וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רשב"י: מסע לקברי הצדיקים הכי חמים שיש

משה רוזנבלום

19.5.2014 / 8:00

צריכים כסף? סעו לקבר רבי יהודה בר עילאי. לא מרגישים טוב? הרמב"ם מחכה. סכסוך משפחתי? בנימין בן רחל ממתין. וכמובן הרבי מזוועהיל שפותר הכל. מסע לקברים הכי חמים בארץ

ההילולה השנתית של ל"ג בעומר במירון, 27 אפריל 2013. גלעד שושן, ג'יליס
ההילולה השנתית של ל"ג בעומר במירון, 27 אפריל 2013/ג'יליס, גלעד שושן

מי שלא נתקע בפקקים אתמול והצליח להשתטח על קברו של רשב"י, לא צריך לחכות לשנה הבאה, למה? כי יש עוד המון קברים שניתן להגיע אליהם ולזכות בישועות שונות ומגוונות. בוואלה! יהדות הוחלט להביא לכם סקירה כללית של קברי צדיקים בגבולות הארץ שילוו אתכם מיום הלידה עד יום המיתה. כל קבר והעניין שלו.

הסבר קצר לפני שתעברו הלאה: הסגולה הניתנת מהשתטחות על קברו של צדיק קשורה לאופי שלו. כלומר - לאדם שהיה עני כל חייו קל יותר לבקש על ממון, לאדם שהיה למדן כל חייו קל יותר לבקש על חכמה. הבנתם? יופי. ועכשיו הרשימה.

כנסו לוואלה! יהדות

בגלל הסרטן דניאלה כבר לא תחגוג בת מצווה

אמנות יהודית עכשווית: יש דבר כזה?

כולם מסוגלים: 10 הסגולות שיעזרו לכם בחיים

הצלחה בבחינות באקדמיה - קברו של רבי עקיבא. טבריה

קברי צדיקים. Shutterstock, יח"צ, עיבוד תמונה
קברי צדיקים/עיבוד תמונה, Shutterstock, יח"צ

עד גיל 40 כרועה צאן עני, לא יכול היה רבי עקיבא לרכוש לעצמו השכלה. אפילו לקרוא ולכתוב הוא לא ידע. ובכל זאת, תוך שנים ספורות משבתו על ספסל הלימודים, הוא נעשה אחד מענקי התורה של זמנו. מכירים את "ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה"? אז זה משפט שלו.

הימים החמים:
יש האומרים שיום פטירתו הוא ערב יום כיפור ולכן זהו היום הטוב ביותר בשנה לבקשת חכמה והצלחה בבחינות. אגב אם הנסיעה לטבריה לא נוחה לכם או לא התחברתם לרב, אתם מוזמנים לנסות את מזלכם אצל המתחרים - שמעיה ואבטליון בגוש חלב שיעניקו לכם גם כן חכמה והצלחה.

להגיע אל היעד:
פשוט מאוד. אין אדם בטבריה שלא ידע להגיד לכם היכן קבור הצדיק. פשוט לשאול ואם התברכתם באינטליגנציה אז ניתן להוציא הוראות מפורטות באינטרנט.

שיהיה לבריאות - קבר הרמב"ם. טבריה

קברי צדיקים. Shutterstock, יחצ, עיבוד תמונה
קברי צדיקים/עיבוד תמונה, Shutterstock, יחצ

אם אתם בקטע של רפואה לא קונבנציונלית הגעתם למקום הנכון. אמנם הרמב"ם שהיה רופא "ייסד" את הרפואה הקונבנציונלית בזמנו אבל כעת הטיפול שהוא מעניק יכול להראות לספקנים כאלו ואחרים כטיפול בהחלט לא שגרתי. בסופו של יום אם כבר לבקש בריאות אז אצל הרופא הכי טוב בעולם. סעו לקברו של הרמב"ם ולא תתחרטו.

הימים החמים:
גם כאן יום פטירתו כ' טבת ויום הולדתו י"ד בניסן נחשבים כימים המוצלחים יותר לקבלת הסגולה המיוחלת,אך גם בשאר ימות השנה המקום הומה אדם.

להגיע אל היעד:
באוטובוס עד לתחנה המרכזית בטבריה ומשם ברגל (מרחק הליכה) וכמובן ברכב פרטי.

חתונה וילדים - רבי יונתן בן עוזיאל. עמוקה

קברי צדיקים. Shutterstock, מיכאל יעקובסון (ויקיפדיה), עיבוד תמונה
קברי צדיקים/עיבוד תמונה, Shutterstock, מיכאל יעקובסון (ויקיפדיה)

אחד הקברים הפופולריים שללא ספק נהנה מרייטינג גבוה הוא הקבר של יונתן בן עוזיאל. הסיבה לבקשת זיווג מהצדיק הזה נובעת מעצם היותו רווק או חשוך ילדים. אך במפתיע אין לכך סימוכין במקורות חז"ל. אבל מי אנחנו שנערער על האפשרות כי אצל רבי יונתן בן עוזיאל נמצא את בחיר/ת ליבנו. בכל זאת מדובר על רב שכאשר היה לומד תורה היו נשרפים עופות שעפו מעליו.

הימים החמים:
כ"ו סיוון יום פטירתו וכמו כן בתחילת ואמצע חודש. יש סיפורים רבים על כאלו שמצאו את בני זוגם דווקא במתחם הקבר ולכן כדאי להתלבש יפה וחם (כי קר שם בלילות).

להגיע אל היעד:
בטוח שלא לפי ציוץ הציפורים,האגדה אומרת שעד היום הם מפחדות להתקרב לאזור, מצומת צפת (כביש 89) עולים צפונה לכיוון עמוקה וליער בריה,שילוט מסודר מוביל לקבר.

ילדים זה שמחה - קבר רחל אמנו. בית לחם

קברי צדיקים. Shutterstock, Creative Commons, עיבוד תמונה
קברי צדיקים/עיבוד תמונה, Shutterstock, Creative Commons

בניגוד לר יונתן בן עוזיאל שהצד החזק שלו זה השידוך, הצד החזק של רחל אמנו הוא הפריון. אחרי שנים רבות של עקרות ותפילות התברכה אימנו ב-2 בנים כאשר בלידת בנה השני(בנימין) הלכה לעולמה. רחל נקברה על אם הדרך ולא במערת המכפלה בשביל שתוכל לבקש על בניה.

אגב, פה זה המקום להשיג צמיד אדום תקני בעלות סמלית או לחילופין לעשות זאת בשיטת עשה זאת בעצמך, להסתובב 7 פעמים מסביב לקבר כאשר החוט האדום מחובר לפרק ידך. יש הטוענים שפחות מכך לא יספיק להטענת הצמיד בסגולות המיוחסות לו ולכן אסור לקצר תהליכים. למי שמפחד להגיע לבית לחם , ניתן לפנות למתחרים בתחום הפוריות כדוגמת קבר האמהות בטבריה או שמואל הנביא שהיה בנה של חנה העקרה בירושלים.

הימים החמים:
בעיקר בי"א בחשוון (יום פטירת רחל) אבל גם בי"ז בתמוז עד ט' באב (ימי "בין המיצרים" בהם, לפי המסורת, רחל מתפללת על בניה).

להגיע אל היעד:
פשוט וקל,בית לחם,לחוששים יש הסעות שם,האמיצים שבינינו יגיעו גם בפרייבט,מה לא עושים בשביל הילדים.

הרבי של הכסף - ר' יהודה בר עילאי. צפת

קברי צדיקים. Shutterstock, אריאל פלמון (ויקיפדיה), עיבוד תמונה
קברי צדיקים/עיבוד תמונה, Shutterstock, אריאל פלמון (ויקיפדיה)

ברוך השם אתם כבר עובדים, נשואים ואפילו מצפים לילד בדרך. הכל טוב ויפה, אבל מי ישלם את המשכנתא? לצורך כך אתם זקוקים לנסיעה מיוחדת לקברו של רבי יהודה בר עילאי. הרבי הזה היה ידוע בהתרחקותו מהחומריות. יש האומרים שלצערו גם היא ברחה ממנו ועל כן הוא השליח הכי טוב לקבלת מזומנים, ממש כספומט אבל בלי להעביר כרטיס ובלי לראות את החיוב בתדפיסי העו"ש. לאחר מותו זכה הרב למתחם קבר מפואר ביחס לחבריו.

ליד מתחם הקבר צמח לו עץ זית שלטענת המאמינים, מי שיקטוף עלה או חתיכת גזע ויטמין בארנקו יראה ישועות בדמות שטרות. כיום, מי שמגיע לציון יראה שלטים מאירי עיניים שמודיעים לא לקטוף עלים מהעצים, כנראה הגיעו למסקנה שאפילו רק תפילה תועיל, מה שבטוח לא יזיק.

בנגיעה אישית אספר שמידי שנה נסעתי למקום עם בני משפחתי,ולאחר ביקורינו בקברו החשוך של רבי יונתן בן עוזיאל היינו יוצאים למסעדה בצפת ומקנחים בקברו המאיר עיניים של רבי יהודה בר עילאי בתקווה שישלם לנו את הוצאות הדלק והמסעדה. חשוב לדעת שאם תרדו במדרגות בתוך הציון תמצאו את עצמכם עומדים מול שריד מזעזע והסטורי,שישה קברים קטנים של סבונים שהוכנו משומן של יהודים במהלך מלחמת העולם השניה.

ימים חמים:
כל השנה

להגיע אל היעד:
עולים מצומת עין זיתים (הממוקם על כביש 89) צפונה לכביש 886. הקבר יופיע לימינכם אחרי כ-950 מטר.

סכסוך משפחות ופדיון שבויים - בנימין בן רחל. ליד כפר סבא

קברי צדיקים. Shutterstock, אבישי טייכר  (ויקיפדיה), עיבוד תמונה
קברי צדיקים/עיבוד תמונה, Shutterstock, אבישי טייכר (ויקיפדיה)

בניגוד לרשימה הארוכה של הרבנים שמציעים פרנסה, בריאות ועוד אלף ואחת דברים טריוויאליים, התמחותו של בנימין שנולד לאחר מכירת יוסף והתאחד עם אחיו במצרים, היא איחוד משפחות. רבתם? הסתכסכתם? או לא עלינו נעלם אחד מבני המשפחה? זה המקום לבקש איחוד משפחות.

כיום ליד קבר פסטורלי זה נערכים איחודי משפחות ססגוניים יותר בצורת מנגלים והרבה אוכל מהול באווירת קודש.

ימים חמים:
כל השנה

להגיע אל היעד:
מגיעים לצומת כפר סבא מזרח ופונים בה דרום מזרחה לכביש 55 לכיוון צומת נבי ימין. הקבר יופיע לצד הכביש לאחר נסיעה של כמה דקות.

כוכב עולה - רבי גדליה משה מזוועהיל. ירושלים

קברי צדיקים. פורום בחדרי חרדים. מהיר חמה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
קברי צדיקים/מערכת וואלה! NEWS, פורום בחדרי חרדים. מהיר חמה. Shutterstock

אם יצא לכם לשמוע על מישהו או מישהי שעולים שלוש פעמים לאותו הקבר בירושלים בהפרש של שבוע כנראה שמעתם על הרבי מזוועהיל. בניגוד לרבנים אחרים הרבי שחי עוד בתקופת מלחמת העולם השניה הוא אחד הרבנים היותר צעירים שעולים אליו לקבר, אבל אצלו אין מתנות חינם והנה ההוראות.

נתקלת בבעיה?בריאותית ,ממונית או סתם דכדוך? אצל הרבי הפתרון פשוט מאוד, כנסו לאוטו וסעו ביום שני וביום חמישי שאחריו ושוב ביום שני. הבקשה התקבלה? עלו שוב על הרכב וסעו לקברו. כתבו על פתק שנושעתם תלו אותו על המכולה בכניסה לבית העלמין. אה, עוד משהו, תשאירו איזה משקה ומשהו לנשנש בשביל לזכות את הרבים. לאט לאט מתחת לכנסת ישראל צומח לו מנהיג חדש,שווה ביקור.

ימים חמים:
כל השנה

להגיע אל היעד:

פשוט מאוד. נכנסים לירושלים מכביש 1 ממשיכים ישר ועוברים את בנייני האומה. הכביש מתעקל ימינה. עוברים את מסעדת אמא מימינכם. בפניה הבאה קחו ימינה, בצומת שלאחר מכן שמאלה ותעצרו אחרי כ-300 מטרים. תזכרו טוב טוב את הדרך כי יש לכם עוד פעמיים לפחות להגיע לשם.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully