וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: הוויטמינים שישנו לכם את החיים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

15.12.2020 / 12:07

כיצד מגיפת הקורונה קשורה לחג החנוכה ומה הם הוויטמינים הרוחניים שאדם חייב ליטול? כדי להבין הכל, צפו בשיעורו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו

הנה הפתעה: הסופגניות הן לא הסיפור הגדול של חג החנוכה. על ידי החגים אנחנו מקבלים כוח ויכולת לכל השנה. בשיעור שמסר השבוע בפני תלמידיו, הסביר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו את הדברים ואמר שעל ידי ששת החגים שקיימים בשנה אנחנו מקבלים למעשה שישה סוגי "ויטמינים", שמעניקים לנו את היכולת לחיות טוב ונכון. וכן, יש גם קשר למגיפת הקורונה.

בראשית דבריו אמר הרב פינטו: "במשך השנה אנחנו צריכים הרבה כוחות, כמו שאומרים שהגוף צריך ויטמינים. אם חסרים לו ויטמינים - גוף האדם לא טוב. אנחנו צריכים את ששת החגים שיש לנו בשנה, וצריכים לקיים אותם כמו שצריך ולקחת את ההשפעה מהם. אם אנחנו עושים זאת, יש לנו את הוויטמינים בגוף ובנפש, שמעניקים לנו את הכוח לעבור את השנה כמו שצריך".

"אם לאדם אין את ששת הוויטמינים האלה - יש לו חסך בנפש, בחיים ובהתנהגות", הסביר הרב פינטו, "החגים האלה נותנים לנו את הוויטמינים העיקריים לגוף האדם. פסח, ראש השנה, פורים, חנוכה, שבועות וסוכות, כל חג נותן את הוויטמין והכוח שלו. אם חסר ויטמין אחד - זה כמו אדם שחסרים לו ויטמינים בגוף ומחלות תוקפות אותו, וחס ושלום הוא חולה ונהיה לו לא טוב".

האדמו"ר הרב פינטו התייחס למגיפת הקורונה וקישר אותה לדבריו: "המגיפה היא כמו משהו שנכנס לריאות. אין מספיק ויטמין ששומר וזה חודר לריאות. הן נפתחות ונסגרות וזה נכנס וחודר. אבל אם יש לאדם ויטמין, זה לא מצליח לחדור, לא נכנס פנימה ואפשר לעבור את זה. זה כל המהות של כל מה שקורה היום. אדם צריך לדעת שאם יש לו את כל הוויטמינים של החגים - הרוחניים, הוא יהיה בריא. לכן אומרים - בימים ההם בזמן הזה. בימים ההם - היה הנס, אבל גם בזמן הזה - אנחנו אוכלים את הפירות של הנס, כי הוויטמינים האלו נשארים איתנו בזמן הזה".

קשה לכם בחיים? זה ממש לא אומר שאתם בכיוון הלא נכון. להיפך

האדמו"ר הרב פינטו סיפר: הנקב הקטן הפך את התפוח לדבש

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully