וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס היה בהלם: הצדיק ידע את סודות המלחמה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 20.5.2021 / 15:21

צריך לדעת מה להשיב לאלו שבאים לעוות לנו את האמת. וכמו שכתוב במשנה במסכת אבות: דע מה שתשיב לאפיקורס

מטוס קרב מתוצרת מקומית שחשפה איראן, 21 באוגוסט 2018. רויטרס
מטוס קרב/רויטרס

האדמו"ר, הרב יאשיהו פינטו, מביא מעשה: מסופר על קדושי עליון, שהיו מבינים ויודעים בכל עניין ועניין שהיו מדברים איתם, והיו בקיאים בקיאות גדולה. ובאחד הימים היה אצלנו אדם שהיה שנים רבות טייס. הוא סיפר לנו שהיה הולך למור זקני הבאבא מאיר זצוק"ל, ומור זקני היה מראה לו בקיאות גדולה בכל עניני המלחמה והמטוס, והיה פלא בעיניו - איך אדם ששקוע כל כולו בתורה ובעבודה יודע פרטים כל כך חשובים ורגישים.

האדמו"ר הרב פינטו מביא את דברי הגמרא: "תלמיד ותיק היה ביבנה שהיה מטהר את השרץ במאה וחמישים טעמים", ומסביר אותה כך: "וזה מהיסודות הגדולים, לדעת מה לענות לאפיקורס בכל עניין ועניין. ועל פי זה יובן, על אותו תלמיד שידע מאה וחמישים ביאורים להתיר את השרץ, לא ח"ו להתיר לאכול, כי זה איסור מדאורייתא. אלא מאה וחמישים פירושים שיכולים להיות לרשע להתיר את השרץ, על פי ההלכה המעוותת של הרשעים שעוברים על כל דברי התורה הקדושה, עם ראיות והוכחות מהתורה שהכל על פי ההלכה ועל פי דין".

"וזהו יסוד גדול בחיים", כותב הרב פינטו, "שצריך האדם ירא השם לדעת את כל דרכי היצר הרע, ולעמוד כנגד האפיקורסים שלוקחים את ההלכה ומתירים במאה וחמישים פלפולים את השרץ.
ועלינו לדעת שכל הרשעים הגדולים שקמו בעם ישראל, היו להם פלפולים בתורה שמעשיהם הם אמת לאמיתה של תורה. ועוד בדור של עקבתא דמשיחא רבים האומרים לחול קודש ולקודש חול, ועל כל יהודי לברור את הדברים ולא ליפול בידי שרו של עשו שהיה לו כוח להביא פלפולים על פי ההלכה ולהיות בטוח שיצחק אבינו לא ירגיש שזה כלב, כי הצדק וההלכה איתו על פי מחשבתו ודיבורו", הוסיף הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully