וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המילים של שטרן על גבול הפורנוגרפיה"

3.9.2014 / 13:01

יממה אחרי שח"כ אלעזר שטרן תקף אותו, הגיב הבוקר הרב שמואל אליהו לדבריו: "לא נעלבתי. התפללתי שהוא יתעשת. הוא ביזה 300 רבנים ואמר מילים שאי אפשר לשמוע אותן. מילים על גבול הפורנוגרפיה. הוא תופס טרמפ בשביל להשתלח בעולם התורה"

הרב שמואל אליהו בבחירות לרבנות הראשית. יולי 2013. נועם מושקוביץ
הרב אליהו. צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הגיב הבוקר (רביעי) להתקפה של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) עליו. "הבוקר התפללתי עליו. התפללתי שהבן אדם יתעשת. חבל. זה לא כבוד. הוא לא ביזה אותי, אני לא נעלבתי, ממש לא נעלבתי. הוא ביזה 300 רבנים שחתמו על עצומה ואמר מילים שאי אפשר לשמוע אותן. הוא אמר מילים על גבול הפורנוגרפיה".

העימות בין השניים החל אתמול כששטרן עלה לשידור ברדיו 'גלי ישראל' ועסק במחאה של הרב אליהו ורבנים נוספים בציונות הדתית נגד חוק הגיור אותו הוא מקדם. "רב שמתעסק בפוליטיקה, בהכפשות, בגזענות, בשקרים ובריצה לתקשורת, אתה רוצה תקרא לו רב. בעייני הוא סטודנט לגמרא", אמר שטרן והוסיף בהמשך כי הוא "מתכוון לשמוליק אליהו שקוראים לו גם רב, לצערי הרב".

בציונות הדתית מתחו ביקורת קשה נגד שטרן על כך "שזלזל ברבנים". הבוקר, הגיב מי שנמצא במוקד הסערה לדברים. "מאיפה הלשון המכוערת הזאת?", תהה הרב אליהו, "מאיזה לב זה יוצא? יש לנו זכות לומר את דעתנו, לא רק לו. ואם 300 רבנים אומרים את דעתם אז אי אפשר להגיד להם דבר".

הרב אליהו אמר כי סביב סוגיית הגיור יש למצוא פתרון מתאים, "יושבים ומדברים ומנסים למצוא את השביל הנכון הזה וזו עבודה. אבל השביל הזה לעולם לא ימצא, אם יבוא אחד כמו שטרן וישתלח ברבנים באופן שהוא השתלח ב-300 רבנים". הרב הוסיף: "מעורר חשד, שאין לו שום אינטרס לפתור את היבט הגיור אלא הוא תופס טרמפ על הסיפור הזה בשביל להשתלח בעולם התורה".

"השאלה מה המניע, אם המניע שלך באמת לקדם את נושא הגיור אז תמצא אותנו בני ברית. נשב, נדון, נחפש, נמצא פתרונות איך פותרים את נושא הגיור. אבל עולה החשד המאד כבד של כולנו שהמטרה היא באמת לפרק את הרבנות הראשית ותופסים טרמפ על הגב של הגרים".

ח"כ שטרן סירב להתייחס לדברים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully