וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנות דורשת: חקיקה בנושאי דת ומדינה רק באישורנו

4.11.2013 / 20:00

על רקע גל החקיקה בנושאי דת ומדינה בשבועות האחרונים כמו "חוק צהר" ו"חוק הגיור", הרבנות הראשית לישראל דורשת כי כל חקיקה הנוגעת לנושאי דת ומדינה תתקבל אך ורק באישורה

הרבנות הראשית לישראל דורשת כי כל חקיקה הנוגעת לנושאי דת ומדינה תתקבל אך ורק באישורה. בישיבה ראשונה לאחר הבחירות למועצה שהתקיימה אחר הצהריים (שני) דרשו הרבנים כי חוות הדעת של המשרד לשירותי דת לכל הצעות החוק הנוגעות לענייני מורשת ישראל, עבודת הרבנים ובכלל – נושאי דת ומדינה – תתקבלנה בעצתם ובאישור הרבנים הראשים לישראל.

בוואלה! יהדות לא מפחדים משאלות

יערכו ביקורות מטעם הרבנות הראשית במחלקות לרישום נישואין ברחבי הארץ

הדרישה, באה בין היתר על רקע גל החקיקה בנושאי דת ומדינה בשבועות האחרונים. בישיבה הזכירו הרבנים את "חוק צוהר" שאושר שבוע שעבר בקריאה שנייה ושלישית ומטרתו לפתוח את אזורי הרישום לנישואין ולגירושין, ואת "חוק הגיור" שעבר אתמול בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שסגן שר הדתות, אלי בן דהן, התנה את קידומו בהסכמת הרבנים הראשים לישראל.

הרב הראשי תוקף את חוק צהר: "פגיעה בעולם הרבנות בישראל"

מבוכה: רבני "תקומה" נגד חוק צהר

המועצה בוחנת דרכים ליצירת מסגרת להקמת גוף מטעמה לייזום הליכי חקיקה, ובנוסף, בעקבות הבעיות ההלכתיות שעלול חוק צוהר לייצר, החליטו חברי המועצה שייערכו ביקורות מטעם הרבנות הראשית במחלקות לרישום נישואין ברחבי הארץ, על מנת לוודא את תקינות הליכי הרישום ברמה המנהלית וההלכתית.

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, ברך את בן דהן על היוזמה

אתמול ברך הראשון לציון והרב הראשי לישראל, יצחק יוסף את בן דהן על היוזמה לפיה לא יוקדם חוק הגיור ללא הסכמתו על נוסח החוק, דבר שמעיד על כוונתו של בן דהן לשתף פעולה עם דרישת הרבנות, "חזקה עליו", אמר הרב יוסף, "כמי שצבר ניסיון רב במערכת בתי הדין ומודע לחשיבות הנושא, כי יגיע יחד עם נשיא בית הדין להסכמה על נוסח החוק שישמור על אחדותו ושלמתו של עם ישראל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully