וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג לא בטופ: היהודים הכי עשירים בעולם

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

9.12.2019 / 15:40

דירוג עשירי תבל חושף מי בטופ. ספוילר: העשיר מכולם ג'ף בזוס, הבעלים של אמזון, אינו יהודי, אבל בעשירייה הראשונה תוכלו למצוא יותר מאחד שחגג בר מצווה

לארי אליסון. רויטרס
הכי עשיר מכולם. לארי אליסון/רויטרס

2019 מסתיימת ואנחנו נכנסים לשנות ה-20 של המאה ה-21. המשמעות: סיכומים. מסכמים שנה, מסכמים עשור ואם כבר מסכמים, אז אפשר גם לסכם סכומים. סוף העשור הוא הזדמנות להביט למעלה, אל הצמרת, אל קצה הפירמידה הכלכלית ולדרג את היהודים העשירים ביותר בעולם.

מקום 1: לארי אליסון

גיל: 75

יזם-על ומנכ"ל תאגיד אורקל, אחת מחברות התוכנה הגדולות בעולם מחזיק בהון של 67.3 מיליארד דולרים נכון ל-2019. לארי אליסון הקים את חברת התוכנה אורקל בשנת 1977 כדי להשתמש בצורך הגובר במאגרי ניהול קשרי לקוחות. הוא ויתר על תפקיד מנכ"ל אורקל בשנת 2014, אך עדיין משמש כיו"ר הדירקטוריון וקצין הטכנולוגיה הראשי.

דירוג עולמי: 7

מקום 2: מארק צוקרברג

גיל: 35

קרוב קרוב, כשהוא נושף בעורפו של אליסון, נמצא האיש שלא יורד מהכותרות. 2019 הייתה שנה שנה קשה לצוקרברג, אשר סופג ביקורות מפה ועד סשה ברון כהן בשל האופן שבו פייסבוק מנתבת מידע ומחזיקה בו. המספרים מראים שבינתיים זה בכלל לא מפריע לביזנס, ולצוקרברג הון שמוערך ב-62.3 מיליארד דולר.

דירוג עולמי: 8

sheen-shitof

עוד בוואלה!

חמישה אימוג'ים יהודיים שחסרים לנו בסמארטפון

בשיתוף יהדות ישראלית
מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. ShutterStock
עבר שנה לא קלה, אבל הביזנס ממשיך להניב - והרבה/ShutterStock

מקום 3: מייקל בלומברג

גיל: 77

ראש עיריית ניו יורק לשעבר, שלו חברת החדשות והמידע הפיננסי השנייה בגודלה בעולם, הכריז לאחרונה על הצטרפותו כמועמד המפלגה הדמוקרטית למרוץ לנשיאות ארה"ב. הונו של בלומברג נאמד נכון לנובמבר 2019 בכ-54 מיליארד דולר.

דירוג עולמי: 9

מקום 4: לארי פייג'

גיל: 46

כשלארי פייג' היה סטודנט בסטנפורד באמצע שנות ה-90 הוא חלם לילה אחד על כך שכל המידע בעולם נמצא במקום אחד ואחרי שנתיים מהחלום הזה קמה חברה קטנה ופורצת דרך בשם גוגל. היום פייג' מגגל ומגלגל הון שמוערך בכ-50.8 מיליארד דולר.

פייג' היה מנכ"ל גוגל עד 2001, אז אריק שמידט נכנס לתפקיד, ולאחר מכן משנת 2011 ועד 2015, אז הוא הפך למנכ"ל אלפאבית, חברת האם החדשה של גוגל. הוא משקיע כיום בחברות הקשורות לחקר החלל, מציאת אנרגיות חדשות וסטארטאפים שונים.

דירוג עולמי: 10

סרגיי ברין ולארי פייג'. Ben Margot, AP
תמיד ביחד, גם ברשימת העשירים מכולם. מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג’/AP, Ben Margot

מקום 5: סרגיי ברין

גיל: 46

כן, הם כנראה לעולם יבואו ביחד, גם ברשימות שכאלה. ברין, שותפו של פייג' לייסוד גוגל, התפטר מתפקידו כנשיא חברת אלפבית שנחשבת לחברת האם של גוגל, אך נותר בעל מניות וחבר דירקטוריון ובתקופה האחרונה הוא מתרכז במימון פרויקט שמפתח ספינות אוויר. הוא יכול להרשות לעצמו, כי עם הון המוערך בכ-49.8 מיליון דולר, חדשנות טכנולוגית היא בהחלט תחום שיכול למלא את היום. "ברור שכולם רוצים להצליח, אבל אני רוצה להסתכל עליי כעל אדם שמקדם חדשנות באופן מהימן וערכי, כי זה מה שעושה את ההבדל בחיים", אמר פעם ועל זה אנחנו נאמר - איימן, סרגיי!

דירוג עולמי: 14

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully