וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אדם סנדלר ומילה קוניס: 11 סלבס שלא ידעתם שהם יהודים

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

9.12.2019 / 17:19

אנחנו אוהבים אותם על המסך הקטן, המסך הגדול או הבמות, אבל לא חשבנו שגם הם יודעים מהי שבת וחוגגים את ליל הסדר. קבלו כמה מפורסמים שאולי תוכלו לפטפט איתם בעברית אם תיתקלו בהם וגם ג'וקר אחד מפתיע

הג'וקר. טוליפ מדיה,
לא דתי, אבל חוגג חגים. חואקין פיניקס כ"ג'וקר"/טוליפ מדיה

חואקין פיניקס

"הג'וקר" הנערץ נולד בפורטו ריקו לאם יהודייה שנולדה בברונקס למשפחה אורתודוקסית של מהגרים מהונגריה ומרוסיה. אמנם חלק גדול מילדותו הוא העביר בכת נוצרית טבעונית, אבל הוא אינו מתכחש לשורשיו. פעם אמר בראיון ל-7 לילות: "מעולם לא הייתי דתי בשום צורה, אבל אני מבלה עם סבתא שלי ויש עניינים משפחתיים שבהם אני לוקח חלק, כמו חגים".

ג'יימס ודייב פרנקו

צמד האחים שידועים בעיקר מסרטי הקומדיה בהם השתתפו, נולדו בפאלו אלטו שבקליפורניה לאם יהודייה ממוצא רוסי. סבתא שלהם מצד אמא אפילו הייתה חברה פעילה במועצה הלאומית של נשים יהודית.

ג'וש פק

ג'וש פק מהצמד המפורסם של התוכנית המיתולוגית "דרייק וג'וש" הוא יהודי. אגב, הוא לא הכיר את אביו מעולם, וגדל בניו יורק עם אמו ברברה וסבתו שהייתה מדריכת קריירה ממשפחה יהודית. הוא אפילו חגג בר מצווה. ההיסטוריה שלו אולי מסבירה את המילים הרנדומליות בעברית שנהג לזרוק מדי פעם בתוכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

סוגרים את 2019: היהודים הכי עשירים בעולם

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

הריסון פורד

כשנשאל פורד פעם מדוע נתן לעצמו מתנת יום הולדת עגיל באוזן ולא, למשל, קעקוע, אמר שאילו היה עושה קעקוע לא היה יכול להיקבר בבית קברות יהודי. כן, אמו של השחקן הרווחי ביותר (שאשכרה נכנס לספר השיאים של גינס ב-2001 תחת ההגדרה הזו!) - היא יהודייה מבלרוס. למרות שהוריו לא גידלו אותו על פי דת מסוימת, אמר פעם שמרגיש "אירי כאדם ויהודי כשחקן", לכו תבינו מה הכוונה.

אינדיאנה ג'ונס. צילום מסך
יהדות השרירים במיטבה. הריסון פורד כאינדיאנה ג'ונס/צילום מסך

מים ביאליק

אחת השחקניות האהובות שמככבת ב"מפץ הגדול" - נולדה למשפחה יהודייה מסורתית בקליפורניה, ומגדירה את עצמה כאורתודוסקית-מודרנית. כמו ששם המשפחה שלה מסגיר - מים היא בת משפחתו של חיים נחמן ביאליק. בונוס: קוראים לה מים, שזה בעברית. עוד בונוס: יש לה מיינור בלימודי יהדות ועברית.

ג'ניפר קונלי

קונלי נולדה בקיירו לאב קתולי ואם יהודייה ממוצא פולני ורוסי שהתחנכה במוסד חינוך יהודי. פעם אמרה שלא חונכה על פי דת מסוימת, אבל השורשים הצליחו להשפיע עליה. "גדלתי עם מנות כפולות של אשמה:)".

ליסה קודרו

קודרו היא יהודייה שלמה משני הצדדים, ויש לה אפילו מוח יהודי חכם במיוחד: ליסה השלימה תואר ראשון בביופסיכולוגיה ב-Vassar College ועסקה במחקר בכאב ראש כ-8 שנים. פעם היא סיפרה: "בקולג' נתקלתי באנשים שמעולם לא פגשו יהודי לפני כן. כשאחת החברות שלי גילתה שאני יהודייה, היא אמרה: 'באמת? אוי, אני לא אוהבת יהודים'". יום אחד כשהבן שלה טייל בקניון, פנו אליו שני יהודים חסידים ושאלו אותו אם הוא יהודי ואם עשו לו בר מצווה, ואז ערכו לו טקס בר מצוה ב-30 שניות ואפילו צילמו אותו.

קייט הדסון

הדסון היא בתה של גולדי הון, שהיא בת לאם יהודייה הונגריה. בשונה מידוענים אחרים, קייט גם חונכה בפועל על פי הדת היהודית, בתיבול בודהיזם, והיא מגדירה את עצמה כג'ובו - אדם שמשלב יהדות ובודהיזם. במסגרת ראיון שהעניקה עם שחקן קולגה לא מזמן, המנחה העביר ביניהם שאלון שיקבע 'מי מהם יותר יהודי'. הדסון הפגינה בקיאות מרשימה בענייני יהדות ואף הוכתרה כמנצחת.

קייט הדסון על השטיח האדום 2013-2014. GettyImages
חונכה על פי דהדת היהודית עם תיבול של בודהיזם. הדסון/GettyImages

דניאל דיי לואיס

סר לואיס (כן כן, הוא קיבל את תואר האצולה 'סר' ממלכת אנגליה) נולד בלונדון לשחקנית יהודייה "מיוחסת", בתו של סר מייקל בלקון שעמד בראש אולפני אילינג. כדי לרצות את שתי המשפחות, הוריו החליטו לקרוא לו דניאל בין היתר כיון שמדובר בשם תנכ"י. פעם סיפר למגזין "טיים" שעובדת היותו אירי ויהודי לא הקלה על ילדותו בבריטניה ושזכה להצקות ומכות על בסיס יומי.

פול ראד

גם פול חגג בר מצווה! ולא די בזאת, אלא שבמהלך לימודי בבית הספר למשחק עבד בתור תקליטן בבר מצוות. שמות הוריו מסגירים את מוצאו משני הצדדים - רודניצקי שקוצר לראד, וגולדשטיין מצד האמא. פול סיפר שבבית הספר בטקסס הרגיש חריג בשל יהדותו. "התחלתי להיות המצחיקן של החבר'ה, כי הבנתי שזו הדרך היחידה לא לקבל מכות". בונוס נדיר בהוליווד - פול גם נשוי לאישה יהודייה ואף ממשיך לנהל אורח חיים יהודי.

דניאל רדקליף

הידעתם? הארי פוטר מהול! כן, גם השחקן הכי מתוק בעולם הוא משלנו. רדקליף נולד וגדל בפולהאם בלונדון לאמא יהודייה ממשפחת ג'ייקובסון שעבדה כמלהקת. בדצמבר 2010 פורסמה תמונה שלו מניח תפילין למרות שאינו מקיים אורח חיים דתי, אם כי הצהיר שהוא גאה מאד בעובדת יהדותו.

דניאל רדקליף בקומיק-קון 2014. GettyImages
מניח תפילין גם כשהוא עסוק בלגלם את הארי פוטר. דניאל רדקליף/GettyImages
בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully