וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו סיפר: הנקב הקטן הפך את התפוח לדבש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

7.12.2020 / 11:24

למה צריך להיזהר לקיים את ההבטחות והנדרים שלנו ומה קורה למי שמפר את הבטחותיו? האזינו לשיעורו המרתק של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו

בשיעורו בפני תלמידו התמקד לאחרונה האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו באותם אלו שמבטיחים לקיים דברים, נודרים או נודבים, ולא מקיימים. הוא סיפר שמי שנודר - בורא מלאך, וכשלא מקיימים את הנדר - המלאך הופך להיות מזיק. ויש גם משל נפלא.

"אדם צריך להיזהר אם הוא נודר - שיקיים את הנדר", אמר הרב פינטו, "אם הוא מחליט לתת נדבה, שלא יחפש היתרים לצאת מהנדבה, אמרת נדר? תקיים, אמרת נדבה? תקיים. כי ברגע שאדם אומר נדר הוא בורא מלאך, ברגע שאדם אומר נדבה, הוא בורא מלאך".

הרב פינטו המשיך: "ואם אתה בורא מלאך ואתה לא משלים אותו - הוא מתחיל להיות קטרוג גדול עליך, והוא מזיק לך. המתחיל מצווה ולא מסיימה - התורה אומרת עליו דברים קשים מאוד. התחלת מצווה? תסיים אותה. המתחיל במצווה - אומרים לו גמור. התחלת מצווה - תגמור אותה, אל תשאיר מצווה באמצע. תסיים, תגמור, תעשה את המצווה בשלמות כמו שצריך".

"כל דבר שהוא לא שלם - נהיה בעיה", הוסיף הרב פינטו וסיפר: "למשל ניקח תפוח, תפוח שלם - ונכניס אותו בתוך קערה של דבש. התפוח יישאר שלם בקערה, 10 שנים, ולא יקרה לו כלום, הוא יישאר תפוח שלם, תוציא אותו - הוא יישאר טרי. אבל אם תיקח תפוח ותעשה בו נקב קטן, ותשים אותו בתוך קערה של דבש, ותבוא אחרי חצי שנה, הוא יהיה דבש ולא יישאר מהתפוח כלום. למה? כי אם הוא שלם יש לו קיום, אבל אם יש בו נקב קטן - הוא מאבד את עצמו. דבר שיש בו חוסר שלמות - הוא בעיה", סיכם הרב פינטו.

שאל את הרב: האם מותר להשתמש במיקרוגל במקום ציבורי?

זה הזמן למחול אחד לשני, כי לכל צ'ק יש גם פירעון

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully