וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הכנסת סגורים? תראו מה רואים בפרשה

שרה סגל, בשיתוף שובה ישראל

23.11.2020 / 17:32

איך פרשת השבוע קשורה לקורונה ולבתי הכנסת הסגורים? העיתונאית סיון רהב מאיר מצאה את הקשר הזה ופרסמה פוסט מסקרן בפייסבוק שלה: "דווקא עכשיו כדאי לזכור שגם בין המטבח לבין הסלון מסתתרת קדושה"

מתפללים בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מה עושים אם בית הכנסת סגור?/ראובן קסטרו

כיצד פרשת השבוע קשורה לתקופת הקורונה ולבתי הכנסת הסגורים? העיתונאית סיון רהב מאיר מצאה הקשר מעניין, עם מסר חשוב שרלוונטי לכל אחד ואחת מאיתנו.

בפוסט שפרסמה רהב מאיר בפייסבוק, היא כתבה: "הפסוק הזה חשוב מאוד לחיים בין קודש לחול. יעקב אבינו יוצא בפרשת השבוע מארץ ישראל. עד עכשיו הוא היה איש תם, יושב אוהלים, ועכשיו הוא יוצא לחוץ לארץ - לברוח מאחיו עשיו, לחפש שידוך, לעבוד קשה אצל לבן, ולהתמודד עם עוד ועוד אתגרים.

כשהוא רק יוצא לדרך, הוא חולם את החלום המפורסם, על הסולם שמוצב ארצה וראשו מגיע השמיימה, ואז הוא מכריז: "אָכֵן יֵשׁ ה' בַּמָּקוֹם הַזֶּה וְאָנֹכִי לֹא יָדָעְתִּי". במעבר שלו מחיים רוחניים לחיים יותר גשמיים, הוא מגלה לנו סוד: גם פה יש אלוקים.

פרשנים רבים מסבירים שיעקב מלמד אותנו "לתפוס את הרגע", למצוא גם במשימות היומיום תחושה של התרגשות, של קדושה, של מצווה. החיים הם אמנם סולם מוצב ארצה, אבל ראשו מגיע לשמיים. אנחנו לא מוצאים את אלוקים רק איפה שתכננו מראש.

בתי הכנסת ובתי המדרש, מקומות התפילה והלימוד, סגורים ברובם כבר חודשים. דווקא עכשיו כדאי לזכור שגם בין המטבח לבין הסלון מסתתרת קדושה, גם שם אפשר להכריז: "אָכֵן יֵשׁ ה' בַּמָּקוֹם הַזֶּה וְאָנֹכִי לֹא יָדָעְתִּי".

האדמו"ר הרב פינטו: תבחרו צד, אל תפסחו על שני הסעיפים

שרה סגל, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully