וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיות ופסיכדליה מארון הקודש היהודי

וואלה! יהדות

16.8.2015 / 13:00

"60 ריבוא", להקת פאנק ומטאל חרדית שמשלבת טקסטים בארמית, קטעים מהתפילה ופסוקים מהתורה, והכל באווירה פסיכדלית, פרועה ובלתי מתנצלת, מופיעים מחר בירושלים, והם הולכים לנפץ את הגבולות שבתוך הגבולות

צלמים זמניים מורשים

חמש קומות מתחת לבניין משרדים, סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, שוכן חדר החזרות של 60 ריבוא, להקת פאנק ומטאל חרדית. אי שם בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת, נפגשו הבסיסט סרגיי אנגל והמפיק המוזיקלי מיכאל מרסה, ויצרו את הרכב הפאנק הירושלמי – Ausweis. ההרכב זעזע את הפוליטיקלי קורקט הישראלי עם - "מוות", שיר שבו ייחלו למוות של כמעט כל אחד מאמני המיינסטרים של אז, כולל הערבים, היהודים ואלוהים. אנגל ומרסה נפרדו ופנו לדרך אחרת, אבל את האהבה לאמנות קיצונית ולמוזיקה רועשת הם עזבו.


אחרי 15 שנים של נתק, מרסה ואנגל נפגשים שוב ומגלים כי שניהם הספיקו בינתיים לחזור בתשובה. אליהם מצטרף המתופף דייל ראב"ד וכך נולד ההרכב והלייב "60 ריבוא", שמשלב בין "אהבת התורה לאהבת החתרנות והשוליים". טקסטים בארמית מהתלמוד, קטעים מהתפילה ופסוקים מהתורה מוצאים את מלבושם בשאגותיו של מיכאל מרסה ובמעטפת מוזיקאלית כאסחיסטית, פרועה ובלתי מתנצלת.



את ההרכב הייחודי הזה, ניתן יהיה לשמוע בחינם ביום שני הקרוב, ב' באלול, במסגרת פסטיבל "החזית" בחצר בית הנסן. פסטיבל החזית חוזר בפעם השלישית לעיר הקודש במסגרת אירועי עונת התרבות בירושלים ובשיתוף רעשHOUR ומביא את הקולות הבולטים במוזיקה העצמאית בארץ, לצד אורחים בעלי גישה ודרך דומה מחו"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התכנית האמנותית של החזית מורכבת ממה שאנחנו תופסים ומגדירים כמוזיקה עצמאית", אומר גילי (דה-קיד) לוי, המנהל האמנותי של החזית: "מוזיקה שמאופיינת לעיתים בטקסיות מוזרה, לעיתים בדברי תוכחה ובכל אחד מהמקרים קשה לקטלוג לפי הז'אנרים המקובלים". הפסטיבל מציע חמישה ימים של מוזיקה עצמאית (17-21.8) דרך שידורי רדיו, הופעות חיות ואירועים ליליים בחצר הנסן וברחבי ירושלים.

עוד באותו נושא

קומיקס, מטאל וספר הזוהר

לכתבה המלאה
seperator

ביום שני (ב אלול. 17.8) ב-22:00 חצר הנסן, יופיעו 60 ריבוא משתתפים: מיכאל מרסה (שירה, קולות, צעקות, מלמולים ושאגות), סרגיי אנגל (גיטרת פיפיות וכלים מכלים שונים), דייל ראב"ד (תופים). כניסה חופשית

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully