וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר איבגי: "המפלגות צריכות להחרים את ישראל ביתנו"

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

1.1.2020 / 16:04

איש התקשורת אמיר איבגי בראיון לוואלה! יהדות מבהיר מדוע אלכס קושניר הוא אנטישמי מובהק, מתאר מדוע הוא בור מוחלט וקורא למפלגות החרדיות להחרים את ישראל ביתנו בלא פחד. חיים לוינסון מגנה אף הוא.

אמיר איבגי תוקף את ח"כ קושניר/גל"צ

חבר הכנסת אלכס קושניר, מספר 7 במפלגת 'ישראל ביתנו' פרסם סרטון תעמולת בחירות שעורר סערה עזה ברשת. בסרטון הוא קורא תיגר על הלכות הנידה אותן מקפידות לשמור נשים מסורתיות ודתיות, ותולה את כל חסרונות מערכת הבריאות בקיום מצווה זו. הסרטון, כאמור, עורר הדים רבים וזכה לתגובות מאנשי תקשורת רבים ומיודענים. בין הדמויות האמיצות ניתן לראות את אמיר איבגי ששידר בגל"צ אמירה נוקבת בה קרא לח"כ קושניר 'אנטישמי', את חיים לוינסון שהתבטא כנגדו בקשת 12, את הזמר נתן גושן ועוד.

אמיר איבגי לא מפחד לומר את האמת

אמיר, הגדרת את חבר הכנסת קושניר 'אנטישמי' בשידור

עצם העובדה שאדם - ואני עוד לא מדבר כרגע על העובדה שמדובר ביהודי ובחבר כנסת - לוקח מצווה, הלכה או אמונה של אדם אחר ומזלזל בה בצורה כזו - זה הזוי בכל קנה מידה. כשהוא אומר: תראו מה המצווה של הבנאדם הזה עושה לכם, תראו כמה היא עולה לכם ומה המחיר שאתם משלמים בגלל זה, הוא בעצם אומר לציבור: כל החולאים של מערכת הבריאות הם בגלל הנשים שמקיימות את מצוות הנידה. אתם קולטים מה זה? אישה בסך הכל מבקשת לשמור על טהרת המשפחה ועל האמונה שלה. אני לא אדם דתי ולא שום דבר כזה - אבל אני מכבד את האמונה של האחר. כשזה מקבל ביטוי בצורה כזו זה פשוט מחליא אותי. איזו עוד מילה מלבד 'אנטישמי' יש כדי לתאר מצב כזה? כשאומרים על יהודי שבעצם המעשה שלו הוא גוזל משהו ממישהו אחר - אין לזה מונח אחר חוץ מאנטישמי.

איך אתה מתייחס לטיעונים הלוגיים שהוא הציג שם?

איזה טיעונים? מאז שהסרטון עלה כותבים לי אנשים בלי סוף ומפרטים כמה הוא בור מוחלט ואין לו מושג איך הדברים מתנהלים. זה נושא רגיש. גם כשאתה רוצה לדבר עליו ולהגיד את האמת - היכולת להתמודד היא בעייתית, כי מדובר בסוגיה שמתנהלת בחדרי חדרים, אבל קודם כל חשוב להבהיר שהוא הציג בורות מוחלטת בנוגע להבנה שלו בכל ההליך, והדבר השני הוא הניחוח האנטישמי שעולה מהדברים. קושניר חטא פעמיים. הוא גם לא מבין את ההליך שנעשה שם, וגם התנהג כאחרון האנטישמים. אני מקבל סיפורים על בדיקות רפואיות שהצילו חלק מהנשים האלו, על נשים שנשלחו על ידי רב לבדיקה מתוך מחשבה שמדובר במשהו שאינו תקין, ולא פעם התבררו דימומים שנבעו מבעיה רפואית. אם כל אישה לא דתייה הולכת לרופא, אז גם אישה דתית הולכת לרופא. מה לא בסדר? אני מדבר על זה בכעס. גם כגבר וגם כאזרח זה פשוט מטריף אותי.

כעיתונאי שסיקר לא מעט מערכות בחירות - איפה צריכים להניף דגל אדום? איפה עובר הגבול?

מה שהיה טוב בסרטון, שהוא היה מאד חשוף עם האנטישמיות שלו, היא הייתה מאד כנה. ברגע שהוא אמר שזו הבעיה של החרדים, כולנו מבינים שלא עניין הגיוס מפריע להם, לא השתלבות בשוק העבודה ועוד, אלא אורחות החיים של הדתיים. זה כבר לא עניין תרבותי או חברתי, הם פשוט לא מרשים לדתיים להיות דתיים. ופה בעיני עובר הגבול. זה כבר לא סופר מרקט או תחבורה ציבורית בשבת, זה כבר המרחב הפרטי של הדתיים, בתוך הבית שלהם, זה כבר מה שהם עושים בחדרי חדרים. זה טירוף, וכאן צריך להניף דגל אדום.

מה עושים עם ישראל ביתנו?

בטח. המפלגות החרדיות צריכות לעשות חרם משלהן על 'ישראל ביתנו' אחרי אמירות אנטישמיות כאלו. כמו שישראל ביתנו יודעת לאיים שהיא לא תשב עם החרדים, ככה החרדים צריכים להחליט שאסור לשבת איתם. ואגב, לא רק החרדים. מבחינתי כל מפלגה שנותנת יד לדבר כזה היא בבעיה רצינית. אפשר לנהל ויכוח על צביון של מרחב ציבורי, אבל כניסה למקומות כאלו זו אנטישמיות. אין מילה אחרת.

מה שקורה בקשת

איש התקשורת חיים לוינסון מגנה אף הוא את הסרטון הדוחה של חבר הכנסת. וכך היו דברים בפאנל שנערך באולפני קשת 12:

לוינסון: "אני חייב להגיד לך, זה כל מחריד אותי, זה כל כך דוחה בעיניי"
-זה אנטישמי
ל: "אני לא אוהב להשתמש במילה הזו, אז אני אשתמש רק... כל האיורים שעולים באמצע, כל מיני קריקטורות של רבנים, כאילו בגלל איזה עניין דתי מסוים, אנשים מחכים לחיסונים לשפעת בגלל איזה עניין דתי מסויים אנשים מחכים חודשים. וגם בגלל שזה גם כפיה? נשים הולכות לעשות מרצונן"
-אבל עדיין זה נעשה בבתי חולים
ל: "סליחה גברתי, גם ניתוחים פלסטיים נעשים בבתי חולים. אז נוציא סרטון שבגלל ניתוחים פלסטיים, אנשים אין להם חיסוני שפעת?"
-את כל הסיפור הזה אפשר לסכם בשתי מילים: תעמולה זולה.
- ואני הייתי אומרת שנאה פנימית יוקדת. וזה רק הקדימון, תאר לך עוד לא התחילו הבחירות...
- לדעתי ליברמן לא ראה את הסרטון.
ל: "אוקי, נגיד שהוא לא יודע. אבל הוא ראה את זה מאז, יש סערה ברשת? אם הוא לא מאמין בזה, שיגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

בואו נחפש את התלמוד המתורגם בבית של קים ג'ונג און

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

למי שלא הספיק להתעדכן... ח"כ קושניר בהופעה מסיתה

ח"כ אלכס קושניר בסרטון אנטישמי/ח"כ אלכס קושניר

דוברי הרוסית בליכוד מתנערים מקושניר

ח"כ גדי יברקן מאשים את הפוליטקאים בשיח האלים

מערכת וואלה!, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully