וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת חיים באר: רבנים בציונות הדתית מתנגדים לפגיעה בלהט"ב

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

14.1.2020 / 11:42

דבריו של הסופר חיים באר שיצא בחריפות נגד הציבור הדתי לאומי ממשיכים להכות גלים. באר אמר כי "הציונות הדתית הפכה לגידול סרטני. אם יעלה בידה להוביל את ישראל יהרגו את ההומואים". הרב ברוך אפרתי, יושב ראש רבני 'דרך אמונה' מגיב בראיון לוואלה! יהדות

מצעד גאווה בטאיפיי, טייוואן 26 באוקטובר 2019. רויטרס
אף אחד לא הורג אף אחד/רויטרס

"שום יהודי ושום קבוצה בחברה הישראלית היא איננה סרטן," מגיב בחדות הרב ברוך אפרתי יושב ראש רבני 'דרך אמונה' בשיחה עם וואלה! יהדות, "עברנו מספיק ביחד באלפי השנים האחרונות בשביל להתבגר ולהבין שגם כשאנחנו לא מסכימים, אנחנו תלויים אחד בשני ואוהבים אחד את השני, והמכנה המשותף שלנו גדול יותר מכל דבר אחר". הרב אפרתי הוסיף כי חשוב לזכור שתא סרטני בגוף מתרבה בלי להתחשב בגוף כולו - בעוד מטרתה של הציונות הדתית מיום היוולדה הייתה ליצור חיבורים בעם ישראל - בדיוק הפוך מהסרטן.

לשאלה האם יירצחו פה אנשים בעלי העדפות מיניות שונות באם תהיה הצינות הדתית בשלטון, נראה כי לרב תשובה ברורה: מי שטוען שירצחו פה יהודים אם תהיה מדינה בהנהגה דתית, פשוט לא מכיר את ההלכה. "מבחינה הלכתית הגמרא מספרת לנו שכאשר הסנהדרין הייתה קיימת, הרגו אדם פעם בשבעים שנה, שזה בערך מה שמדינת ישראל עשתה מאז שהיא קמה. לבוא ולומר שכאשר ההלכה מנהלת מדינה וכאשר המדינה היהודית תפעל לפי התורה תהיה פה שפיכות דמים - זה חוסר הבנה של העולם ההלכתי."

"אנשים מדברים בשם חופש ושוויון ומדברים הפוך"

מעבר לעניין ההלכתי, טוען הרב אפרתי כי למרות שהוא בן לציונות הדתית, הוא אינו מעוניין בכך שתעלה לשלטון. "אני מקווה מאוד שהציונות הדתית לא תהיה בשלטון, מכיוון שמי שצריך להיות בשלטון זה כל עם ישראל. אם פלג אחד נמצא בשלטון זה חורבן. לא הייתי רוצה שהחרדים יהיו בשלטון, ולא שהחרדים ולא שהחילונים. מי שצריך להיות בשלטון זה מלך מבית דוד שיהיה קשוב מאוד לכל חלקי החברה, או פרלמנט כמו שיש לנו היום".

"המיעוט הליברלי הרדיקלי במדינת ישראל הוא מאוד בוטה, מאוד סגור, לא מסוגל להכיל תפיסות עולם שונות משלו וזה מצער וכואב לי בשבילם," מסיים הרב את דבריו, "אפשר להגיד שלא מסכימים עם הציונות הדתית וחשוב להגיד את זה כי נברר מי אנחנו על ידי דו שיח ועל ידי מחלוקת. המחלוקת היא אחד הבסיסים החשובים ביותר של היהדות, אבל יש הבדל בין מחלוקת לבין סתימת הפה של מי שחושב אחרת ממני ולכן אני לא מתפלא שככה מדברים אנשים שמדברים בשם חופש ושוויון ופועלים בדיוק הפוך. אני אוהב אותם אבל גם מרחם עליהם".

תפקידנו כחברה להרבות באהבת חינם

הרב ציון כהן רבה של 'אור יהודה': "לצערי הרב אנחנו נמצאים בתקופה של שפל חברתי חסר תקדים. מצופה מאנשי רוח ומנהיגים לגלות אחריות, להאיר, ולהוות דוגמא אישית של מתינות, אחריות ובדיקה לעומק. לא לדבר בסיסמאות נבובות שאין מאחוריהן כלום. הציבור הדתי בכללותו הוא ציבור איכותי מאד עם מודעות גבוהה מאד לנתינה, זה חלק מהערכים שזורמים לו בדם. הציבור כל כך גדול והטרוגני, וגם אם יש תופעה כזו בשוליים - זו ודאי לא סיבה להכליל ציבור שלם."

"תורת ישראל היא תורת חיים," מוסיף הרב כהן, "לא מצינו שמוציאים אנשים להורג. גם מי שמנסה להיאחז
בסיסמאות כאלו ואחרות יודע שהסוגיה של בן סורר ומורה מופיעה כמשל שלא היה ולא נברא במציאות. תפקידנו כחברה להרבות באהבת חינם."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

החגיגות בטבריה: "שלב חשוב להחזרה של האווירה הטובה בעיר"

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

השבוע "גידול סרטני", שבוע הבא "טפילים"?

אביגיל קול בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully