וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימי חצאית מעל המכנסיים ותזכי לגן עדן

אביגיל קול בשיתוף חתונה בלבן, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית

11.2.2020 / 16:42

פעם אופנה דתית הייתה לקחת בגד מחנות רגילה ו"להכשיר" אותו - להוסיף חולצה וחצאית מתחת, למשוך מפה ומשם. אבל היום אופנה דתית מדברת על קולקציות שלמות, פריטי אופנה ייחודים לנשים ומאות נשים דתיות מוכשרות שמצאו את מקומן בעולמות העיצוב. הנה סיפורן

צופית אור. רונן פדידה,
יפה וצנועה. יצירה של צופית אור/רונן פדידה

כשאומרים 'אופנה דתית' כבר מזמן לא מתכוונים לבגדים של בדיעבד, לניסיונות "להצניע" את הבגדים החילונים או להסתמך על מעצבות חילוניות בתקווה שהקולקציה תכיל בגד או שניים מתאימים לכללי הצניעות. כשאומרים אופנה דתית בשנים האחרונות מתכוונים לקולקציות שלמות שמתאימות לכללי ההלכה, לפריטי אופנה ייחודים לנשים הדתיות שזוכים למקום של כבוד על המדפים ולמאות נשים דתיות מוכשרות שמצאו את מקומן בעולמות העיצוב.

שוק המעצבות הדתיות בשנים האחרונות פורח, כשאחת הנישות המוכרות ביותר היא נישת מעצבות המטפחות. כיסוי הראש הפך מחובה דתית מעיקה לאביזר אופנתי שמסוגל לעורר אפילו קנאה. "הלקוחות שמגיעות ל'אתכסיא' הן קודם כל נשים שיקיות שמחוברות לאמירה אופנתית", אומרת דורי, בעלת הסטודיו 'אתכסיא' למטפחות. "לפני הכל, ולפני העניין הדתי וההלכתי שבכיסוי ראש, נשים מחפשות אצלנו אקססוריז שמעיף להן את הלוק והסטייל. נשים חילוניות שפוגשות את המותג שלנו אומרות שהן מקנאות ובא להן גם ללבוש כיסוי ראש", היא מוסיפה.

אתכסיא. שי קדם,
אמירה אופנתית, אתכסיא/שי קדם

עלייה מתמדת בדרישה

גם יסכה, בעלת המותג 'יסכה מטפחות מעוצבות' רואה עליה בהזמנות מטפחות. היא אמנם החלה כמעצבת שמלות לאירועים, אך גילתה שנשים שחובשות מטפחת מסתבכות במציאת מטפחת שמותאמת לבגד, וכך נולד המותג שלה. "יש עליה בדרישה לאופנה צנועה. בגלל שכיסויי ראש באופנה, המון נשים שבדרך כלל היו שמות חצי כיסוי או סרט, שמות היום כיסוי מלא כי זה מעוצב ויפה ולא מטפחת פשוטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

חסודות וצנועות: ה"דוסיות" שחגגו באוסקר

בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
יסכה מעצבת מטפחות. אביה אלגרבלי,
המון נשים שמות כיסוי מלא, יסכה/אביה אלגרבלי

הרעיון תמיד היה שם

ולא רק מטפחות, אחרי מפורסמות כמו קייט מידלטון שבהגדרה בוחרות להתלבש צנוע, זוכים גם פריטי הלבוש הבסיסיים הצנועים לעדנה. מאות מותגים הבינו כי הנשים הדתיות מחפשות בגד שלא יצטרך השלמה של חולצת בסיס או חצאית בסיס.

צופית אור, בעלת המותג הנושא את שמה, מספרת על הקמת המותג שלה ועל הכוונה העומדת מאחוריו: "המותג הוקם מתוך צורך ליצור אופנה צנועה, עדכנית ומוקפדת, באיכות בלתי מתפשרת. הפריטים נעשים עם המון אהבה למקצוע, תוך שימת דגש על כל פרט החל בתהליך העיצוב והייצור ועד לרמת הגימור".

כמו בכל העולם, גם הלקוחות הדתיות מחפשות לראות את הבגדים באינטרנט ולקבל את הקניה עד הבית. כשהלקוחה נדרשת לעבור מאתר לאתר כדי להתאים קולקציה, מדובר במשימה שגורמת לה לוותר לעתים על חלק מההיצע של המעצבות, כך נוצרה הדרישה לאתר שירכז את מה שמציעות מאות המעצבות לדתיות וכך נולד אתר שליש פאשן.

"הרעיון לעשות אתר אופנה לנשים דתיות, תמיד היה בראש", מספרת לבונה, מנהלת האתר, "התחלנו עם אתר 'שליש גן עדן' שהתמחה ביצירת שידוכים ומשם המשכנו לאתר שמארגן חתונות. כשניסינו לעזור לכלות למצוא שמלות כלה, הבנו שבשמלות כלה ובכל נושא האופנה בכלל, יש לכל אחת את הטעם הייחודי לה. במקביל גילינו מעצבות ממש מדהימות, שרק חסרה להן במה. ראינו כאלה שעושות בגדים מדהימים, צנועים ואופנתיים וחשבנו ליצור גם פה שידוך בין הנשים שמרגישות את המחסור באופנה צנועה יפה ואיכותית, לבין מעצבות שאין להן את הכלים לפרסם באינטרנט. יצרנו אתר שמאפשר למעצבות לפתוח חנות ב-3 דקות. המעצבת לא צריכה לשלם לפרסום בגוגל, לקידום, לבניית האתר וגם מעצבות שכבר יש להן אתר ופותחות חנות זוכות לחשיפה גדולה של קהל יעד חדש".

צופית אור. רונן פדידה,
עיצוב של צופית אור/רונן פדידה

מדובר בDNA של המגזר

מתברר שהנשים הדתיות מצביעות בקליקים והצורך באתר אופנה שירכז את כלל העיצובים היה כה גדול שמדי יום נכנסות לאתר אלפי נשים, ונשים שומעות על האתר מפה לאוזן. "זו חוויית רכישה מיוחדת כשיש אפשרות סינון על פי של 'אורך השרוול', 'צווארון' ו'חצאית מעל/מתחת לברך'. בנוסף, אנחנו שומעים עוד ועוד קולות של נשים שטוענות שהן גילו מעצבות חדשות וכך המעצבות זוכות להיכרות והלקוחות מוצאות את הבגדים בהם הן חושקות", מספרת לבונה בהתרגשות.

האתר לא מוגדר כאתר לנשים דתיות בלבד. גם נשים לא דתיות מוצאות את עצמן באתר וגם מעצבות לא דתיות תוכלנה למצוא את מקומן כמשווקות בחנות באתר: "אין לנו הגדרה מדויקת של צניעות, גם מעצבות חילוניות שעובדות איתנו מבינות את המסגרת ולבד מעלות דברים מתאימים. האתר פונה למגזר הדתי גם ב-DNA שלו. המעצבות שלנו מבטאות סגנון ספציפי שהוא מעבר לצנוע או לא צנוע. זה סגנון, זה סטייל. אני חושבת שאנשים יתחברו לסגנון הזה בלי שום קשר לשאלת הצניעות", מבטיחה לבונה.

אתכסיא. צילום: שי קדם,
אתכסיא/צילום: שי קדם

כך הכרתי את בעלי

האתר החדש שייך ל'שליש גן עדן', אתר השידוכים הדתי. צופית אור המציגה את הקולקציה שלה באתר זכתה גם להכיר בו את בעלה: "את שליש גן עדן אני מכירה עוד מימי רווקותי ודרכם זכיתי להכיר את בעלי", היא מספרת, "כאשר פנו אלי משליש פאשן, זה היה מתבקש לענות בחיוב ולפתוח אצלם באתר חנות אינטרנטית נוספת. זאת פלטפורמה נהדרת להנגיש את המותג שלי לנשים נוספות שרוצות להתעדכן בטרנדים מובילים ובד בבד לשמור על צניעות ואיכות בלתי מתפשרת ואני מאמינה שההצלחה תשחזר את עצמה גם באתר האופנה שלהם", היא מסכמת.

אביגיל קול בשיתוף חתונה בלבן, בשיתוף עמותת יהדות ישראלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully