וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגולה השבועית: עוברים לבית חדש? הנה כמה דברים שממש כדאי לעשות

הרב גבאי גלעד, בשיתוף שובה ישראל

16.12.2020 / 16:21

אם קניתם או בניתם בית או דירה חדשים ואתם מתכוננים לקראת המעבר אליהם, אין ספק שאתם נרגשים. אלא שלפני הכניסה, ישנן מספר פעולות שראוי לבצע. הרב גבאי גלעד ליקט פנינים מתורתו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בנושא - הנה כמה סגולות לבריאות הגוף והנפש

קניתם או בניתם בית חדש? איך מתכוננים בצורה נכונה ומה הסגולות שראוי לעשות? הרב גבאי גלעד ליקט פנינים מתורתו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו

* קודם שבונה בית יאמר, אני קונה (או בונה או שוכר) בית זה לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, כדי שאוכל להתפרנס בבית זה, ועל ידי זה אוכל לעבוד עבודתו יתברך שמו, וגם כדי שיהא לי מקום מנוחה, ועל ידי זה אוכל לעבוד למלך הכבוד. ואז יקצה מקום מסוים מהבית - אפילו קטן - ויאמר שזה מקום שלו להתייחד עם ה' יתברך, ששם ילמד ויתפלל וידבר עם ה' יתברך. ועל ידי המילים הללו בעל הבית ירומם את כל ביתו, משום שבית זה לא מקום שלו אלא של ה' יתברך, ובנוסף לא יהיה למקטרגים העליונים מקום לקטרג על ביתו.

* קודם שיכנס אדם לביתו החדש יאמר, "יהי רצון שתהא השכינה בבית זה". כמו שמשה רבנו עליו השלום התפלל כשבנה המשכן, "יהי רצון שתשרה השכינה במעשי ידינו". ומכאן למדים, שאפילו אדם בונה את המשכן להקדוש ברוך הוא, אם זה לא לשם שמיים - השכינה לא תשרה שם.

* אדם שרוצה שיהיה לו ברכה ורק טוב בביתו, יקדש אותו במצוות. בראש ובראשונה ישים מזוזה מהודרת בפתחו, כי מזוזה שנכתבה בקדושה וכראוי, סגולתה להרים במזל את כל הנמצאים בבית. משום שעל ידי מצוות המזוזה חל שמו של ה' יתברך על הבית. ואם נזדמנה לו מצוות מעקה יעשה אותה בשמחה לשם מצוות מעקה, גם ירבה להכניס אורחים בעין טובה, וכן יעשה שיעור תורה מזמן לזמן, ויוסיף לעשות מצוות כיד ה' הטובה עליו. ואז הסטרא אחרא רואה שזהו מקום של ה' יתברך ואין לה רשות להיכנס ולהזיק. אך מנגד, כשהאדם יעשה בביתו רק את צרכיו האישיים, ויפריד את ה' יתברך ועבודתו הרוחנית מביתו, אז כל הדברים הרעים בר מינן יכולים לבוא על הבית הזה.

בית יוקרה עם בריכה. ShutterStock
כל בית חדש מביא איתו התחלות חדשות/ShutterStock

* סגולה לאדם שלא יאבד את ביתו, שיזהר לעשות את ממונו ביושר, שאם לא כן חס ושלום יכול לאבד את ביתו. כמו שכתוב "עושה עושר בלא משפט בחצי ימיו יעזבנו" (ספר קב הישר).

* אדם שעובר לבית חדש, לא יטול המזוזה מהדירה אשר דר בה, כי סכנה היא לו. לכן יקנה חדשות לבית החדש. אולם, אם יש לו מזוזה יקרה מאוד, יכול לקנות מזוזה אחרת פשוטה ויחליף ביניהם, ויקח היקרה לבדיקה אצל סופר ולא יחזירנה.

* טוב לסייד או לצבוע בית לפני שנכנסים אליו, משום שייתכן שעשו שם עוונות והקירות ספגו את כל רושם המעשים הרעים.

* העובר לדירה חדשה, באים עליו קצת דינים. ויוצא מזה לקבל את כל הקשיים מזמן הקניה עד לכניסה לדירה בשמחה ובאמונה, כי בסוף יהיה הרווחה ונחת בעזרת ה'.

צפו: הוויטמינים שישנו לכם את החיים

הקורונה גרמה למשבר כלכלי? כך תזכו לפרנסה בשפע

הרב גבאי גלעד, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully