וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשות הכותל: אם התנאים לא יקוימו, נמשיך להתפלל בעזרת הנשים

28.10.2013 / 11:00

נשות הכותל נפגשו עם מזכיר הממשלה והציגו נשות את הדרישות לבניית עזרה שלישית שוויונית המשולבת באופן מלא בכותל. "אם התנאים שלנו לא יקוימו, נמשיך להתפלל בעזרת" הנשים

?נשות הכותל? הציגו הבוקר (שני) למזכיר הממשלה את עיקרי הדרישות לבניית עזרה שלישית שוויונית המשולבת באופן מלא בכותל המערבי. ?מדובר במהפכה עבור כל העם היהודי?, אמרה ענת הופמן, יושבת ראש הארגון, ?שתאפשר לכל יהודי ויהודיה להתפלל, לחגוג ולקיים טקסים יהודיים בכותל המערבי. רק אם הבנייה תושלם ברוח זו, ותכלול את כל דרישותינו, נסכים להתפלל שם".

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

עד להשלמת הבנייה, יקיימו נשות הכותל את תפילת ראש החודש בעזרת הנשים

נשות הכותל הן קבוצה של נשים אורתודוקסיות, קונסרבטיביות ורפורמיות הנאבקות לחופש דת ולזכויות נשים בכותל המערבי. הן מבקשות להתפלל בקבוצה ובקול, לקרוא מן התורה, להניח תפילין ולהתעטף בטליתות, בחלק הידוע כ"עזרת הנשים" בכותל המערבי. הקבוצה מתאספת לתפילה בכותל מדי ראש חודש עברי. בראש חודש כסלו, (יום שני הבא), יציינו נשות הכותל 25 שנות תפילה ומאבק – בתפילה חגיגית שתתקיים בעזרת הנשים בכותל המערבי.

במסיבת העיתונאים, הציגו נשות הארגון את התנאים המקדימים להעברת מיקום תפילות ראש חודש מעזרת הנשים לאתר החדש. עיקרי התנאים הם, כי עד להשלמת הבנייה, יקיימו נשות הכותל את תפילת ראש החודש בעזרת הנשים, לרבות הכנסת ספר תורה וקריאה בו, תנאי שספק אם יתקבל. בנוסף, הן דורשות הקמת רחבה רציפה במפלס אחד שיכולה להכיל לפחות 500 נשים הנמצאת במגע ישיר עם הכותל המערבי ושתהיה כניסה משותפת לרחבה לאומית אחת שתוביל לשלוש עזרות - עזרת כלל ישראל, עזרת נשים ועזרת גברים - ללא הפרדה מגדרית. בנוסף, הציבו נשות הארגון תנאי, כי העזרה החדשה לא תהיה כפופה לרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל, אלא תנוהל על ידי מנהיגות יהודית ישראלית, הכוללת ייצוג שווה לנשים והתומכת בתפילת נשים.

ציפי לבני: בכל ועדת משנה לבחירת דיינים תשב אישה אחת

צעיר חרדי נעצר לאחר שירק על "נשות הכותל"

עד שהתנאים לא יקוימו אנו נמשיך להתפלל בעזרת הנשים

ענת הופמן, יו"ר הארגון, שיציין בראש החודש הקרוב עשרים וחמש שנות תפילה ומאבק לשוויון, ציינה בפתח דבריה: "התנאים שאנו מגישות היום לממשלה, הם תנאים מקדימים ועד שהאחרון מבין אלה שיוסכם עליהם לא ייושם בפועל, אנו נמשיך להתפלל בעזרת הנשים, תוך שמירה על זכויות הנשים לתפילה חופשית באתר הקדוש. התנאים שאנחנו מציבות הם בבחינת מהפכה עבור כל העם היהודי. רק אם הבנייה תושלם ברוח זו, ותכלול את כל דרישותינו, היא תהווה פריצת דרך במאבק לשוויון בתפילה בכותל, ונסכים להתפלל שם".

עוד ציינה הופמן כי נשות הכותל מגיעות לרגע ההיסטורי הזה, כשהן מבינות היטב את החשיבות הדרמטית של התהליך אותו מוביל ראש הממשלה; ובוחרות לקחת חלק פעיל בעיצוב ובהשפעה על עתיד הכותל ועל עתיד מדינת ישראל. לדבריה, בעקבות ההסכמה העקרונית להגיע לפשרה, פרשו מספר נשים מהארגון בשל החלטתן להילחם עד הסוף ולא לוותר על אף אחת מהדרישות שלהן.

לרחבה החדשה אין שום קשר לקדושת הכותל. מדובר ב"מרפסת שיזוף"

בדרישות שהציגו היום נשות הכותל הן דחו את ההצעה של שר הדתות, נפתלי בנט, שהציג בחודש אוגוסט השנה מתווה חדש, לפתיחת רחבת תפילה מיוחדת שתקרא "עזרת ישראל", שתשמש את כל הזרמים ובכללם את נשות הכותל. הארגון דחה מכל וכל את המתווה החדש, והודיעו שימשיכו להתפלל בעזרת נשים, כפי שמתיר להן בית המשפט. לדבריהן, לרחבה החדשה, שהיא למעשה במה על פיגומים, אין שום קשר לקדושת הכותל. מדובר ב"מרפסת שיזוף" לדבריהן, שצופה על הכותל המערבי מרחוק, וגם לא מאפשרת את הדברים הכי סמליים בו – הנגיעה בקיר או הכנסת הפתק.

ההחלטה להיעתר להזמנת ראש הממשלה, באמצעות מזכירו, אביחי מנדלבליט, להצטרף לתהליך של שיתוף והידברות התקבלה בשל הרצון להשפיע וליצור עתיד שבו, בתנאים המתאימים, תוכל קבוצת הנשים להתפלל בעזרה שלישית שווה, המשולבת לגמרי בצביון הנוכחי של הכותל המערבי ושהגוף שינהל את עזרת כלל ישראל יזכה לתקציבי מדינה שווים בהיקפם לפחות לאלה של הקרן למורשת הכותל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully