וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה: בזכות החיסונים ניצלו חיים רבים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

13.12.2020 / 14:19

רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כתב: "בעקבות קריאתי להשתמש בחיסונים פנו אליי רבים וסיפרו לי על הסכנות - אני אומר לכולם לקחת חיסונים. אסור לדבר סרה על מערכות הבריאות, שמצילות חיים"

החיסונים נגד נגיף קורונה ונגד השפעת מעוררים פולמוס נרחב בחברה - האם ראוי להתחסן או עדיף שלא? אל מול הרפואה הקונבנציונלית ניצבים מתנגדי החיסונים, שטוענים סרה.

רבה של העיר צפת, מגדולי רבני הציונות הדתית, הרב שמואל אליהו, נדרש לנושא והגיב באופן נחרץ כי החיסונים מצילי חיים: "הרבה אנשים פנו אליי בעקבות קריאתי להשתמש בחיסונים וסיפרו לי על הסיכון שבחיסונים בכלל ועל הסיכון שבחיסון הקורונה", כתב.

הכנות להגעת החיסונים לקורונה בבית חולים באינדיאנה, ארצות הברית, 12 בדצמבר 2020. רויטרס
האם לקבל את חיסוני הקורונה והשפעת?/רויטרס

"שמעתי אותם בקשב רב", המשיך הרב אליהו, "הביאו אליי הרבה חומר לקרוא על הסיכון שבחיסונים. קראתי על אנשים שנפטרו אחרי שקיבלו את החיסון. קראתי על אנשים שחלו בעקבות חיסונים. אחרי כל זה אני אומר לכולם לקחת חיסונים. אלה שנפגעים מחיסונים הם ממש בודדים וכלל לא בטוח שהם נפטרו בגלל החיסון. לעומת זאת רוב האנשים מתרפאים וחיים בזכות החיסונים ומערכות הבריאות".

"תזכרו כי בזכות התרופות, החיסונים ומערכות הבריאות האריכו בני אדם את תוחלת החיים מ-40-50 שנה ל-70-80 שנה בממוצע. בזכות החיסונים ניצלו הרבה חיים של ילדים. פעם מתו 40% מהילדים עד גיל 5. היום מתים פחות מ-1% מהילדים עד גיל 5. כולנו חייבים תודה למערכות הבריאות שמצילות חיים. אסור לנו לדבר עליהם סרה. אסור לנו לשמוע מישהו שמספר כמה הם רעים וכמה הם חורשים עלינו רעה".

"הרפואה והחיסונים מוכיחים את עצמם. כל אלה שמדברים עליהם רעה - לא הוכיחו את עצמם בהצלת חיים. לכן ההלכה אומרת שסומכים על חיסונים, סומכים על תרופות. סומכים על מערכות הבריאות. לא שומעים כלל לכל האנשים שמפחידים ומעודדים לא לקחת חיסונים. הם משחקים בחיים של אחרים ואולי גם של עצמם", קבע רבה של העיר צפת.

כך תחזק קהילת שובה ישראל את האחדות בעם בחנוכה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חיסונים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully