וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתם ולמענם: פצועי צה"ל פותחים את הלב

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

5.2.2020 / 11:18

דרור זיכרמן נפצע במהלך פעילות מבצעית בטול כרם לפני כ-15 שנה כשמחבל מתאבד פוצץ עצמו לידו וליד חבריו לכוח, ראובן מגנאג'י נפצע בפעילות בג'נין והיום הוא ספורטאי פראלימפי המייצג את מדינת ישראל בנבחרת החתירה הלאומית. זהו סיפור השיקום של הפצועים היקרים

"השליחות שלי היא להעביר את התובנות מתהליך השיקום שלי הלאה. אין אדם שלא עובר משבר בחייו. אם הסיפור שלי עוזר אפילו רק לבן אדם אחד, זה סימן עבורי שיש סיבה לכך שאני עדיין פה. התחושה הזאת שהייתה לי בתור לוחם שיוצא להגן על המדינה, היום באה לידי ביטוי בכך שאני מנסה לעודד ולהוות השראה עבור צעירים ותלמידים".

את הדברים הללו אומר דרור זיכרמן, פצוע צה"ל הנוטל חלק בתוכנית 'איתם ולמענם'. מדובר בתכנית ייחודית של עמותת 'אל עמי - אל עצמי' המתנהלת בבתי ספר ברחבי הארץ זו השנה הרביעית, ומטרתה להוביל שיח חינוכי-ערכי באמצעות מפגש בין תלמידים לפצועים צה"ל שהשתקמו. הפצועים מספרים לתלמידים על הכוחות שהיו צריכים לגלות במהלך היציאה לפעילות בה נפגעו וכן במסגרת השיקום. כך, במהלך המפגשים, נחשפים התלמידים לדמויות המהוות השראה לערכי נתינה, הקרבה, מסירות והתמודדות.

אל עמי אל עצמי. אל עמי אל עצמי,
הנוער של היום הוא המבוגר של המחר/אל עמי אל עצמי

כך מרגישים שלם

זיכרמן נפצע במהלך פעילות מבצעית בטול כרם לפני כ-15 שנה כשמחבל מתאבד פוצץ עצמו לידו וליד חבריו לכוח. דרור נפצע קשה ברגלו ושקע בפוסט טראומה, ובשנים האחרונות - בעקבות יוזמת יום ההוקרה הלאומי לפצועי צה"ל - החל לשקם את עצמו, בין השאר, באמצעות השתתפות בתכנית ושיחות שהוא מעביר לבני נוער, תלמידים ומבוגרים.

משתתף נוסף בתכנית הוא ראובן מגנאג'י שנפצע בשירות בפעילות בג'נין. ראובן הוא ספורטאי פראלימפי המייצג את מדינת ישראל בנבחרת החתירה הלאומית. בפגישותיו עם התלמידים הוא משוחח על היכולת לקחת את עצמך מהמקום הכי נמוך שישנו לעבר יעד חדש, אתגרים גדולים ומטרות.

"הפציעה שלי, מעבר להיותה אירוע קשה מבחינה פיזית, הותירה בי פציעה פנימית שגרמה לי להרגיש לא שלם", הוא מספר. "אני חייב למלא את החיים שלי בחוויות נוספות, אתגרים ומשימות, וכך גם התחלתי להתאמן בחתירה. בחיים לא חשבתי שאהיה ספורטאי - ובפרט ספורטאי פראלימפי - שמייצג את ישראל ומאות אלפי אנשים מריעים לו ולהישגים שלו. כנראה לא נשארתי פה סתם. כל זה לא היה לשווא. ניצחתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תפסיקו להשלות את הילדים שלכם שהם מושלמים

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

סיפורו של ראובן מגנאג'י

הדורות הבאים יספרו את הסיפור

השנה האירוע המסכם של התוכנית התקיים בבית הספר קוגל בחולון, במעמד גיבור ישראל תא"ל במיל. אביגדור קהלני, שמלווה את התוכנית מהיווסדה. באירוע לקחו חלק גם צוותים חינוכיים, פצועי צה"ל ותלמידים מבתי ספר בכל רחבי המדינה. קהלני אמר לתלמידים בכנס כי ההתמקדות של התכנית דווקא בהם נובעת מההכרה כי הם הדור הבא והם אלו שיצטרכו לספר את הסיפור לבאים בתור.

"הם הלוחמים המנהיגים הבאים של המדינה שלנו. סיפורם של הפצועים מפגיש אותם עם הערכים שאנו מנסים לחנך לאורם כל השנה: אהבת הארץ, אהבת האדם, אהבת המדינה, מסירות, נתינה, הקרבה ושאיפה לצמיחה וגדילה. סיפורם של פצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הוא סיפורה של אומה. איננו מתנצלים על היותנו בארץ הזאת, אולם גם לא חיפשנו מלחמות. אנו לא כובשים, אלא בנים השבים למקומם. המציאות היא זו שכפתה עלינו להילחם ולהגיב למציאות סביבנו", אמר.

איתמר מור, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully