטוחני שבעניין החטופים, בשכל ישר ולב בריא וחם, אינם מתעניינים כלל וכלל באיזה מנהיג פוליטי אולי תומכים החטופים, והם כואבים את כאבם של החטופים ובני ביתם, ומתפללים למענם, בלי לייחס לכך שום חשיבות. וכל זה צריך לגרום לנו לאהוב אותם יותר, לקרבם, להתחבר איתם ואליהם, להפיל את המחיצות ששמים בינינו בעלי אינטרסים למיניהם, ולמחוק כל רגש שלילי כלפיהם, כי זה, בין היתר, בדיוק מה שפרנסיהם ועסקניהם מנסים לעשות כבר עשרות שנים, האשכנזיים כמו המזרחיים אגב, ובקרוב מאוד, בעזרת ה' יגלו הם, שמה שהיה לא יהיה עוד, ושרב המאחד על המפריד בינינו, וכולם ייווכחו להרגיש ולדעת, שהנה מה טוב ומה נעים- שבת אחים גם יחד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully