וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדית שהתאסלמה ונקברה כיהודייה

21.1.2014 / 20:00

חרדית לשעבר שהתאסלמה ונישאה לגבר ערבי, נפטרה אתמול והובאה היום לקבורה יהודית לאחר מאבק ארוך בין "יד לאחים" ו"זק"א" לבין הבעל הערבי שרצה שאשתו תקבר בקבורה מוסלמית

סטודנטית ערביה. screen media
סטודנטית ערביה/screen media

א' (38) בת למשפחה חרדית החליטה לפני שנים לעזוב את הדת ולהתאסלם. היכרותה עם צעיר פלסטיני משכם הובילו להחלטה זו. לאחר שהשלימה את תהליך ההתאסלמות, נישאו השניים על פי הדת המוסלמית וההתגוררו במספר ערים מעורבות במרכז הארץ. גם בתה בת ה– 10 חיה איתם לאורך השנים.

לדברי מכריה, במהלך השנים האחרונות, רצתה א' מספר פעמים לחזור אל יהדותה וזאת בשל מצבה הרפואי שהתדרדר. עם הזמן הפכה לנכה ואושפזה בתדירות גבוהה. בשל מצבה הבריאותי, הועברה בתה לפנימייה כיוון שא' התקשתה לגדלה בצורה סדירה. לאחר שהוריה נפטרו לאחרונה, רצונה של א' לחזור ליהדות התחזק והיא פנתה אל "יד לאחים". הארגון החל לסייע לה בכך אך התהליך לא הושלם כיוון שלאחרונה התאשפזה ומצבה הידרדר.

אתמול נפטרה א' בבית החולים "אסף הרופא" ומרגע פטירתה החל מאבק בנוגע לקבורתה. בעוד הבעל רצה לקבור אותה בבית עלמין מוסלמי, משפחתה של א' רצתה לקבור אותה בבית עלמין יהודי בחלקת קבר אותו רכשה א' מבעוד מועד.

השייח המוסלמי שיודע תנ"ך יותר מכולנו

תומכי התנועה הסלפית הדוגלת בחיקוי דרכי הנביא מוחמד בהר הבית. דצמבר 2013. אבי יששכרוף,
תומכי התנועה הסלפית הדוגלת בחיקוי דרכי הנביא מוחמד בהר הבית. דצמבר 2013/אבי יששכרוף

פעילי "יד לאחים" בסיוע המחלקה המשפטית של זק"א, החלו לדבר עם הבעל בניסיון לשכנעו לאפשר את קבורתה היהודית. במהלך היממה האחרונה התנהלו שיחות רבות בין הצדדים. בנוסף, פנו הפעילים להנהלת בית החולים "אסף הרופא" על ידי העובדת הסוציאלית שליוותה אותה בשנים האחרונות, כדי להבטיח שהגופה לא תשתחרר לקבורה מוסלמית.

העובדת הסוציאלית סיפרה כי "בשיחות אישיות, תיארה המנוחה את מסכת חייה האומללים עם בעלה המוסלמי. בעלה ניצל את מצוקותיה, את העוני המחפיר בו הייתה מצויה", עוד הוסיפה העובדת הסוציאלית כי "היא ידעה היטב את מצבה הרפואי הקשה, והביעה מפורשות את רצונה שלאחר פטירתה תקבר בקבורה יהודית".

גבר חשוד שרצח את בת זוגו. טל אנגלנדר
גבר חשוד שרצח את בת זוגו/טל אנגלנדר

עוד מוסרים מכריה כי אמש, מספר שעות לפני פטירתה, התקשרה א' לאחיותיה החרדיות והתחננה בפניהם כי ימשיכו לדאוג לחינוכה של בתה כדי שתמשיך לגדול כיהודיה. בסופו של דבר, הבין הבעל שגם מבחינה משפטית הוא לא יוכל להתעקש על קבורתה על פי דתו כיוון שא' הביעה רצון להיקבר בבית קברות יהודי ולכן וויתר הבעל. היום נקברה א' בבית עלמין יהודי בדרום הארץ כאשר מלווים אותה בני משפחתה וגם בעלה.

עוד בוואלה! יהדות

גדול הפוסקים המוסלמים שיודע תנ"ך יותר מכולנו
האישה מתה לפני חודש. האלמן יתחתן עם אחותה
דרעי לאחים גת: "נכשלתי בחטא היוהרה"
למכירה: הפשקוויל הכי מפורסם בעולם החרדי

יש לכם חדשות בשבילנו?

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully