וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הלברטל שונא את עצמו. תגובה

שמעון ריקלין

23.9.2013 / 8:00

התגרות בגויים? אחרי שישבנו באירופה ועשינו הכל כדי לא להתגרות, סיימנו במשרפות של אושוויץ. השאלה אם אתה ציוני או לא. אני כן ואתה לא. שמעון ריקלין עונה לרב הלברטל

הקנאה והשנאה הן יועצות מאוד רעות לשמירה על שיקול דעת וראייה נכונה של המציאות. לצערי, דב הלברטל היה מלא בהם כאשר ישב לכתוב את אוסף ההשמצות והטענות שלו כנגד המתנחלים. מדובר באדם שמציג את עצמו כחרדי, אך בפועל , תומך בהפרדת הדת מהמדינה, בגיור רפורמי, בתחבורה ציבורית בשבת ובגידול חזירים בישראל. מתברר, שלא רק נגד המתנחלים יש לו טענות רבות אלא גם נגד החרדים, עד כדי כך שחבר הכנסת הרב ישראל אייכלר האשים אותו שהוא "משמש כלי להסתה ועלילות נגד הציבור החרדי", אותו ציבור חרדי, שהוא מתיימר לייצג כאן במאמר.

רב חרדי: המתנחלים הם סכנה למדינה

ההתגרות באומות הפכו ללא רלוונטיות

מכיוון שהלברטל מתעסק כל הזמן בפוליטיקה, הוא לא מבין שמהות החיבור בין המתנחלים לחרדים קשורה לתורה ועל הרצון המשותף לשמור על מצוותיה. פשוט. נכון שיש ויכוחים ומחלוקות ובמיוחד כעת לאור הברית הזמנית עם לפיד, אך בסופו של דבר המחלוקות הן לשם שמיים. הניסיון ליצור קו מבדיל בין שתי הקבוצות מגוחך במיוחד אם בודקים את המצב ביהודה ושומרון: כשליש מהמתנחלים הם חרדים. מבחינה זו הלברטל יכול להיות מרוצה, במאמר אחד, הוא מסית כנגד שתי הקבוצות ביחד.

תחת כיפה אחת: מתנחלים שמאלנים ונערי גבעות

עכשיו בואו נתייחס לטענה המרכזית שלו, שמעשה ההתנחלות גורם להתגרות באומות. זה מעניין כי הטיעון הזה עומד בבסיס ההשקפה של הרב יואל טייטלבוים מסאטמר, לפיו, הקמת מדינת ישראל היא מעשה של התגרות באומות ולפיכך אסור היה להקים אותה. אולם, אחרי שקמה מדינת ישראל ובעיקר אחרי מלחמת ששת הימים, כמעט ולא נשמע הטיעון הזה, כי ישראל הפכה להיות עובדה קיימת , וההתגרות באומות כחלק מ"שלושת השבועות" המופיעות במסכת כתובות, הפכו ללא רלוונטיות.

רק באשמתנו, הערבים שומרי החוק והסדר נלחמים בנו?

למעשה, גם אם תחליפו בכל המאמר של הלברטל את המילה "מתנחלים" במילה "מדינת ישראל", היה הרב יואל טייטלבאום חותם עליו בשמחה. להגיד שכל עוד שהסתפקנו בתוכנית החלוקה של האו"ם בשנת 47 ושמרנו על החוק הבין לאומי לא שנאו אותנו, זה פשוט לא רציני ומנוגד למציאות. הרי הערבים הם אלו שלא קיבלו את תוכנית החלוקה ולאחר שאנו קיבלנו אותה פתחו נגדנו במלחמה. בהקשר הזה, המתנחלים בחברה טובה יחד עם כל עם ישראל בבית המשפט של הלברטל. רק באשמתנו, הערבים שומרי החוק והסדר נלחמים בנו. ורק בגלל שאנו "משיחיים", הרי הקמנו את המדינה ובנינו התנחלויות. אם רק לא היינו מתגרים בגויים, הכל היה בסדר.

וכאן אנו מגיעים ללב הבעיה. אחרי שישבנו באירופה הרבה שנים, ועשינו הכל כדי לא להתגרות בגויים, עד כדי אימוץ רבים ממנהגיהם והשקפתם, סיימנו את המהלך במשרפות של אוושויץ ודכאו. אז ברור לכל בר דעת שזו אינה הדרך המומלצת לעם ישראל.

הלברטל הוא בסך הכל עוד פוסט ציוני מהשמאל שאכול בשנאה עצמית

ומילה אחרונה לגבי ארץ ישראל. האם מר הלברטל אינו יודע שקיום מצוות בארץ שונה לחלוטין מקיום מצוות בחו"ל לאור המספר הגדול של המצוות התלויות בה? מכל החטאים שחטאו בני ישראל במדבר, רק על שניים, רצה הקב"ה להשמידם. שני החטאים קשורים בהפרה יסודית של הברית בין עם ישראל לקב"ה.

הראשון הוא על חטא העגל שגרם להפרה בעניין התורה והשני הוא חטא המרגלים שגרם להפרה בנושא ארץ ישראל. לכן, קו המחלוקת אינו קשור להתגרות בגויים שכבר עבר זמנה, לפחות במובנה המקורי, או לקשר שלך לארץ ישראל. הוא מתמקד בשאלה האם אתה ציוני או לא. אני ציוני. די ברור שהלברטל לא. ואם מורידים ממנו את הכסות החרדית השאולה, הוא בסך הכל עוד פוסט ציוני מהשמאל שאכול בשנאה עצמית. בתאבון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully