וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חרדיות רוצות? להיות מעצבות אופנה

10.2.2014 / 8:00

עולם האופנה החרדי השתנה בשנים האחרונות. חרדיות מבינות בסטייל ונראות מצוין, יודעות להדגיש את היופי שבצניעות ולהישאר טרנדיות. שיפי חריטן רצה להחליף את המלתחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכנות? אופנה ואני, לא שילוב ממש מנצח. פשוט אין לי את זה. אחד הדברים החשובים לאישה, הוא להיראות טוב ולהרגיש בנוח עם עצמה. אם את חרדית, התנאי הראשון יהיה צניעות, לאחר מכן אופנתי ויפה. הרבה הפקות אופנה זוהרות נערכות בקרב נשות מקצוע חרדיות. אני חיפשתי דווקא נשים בגובה העיניים, משום שרק עם כאלו אני מצליחה לתקשר ועדיין להמשיך לאהוב את עצמי ואת הבגדים שלי ללא נקיפות מצפון מיותרות.

"עולם האופנה החרדי השתנה בעשרים השנים האחרונות, עם מגמה ברורה של המשך שינוי לטובה", אומרת ריקי שוורץ, מעצבת אופנה מבני ברק. "חרדיות מבינות בסטייל ונראות מצוין, יודעות להדגיש את היופי שבצניעות ולהישאר טרנדיות. בכיתת הלימוד במכללה חרדית בה למדתי, ישבו לצדי נשים מהמיינסטרים. הייתי המודרנית היחידה. כולנו הבנו שאין סיבה להסתפק באופנה שמגיעה מבחוץ ולהתאים אותה לאורח החיים החרדי. מדוע שאקח חולצה עם שרוול קצר ואצטרך ללבוש תחתיה חולצה נוספת בעלת שרוול שיכסה את המרפק? מגיעה לנו אופנה צנועה ויפה ואין פירושה להיראות כמו אישה מספר מיושן".

בהפקת אופנה שערכה ריקי, היא עיצבה בגדים בהשראת המושג "שערי דמעות". חברה אחרת הציעה ליין חלוקי נשים שנראים כמו שמלות ערב משגעות ויש אפילו פתח נוח לנשים מניקות. "לא עוד הסטיגמה כי חרדית מניקה היא מוזנחת ועייפה. הנה תראו איך היא נראית נפלא".

לסדרת הכתבות: מה חרדיות רוצות?
רוצות זיווג הגון? אימרו "אמן"
מסיבות במועדונים לחרדיות בלבד
הטרנד החדש של החרדיות - מתאמנות למרתון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפקות אופנה הן דרך פעולה נהדרת להתמקצע ואף להציע שירותים בתחום, לבנות ישראל החפצות להיראות טוב מבלי להתפשר. שלושה אחים חרדים, החליטו לערוך הפקת אופנה פרטית. מירי גולדנסון, מוכרת כבעלת ידי זהב, מוציאה כל אישה עם הפאה המושלמת עבורה, תרמה את כישוריה לעיצוב שיער הדוגמניות, האח, אלי קובין, צלם מקצועי ידוע ומבוקש במגזר וחוי חפץ, האחות הקטנה, מאפרת וסטייליסטית בחסד. התהייה הראשונה לפני הכל, היא על הצלם. קובין מוכר בעיקר כצלם עיתונות וצלם רבנים חשובים. מה אם כן מביא אותו לצלם הפקת אופנה נשית? "לא אכחיש שזהו תחום שמעניין אותי, אך אם לא היה מדובר בהפקה משפחתית ובבקשה אישית של אחותי, שלא ממש הותירה בידי ברירה, לא בטוח שהייתי עושה זאת". אומר קובין.

בשבוע שעבר התבקשה הנסיכה קייט מידלטון על ידי חמתה המלכה, להאריך את קו המכפלת של השמלות והחצאיות שלה, כך שיהיו ארוכות וחסודות יותר. חוי מאוד מזדהה עם המלכה. "אני חושבת שאופנה חרדית הרבה יותר מלכותית, יש משהו בשרוולים, באורך החצאית, שמכסה בצורה מיוחדת את הגוף ומעניק מראה הרבה יותר עוצמתי לאישה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את ההפקה עשו האחים בעיקר בשל האהבה העזה לדבר וגם כדי להביא, כל אחד, את המקצועיות שלו למקום רחוק יותר. "וישנה גם סיבה חשובה נוספת", מבקשת חוי להדגיש. "יצא לי להסתכל על הפקות אופנה רבות, אך לא נתקלתי בבגד שגרם לי להגיד, 'וואו, כזה אני רוצה. מחר בבוקר יוצאת לקניות'. או למשל הפקות אופנה המבוססות על בגדים מחנויות סטייל כיכר המדינה. איזו אישה תלך לרכוש קולקציה במקומות כל כך יקרים? רציתי אופנה זמינה, במחירים שכל אחת יכולה לעמוד בהם ושנמצאים נגישים בקניון". לא פעם היא מוצאת עצמה הולכת ברחוב, מביטה על אישה וכל הפנטזיה שלה, היא, "פשוט להלביש אותה. יש נשים עם נתונים כל כך טובים, אך הן פשוט לא יודעות להתלבש וחבל. לפעמים יש עליהן פריט לבוש נהדר, אך עם חולצה או חצאית בסיס, פשוט כיערו אותו לבלי דעת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוי אלי ומירי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חוי חושבת שיש שינוי לטובה בתחום האופנה ומאמינה שהוא יתפתח אפילו יותר. "היום חרדיות לא לוקחות סטייליסטית שתסייע להן בהבנת עקרון התאמת בגדים לגוף. זה נראה כמו משהו גשמי ומיותר. לקחת סטייליסטית? אך אני חושבת שבגד צריך לכבד את הלובשת אותו וגם התורה קוראת לתלמידי חכמים להיראות מוקפדים ונקיים בלבושם. כך גם אישה, עליה להיראות טוב בבגדיה ואין סיבה לפחד לקבל עזרה. בלימוד פשוט אפשר לשנות את המראה לטובה ב- 180 מעלות. ומי שכבר מוציאה מאות שקלים על ביגוד, שתוסיף עוד סכום קטן למישהי מקצועית, ותדע שהיא לפחות קונה משהו שגם יהיה שווה את המאמץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים היא עוזרת לאחיות וגיסות וגם לחברות שעומדות בתור לצאת איתה לשופינג. "הציבור החרדי מקבל שינויים לאט יותר, אך כשהם נכנסים, הם מגיעים בגדול. פתאום את יכולה לראות בנות מסמינר שלם, הולכות עם אותו צבע או אותה חצאית. הן מחפשות טרנדים, מחפשות אופנה ויופי ואין סיבה שלא. בקניה פשוטה שאישה ממילא עושה, היא יכולה למלא את הארון בשיק אופנתי שיחמיא לה מאוד".

את ההפקה עם אחיה ביססה חוי על בגדים אותם היא לובשת ביום יום. "כדי להוכיח לכל מי שתראה את התמונות, שאפשר. שיש מצוי ורצוי יחד. לא צריך לאבד את הראש כדי להיראות יפה וצנועה". גם יהודית סטפנסקי, מאפרת מקצועית וחובבת אופנה, יזמה הפקות עם הסטייליסטית שרי בחאג'. "מלבד העובדה שרציתי להתמקצע וליצור מתוך אהבה, גיליתי שבנות פשוט ניגשות אלי ומבקשות שאעזור להן לבחור בגדים. אז למה לא? שרי עצמה עוברת בין הארונות של חברותיה ושולפת מתוך הקיים, התאמות יפות שיוצרות מראה חדש, מעניין ולא שגרתי.

אני מקווה שהשופינג הבא שלי יראה הרבה יותר אופנתי ומתאים לי. אחרי כזאת מודעות לאופנה, איך אפשר שלא?

5
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully