וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגש: 25 שנה לאחר שהתחננה לילד הגיעה לבקש עבורו שידוך

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

13.1.2020 / 17:00

150 נשים ממדינות חבר העמים שלומדות יהדות הגיעו לביקור מיוחד בישראל, בין המשתתפות גם אמהות שהגיעו להתפלל עם בקשות מיוחדות. כמה מהן נענו עוד כששהו בישראל. גלריה וסיור מרתק ומרגש

נשות כולל תורה. באדיבות המצולמים
תרות את הארץ/באדיבות המצולמים

קבוצת הנשים הגדולה שנכנסה יחד אל עזרת הנשים בכותל המערבי משכה תשומת לב. 150 נשים מנתה הקבוצה שהתרכזה בצד של עזרת הנשים. אחת מחברות הקבוצה הרימה את ידה, מבקשת להגיד כמה מילים. "חברות יקרות", פתחה ברוסית, "לפני 25 שנה הייתי כאן בפעם הראשונה בסיוע שליח חב"ד בעיר מגוריי. הייתי אז נשואה מספר שנים ללא ילדים. הוא המליץ לי להגיע לכותל המערבי, לבקש ילדים ולהבטיח להתחזק בשמירת היהדות. זה מה שעשיתי. הגעתי לכאן וביקשתי ילדים. כשחזרתי התחזקתי בשמירת היהדות. היום הבן שלי בן 24 ואני כאן בפעם השניה בחיי. באתי לבקש עבורו שידוך".

היה זה אחד מהרגעים המרגשים הרבים שידעה קבוצת הנשים שהגיעו במסגרת ארגון "כולל תורה", ארגון המאגד אלפי נשים במסגרות לימוד מעצימות במדינות חבר העמים. במשך שנה שלמה לומדות הנשים יהדות במסגרת הארגון, נבחנות על הלימודים ומכינות את עצמן במשך חודשים ארוכים למסע מרתק בישראל.

נשות כולל תורה. באדיבות המצולמים
התורה שייכת גם לנשים/באדיבות המצולמים

1500 נשים ב70 כוללים

ארגון "כולל תורה בחבר העמים", בראשו עומד הרב בן ציון ליפסקר, נמצא תחת ניהולם של הרב משה וובר ורעיתו הרבנית שושנה ופועל כיום בחסות "מרכז רבני אירופה" וקרן "מרומים". הארגון מפעיל כ-90 כוללים לגברים ו-70 כוללים לנשים בכ-100 מדינות חבר העמים ואירופה, במסגרתם מתקיימים מדי יום שיעורי תורה ויהדות מדי יום. בכוללים לומדים 2500 גברים ו-1500 נשים. הלומדים והמשתתפות בשיעורים מקבלים מלגה חודשית במימון "מרכז רבני אירופה", וקרן "מרומים". במהלך 6 השנים בהם קיין הפרוייקט סיימו הלומדים מסכתות רבות, התקיימו עשרות חופות, בריתות, הוכשרו מטבחים ורבים התקרבו ליהדות.

קבוצת הנשים שהגיעה בחודש האחרון לישראל, למסע שנמשך שמונה ימים, הורכבה מהמצטיינות מבין הלומדות והיו בה נשים מ-23 מדינות שונות בחבר העמים. את הביקור בישראל קיבלו בתום שנת לימודים רוויה בתוכן וידע ביהדות. המסע, בראשו עמדה הרבנית שושנה וובר, אורגן בשיתוף עם הארגון הנשי העוצמתי JWRP מסע 'מומנטום' בתמיכת משרד התפוצות וה- JCC בוושינגטון ופילנתרופים התומכים במסע זה. היה זה המסע השלישי המתקיים ברציפות במסגרת שיתוף הפעולה בין הארגונים הללו. את 150 הנשים חברות הקבוצה ליוו במסע גם השלוחות מהערים השונות שלימדו אותן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

החגיגות בטבריה: "שלב חשוב להחזרה של האווירה הטובה בעיר"

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
נשות כולל תורה. באדיבות המצולמים
צמאות לשמוע/באדיבות המצולמים

חיבור אל עבר והווה

במסגרת המסע המרתק, הנשים נהנו משורה ארוכה של חוויות מעצימות וסיורים מרתקים ברחבי הארץ בהן למדו על החיים בישראל. הן גם התפללו בקבר רחל, (שם אחת מהן ביקשה לידה קלה עבור בתה ונדהמה לשמוע ביציאה כי באותן דקות הבת ילדה בקלות), בכותל המערבי ובקברי צדיקים נוספים וחוו את חיי התושבים בארץ.

הרבנית שושנה וובר שעמדה בראש המסע אמרה: "הרגעים היו מעצימים כולם, אך לכל אחת הייתה הנקודה שנגעה בה והפכה אותה לאחרת, מתבוננת, יצירתית, רוצה להפוך ולשנות, להיטיב עם הסביבה בחזרתה הביתה, לחלוק את הטוב שהיה מנת חלקה ב-8 ימים מלאים של מסע מופלא בארץ. לכל אחת מהמשתתפות במסע הייחודי היה את הרגע המעורר שלה. היתה מי שהרגישה אותו בגג המצדה או בסמטאות צפת העתיקה והיו מי שהתרגשו במנהרות הכותל או בקברי האבות והאמהות. אצל כל אחת ואחת הנקודה היהודית התעוררה. החיבור אל העבר וההווה יגרום לכולן עתיד טוב ועשיר יותר".

נשות כולל תורה. באדיבות המצולמים
יופיה של ארץ ישראל/באדיבות המצולמים

מכתב לרבי מחב"ד

את המסע פתחו הנשים בתפילה בקברי האבות בחברון. בהמשך ביקרו בבניין 770 בכפר חב"ד שם שמעו הרצאה מאלפת מפי הרב אלכס פורצ'נסקי. לאחר מכן נשא בפניהם דברים הרב טוביה בולטון שתיאר להן במוחשיות את 770 שבניו יורק ואת מה שחש כל אחד מהחסידים לפני כניסתו להתפלל בבית מדרשו של הרבי ואת ההכנות שהוא עורך לפני כניסתו להתפלל בחדרו של הרבי כאשר הוא פתוח לקהל. בסיום דבריו נכנסו הנשים לכתוב לרבי.

לפני התפילה בכותל המערבי קיבלה כל אחת מהנשים במתנה סידור עם השם שלה עליו ואיתו הן ניגשו להתפלל, כאשר מלווה אותן הסיפור המרגש של החברה שלהן למסע. במהלך שהותן השתתפו הנשים בערב מיוחד שנערך עבורן במכללת אור חיה בירושלים שכלל גם התוועדות עם מיטב המרצות.

נשות כולל תורה. באדיבות המצולמים
נשות כולל תורה ב700 של חב"ד/באדיבות המצולמים

היהודים ברוסיה לאורך השנים

הרב בצלאל שיף מארגון שמי"ר ריגש אותם כאשר סיפר להן מזכרונותיו כנער צעיר ומה ששמע מהוריו אודות ימי המאבק על שמירת המצוות ברוסיה, הקשיים שהערימו השלטונות בחבר העמים על שמירת היהדות ולימוד תורה.

ביום האחרון למסע כאשר נשאלו הנשים מה הן לוקחות על עצמן בעקבות המסע, השיבו רבות מהן כי הן נוטלות על עצמן להביא עוד אשה לשיעורים ב'כולל תורה' כדי שגם הן תהנינה מהאור המיוחד שביהדות.

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully