וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החתימה על ההסכם: הרב פינטו מרחיב את מערך הכשרות במרוקו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

13.12.2020 / 13:17

מערך הכשרות, ששימש עד כה בעיקר את הקהילות היהודיות במדינה, יגדל באופן משמעותי. בנוסף, תלמוד תורה ומדרשה חדשה יקומו, זאת לקראת הגעתם הצפויה של יהודים רבים - הנה כל מה שצריך לדעת

בית כנסת בעיר מרקש, מרוקו. ShutterStock
הישראלים בדרך. בית כנסת במרקש/ShutterStock

בעקבות כינון היחסים בין ישראל למרוקו, הממשל המרוקני הורה להיערך לבואם של מאות אלפי תיירים מישראל. בשל כך, ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הכריז על הרחבת פעילות הכשרות במדינה, במטרה להכין את השטח.

בנוסף, הודיע הרב פינטו על הקמת תלמוד תורה ומדרשה, שישמשו באופן מיידי את רבני ותלמידי "שובה ישראל" המתגוררים בקזבלנקה. מערך הכשרות בנשיאותו של הרב פינטו יגביר באופן משמעותי את מעגל השחיטה, ששימש עד היום בעיקר את הקהילות היהודיות במרוקו. כעת, הוא ייתן מענה לישראלים הרבים שיפקדו את המדינה.

הרב פינטו בקזבלנקה. הקהילה היהודית קזבלנקה,
הרב פינטו, ראש אבות בתי דין במרוקו/הקהילה היהודית קזבלנקה

בשיעור ממעונו בקזבלנקה שבמרוקו אמר הרב פינטו: "ברוך השם, נלחמנו בכל כוחנו על הכשרות שתהיה על הצד הטוב ביותר, ונמשיך להילחם שהכשרות תהיה על הצד הטוב ביותר". הרב פינטו הוסיף: "צריכים להילחם על הגיטין, על הקידושין, על כל הדברים. שהכל יהיה לתפארת עם ישראל, בקדושה ובטהרה על פי ההלכה, ועל פי כל דקדוקי ההלכה כמו שצריך, כמו שרבותינו ואבותינו הקדושים עשו, כמו שאבותינו ורבותינו הקדושים נלחמו ועשו, כך גם אנחנו מחוייבים ומצווים - צו השעה לעשות את זה".

ראש אבות בתי הדין סיפר על פריחת מרוקו היהודית בימים אלו ועל הפעילות הרוחנית של ישיבת "שובה ישראל" במדינה: "ברוך השם, הקהילה של 'שובה ישראל' גדלה מיום ליום. עוד תלמידים, עוד משפחות וכעת פותחים מדרשה חדשה ברוך השם. בשבוע הבא יקום פה במרוקו תלמוד תורה, 'חיידר' לילדים של האברכים, על טהרת הקודש, עם יראת שמיים, עם עבודת השם, חינוך גבוה ביותר, נביא את המחנכים הגדולים מאמריקה, צרפת וארץ ישראל, שהילדים יצאו לתפארת, חכמים, גדולים בתורה ויראת שמים, שכל אחד יהיה גדול בתורה".

"ברוך השם האברכים של הישיבה למדו שחיטה, למדו להיות סופרי סת"ם, עבודת השם, נלחמים על הכשרות, הכל בקדושה וטהרה, ונמשיך. כי באנו לדרך, לא למחצה, לשליש ולרביע. באנו להשלים משהו קדוש, דבר שהוא מיוחד ולעשות אותו קדוש וגדול וטוב ביותר", הוסיף.

כך תחזק קהילת שובה ישראל את האחדות בעם בחנוכה

החזן ארמונד סוסנה הלך לעולמו בגיל 66

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully