וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חרדיות רוצות? לרקוד במועדונים

26.1.2014 / 8:00

יש חרדיות שלא רוצות לוותר על בילוי במועדונים. הן לא צריכות להקריב את הערכים שלהן, רק למצוא את המסיבה הטובה בעיר, לחרדיות כמובן. כתבה שנייה בסדרה: "מה חרדיות רוצות?"

מסיבות לחרדיות בלבד. אינטרנט רות,
מסיבות לחרדיות בלבד/אינטרנט רות

אם נקלעתן לאולם חשוך, עם כדורי לייזר שמפיצים אלומות אור צבעוניות מסנוורות והרבה מאוד נשים מכוסות ראש (ולא רק...) רוקדות באקסטה לקול שירים חסידיים הנשמעים בקולי קולות, סביר להניח שלא התבלבלתן. כעת שאו עיניים לכיוון הבמה הקטנה לעמדת הדי ג'יי, גם שם עומדת לה דוסית עטורת שביס שמסובבת את ידיה בהתאמה מעל הפלטה ומתנועעת בקצב. מדוע אם נקלעתן ולא נקלעתם? כי אין סיכוי שגבר ייכנס לכזו מסיבה. כאן רוקדות רק נשים.

מתברר שנשים רבות, דתיות וחרדיות, אינן מוכנות לוותר על בילוי במועדוני ריקודים, מסיבות או כל אירוע חברתי בעל אופי נשי מובהק אחר. לשם כך, הן אינן צריכות להקריב את הערכים עליהם התחנכו ומחנכות. "DJ לינור", תקליטנית דתייה, מלאת אנרגיות ועוצמה, מרימה הפקות ברמה שלא מביישת מסיבות בליינים בתל אביב.

מסיבות לחרדיות בלבד. אינטרנט רות,
אינן מוכנות לוותר על בילוי במועדוני ריקודים/אינטרנט רות

באוגוסט 2013 היא חנכה ליין מסיבות לנשים בלבד המתקיימות מדי ראש חודש, כל פעם במועדון אחר. מודעות הפרסום שלה צבעוניות, מפתות ואפשר למצוא בהן הכל. תחת הכותרת "מסיבת נשים ובנות", ישנם פרטים על המסיבה שתתקיים, אם ירצה השם כמובן. אירוע אחד היא פותחת במעגל תפילה עבור בנות שצריכות זיווג, באירוע אחר קיימה טקס הפרשת חלה. את הערב היא ממשיכה בהרקדה בהנחייתה עם המון הפתעות. תמצאו שם גם מדריכות ריקודי בטן, ריקודי עם, זומבה, קריוקי, בית קפה, בר ועוד. עלות הכניסה למסיבות כוללת גם שתיה. מעבר למסיבות, "DJ לינור" עורכת אירועים שונים ומכירה כל טרנד חדשני שאפשר להכניס לתוך המגזר ולא מהססת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
DJ לינור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נשים חרדיות מגיעות למסיבות כי הן פשוט מחפשות ליהנות, לשבור שגרה ולהחליף כוחות" מספרת לינור, "המסיבות מעניקות להן אנרגיות חיוביות, שחרור בלתי מוסבר. במסיבות נשים שאני עורכת ישנה אפשרות למשקאות אלכוהוליים, אך כמעט לא תמצאו נשים שבאמת שותות. הן מעדיפות אוכל טוב, שתיה מתוקה או קפה, הן לא מגיעות במטרה להשתכר, אלא להתעלות בשמחה אמתית". DJ לינור מספרת כי הרבה נשים מגיעות מעבר חילוני ועם החזרה בתשובה, היו להן קשיים בהסתגלות ואחד מהם היה עניין הבילויים.

"המסיבות שלי אינן מביישות כל מסיבת ריקודים במועדון הכי נחשק. ההבדל הוא שכאן יש נשים בלבד והן יכולות לרקוד, כי מותר להן ואין שום הגבלה. זה לא כמו בחתונה, שיש סגנון מוסיקה אחיד והרבה בני משפחה שבוחנים אותך. אי אפשר להשתולל באמת. במסיבה יש את כל התנאים לשחרור אמיתי. בנות באותו ואומרות לי, את פשוט מחיה מתים. אנחנו מגיעות לכאן עייפות, אחרי ימי עבודה, גידול ילדים ופשוט מתמלאות בכוח ושמחה", אולי העובדה שלינור מתייעצת עם רב גם בנושא הזה, כן, בהנחיית הרב היא ממשיכה את המסיבות מחודש לחודש, ורואה ברכה בעמלה. "זה חיידק מטורף הכי חיובי שיש והלוואי שלא יגמר לעולם".

מסיבות לחרדיות בלבד. אינטרנט רות,
המסיבות שלי אינן מביישות כל מסיבת ריקודים במועדון הכי נחשק/אינטרנט רות

ליאת חזין, עיתונאית ואשת תקשורת, כיכבה בפאנלים בערוץ 10, ערכה והגישה מהדורות חדשות ברדיו הדתי "קול חי" במשך שבע שנים, החלה לפני שלוש שנים לשלב את האהבה השנייה שלה מלבד הרדיו - מוסיקה. "הייתי שמחה להגיש תוכנית מוסיקה ברדיו, אבל ברדיו שפונה לקהל דתי וחרדי, הדבר פחות אפשרי, אז הלכתי על כל הקופה", צוחקת חזין, די-ג'יי דתיה המקפיצה את בנות ישראל הכשרות במסיבות נשים, בחגיגות בת מצווה, בערבי חברה באולפנות ועוד.

"אחרי שנים של חדשות, הרגשתי שהגעתי למיצוי כלשהו ורציתי לעשות עוד דברים", אומרת ליאת. "לבעלי הייתה חנות לדיסקים והוא היה מוכר אותם בדוכנים באירועים שונים, לשם כך היה לו ציוד הגברה מקצועי. למעשה את רוב הדברים היה לי בבית, נותר לי רק ללמוד את רזי המקצוע ולעוף על זה".

ליאת חזין. באדיבות המצולמים
אחרי שנים של חדשות, הרגשתי שהגעתי למיצוי כלשהו ורציתי לעשות עוד דברים. DJ ליאת חזין/באדיבות המצולמים

אסף קליין, אחד מחבריה לעבודה ודי-ג'יי מקצועי בעצמו, עזר לה ללמוד כל מה שהיה עליה לדעת וכבר בפרסום הראשון שלה באחד מהפורומים של האתרים הדתיים, היא קיבלה הזמנה להגיע לבת מצווה. "אני משלבת גם תוכנית אומנותית, מגיעה עם חברה ואנחנו מעבירות שיעור בריקוד, הכל מלווה באביזרים צבעוניים ומדליקים, ממש כמו שיש במועדונים.


חזין, בת 34 מרמת גן ואם לארבעה, אוהבת מאוד את העבודה שלה ועל אף הקושי, שכן מדובר בעבודה בשעות הערב והלילה המאוחרות, היא מוצאת אותה חיובית מכל כיוון. "ישנם אירועים המתחילים בשעות ערב מוקדמות, אז אני יוצאת מהבית כשהילדים עודם בשיא, עירניים ומחייכים וחוזרת כשהם נמים היטב את שנתם. גם לי בתור אמא, זה טוב מדי פעם". ויש לה גם פתרון יצירתי בשעות בהן היא על תקן אם. "לפעמים המריבות בלתי נסבלות והצרחות עולות עד לב שמים, אז אני מעלה את הפלטה לסלון של הבית, כולל כדורי הלייזר ופותחת מסיבת ריקודים אצלנו בסלון. מהר מאוד האווירה הופכת שמחה והמריבה נשכחת. אולי בעתיד היא תתקלט בסלונים ביתיים ותגשר בין ילדים בליווי מוסיקלי? ימים יגידו.

מסיבות לחרדיות בלבד. אינטרנט רות,
מסיבות לחרדיות בלבד/אינטרנט רות

חזין מספרת על מסיבות נשים באומן-מקום קבורתו של רבי נחמן מברסלב. "נסעתי לאומן בשנה שעברה לנוח. קבוצות נשים המגיעות להתפלל ולנפוש שמעו שאני שם וביקשו ממני להרקיד אותן. חו"ל, חופש, ניתוק אמיתי והרבה מאוד מוזיקה חסידית, מי צריך יותר מזה?".

אבל גם כשמדובר במוזיקה חסידית, יש הגבלות ואתגרים. הציבור הדתי והחרדי מורכב ממגוון רחב של אנשים, "לכל מקום שאני מגיעה, יש תנאים והגבלות משלו. לא בכל אירוע אני יכולה להשמיע מוזיקה שהיא לא חסידית למהדרין וגם בסגנון החסידי יש דרישות שונות", מספרת חזין, "הוזמנתי לאירוע של משפחה מזרחית, והם הזהירו אותי מראש, שהם לא מוכנים שבאירוע שלהם יהיה אפילו שיר אחד בסגנון מזרחי".

מסיבות לחרדיות בלבד. אינטרנט רות,
הציבור הדתי והחרדי מורכב ממגוון רחב של אנשים/אינטרנט רות

"שמחה היא מעל לכל וכל אחד בוחר להתחבר בצורה אחרת, המטרה מקדשת את האמצעים", כך ניתן לראות בדף הפייסבוק שלה וידאו בו היא מרקידה בנות לצלילי שירים בנוסח "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד" ועוד.

בשבועות האחרונים יצרה חזין תקדים. "הכל בזכות גיסתי", היא אומרת. "משפחתה חגגה שמחת בר מצווה לבנם הבכור והם החליטו להזמין אותי בתור תקליטנית. האירוע הוא אירוע חרדי ואני כמקובל, אעמוד מאחורי המחיצה. באירועים חרדיים התזמורת נמצאת באופן אוטומטי בצד הגברים ואילו אל צד הנשים מופנים רמקולים. הפעם זה יהיה להפך. שינוי מרענן אפילו בשבילי ואולי אמירה חשובה כלפי אנשים רבים נוספים.

לכתבה הקודמת:
טרנד חדש: חרדיות מתאמנות למרתון

רוצות להמליץ לשיפי חריטן על אירועים לנשים חרדיות?
כתבו ושלחו לנו

עוד בוואלה! יהדות

7
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully