וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: "חתונת השנה" בציבור החרדי

10.6.2014 / 13:22

הערב תתקיים חתונת נכדת האדמו"ר מבעלז. הוראות למוזמנים כבר ניתנו: לא להכניס מכשיר סלולרי עם חיבור לאינטרנט, אסור מכשירי וידאו. "סדרנים מיוחדים יפקחו מקרוב"

"חתונת השנה" בציבור החרדי

חסידי בעלז. משה גולדשטיין, בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
חסידי בעלז/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין, בחדרי חרדים

בעולם החסידי הכותרת היום אינה הבחירות לנשיאות המדינה אלא חתונת חסידות בעלז. מלכה אסתר רוקח, נכדת האדמו"ר מבעלז העומד בראש אחת החסידויות הגדולות בישראל, תעמוד הערב (שני) מתחת לחופה עם הבחור אברהם ספרין, נכדו של האדמו"ר מקאמרנא.

עוד בוואלה! יהדות
"חשבתי שלכל ילד יהודי יש סבתא שמדברת עם ישו"
הורי הילדים בקליפ של דנה אינטרנשיונל: "עבדו עלינו"
תתפלאו, ישראלים לא רוצים לבגוד
מי המועמד לנשיאות שרוצה משטר מלוכני?


הכלה, שחצתה לא מזמן את גיל 18 היא נכדתו הראשונה של האדמו"ר, רבי יששכר דב רוקח ובת לבנו היחיד, רבי אהרון מרדכי רוקח. רבבות החסידים מהארץ ומחו"ל, נהרו בימים האחרונים לירושלים והשתתפו באירועי "קדם החתונה" – כמו שבת החתן, סעודת העניים, "הפארשפיל" ומעמד "החתן מאהל".

השיא צפוי להירשם הערב, במעמד הקידושין שיתקיים תחת חופה מפוארת שהוקמה על כיכר התנועה המרכזית בקריית בעלז בירושלים. החסידים מאמינים כי מדובר במעמד קדוש שבו החתן והכלה נישאים זה לזו ובמהלכו רבותיהם בשושלת החסידות יורדים מגן עדן כדי להשתתף בשמחת צאצאיהם. לכן, המשתתפים התבקשו "לעמוד ביישוב הדעת כראוי וכיאות למעמד הנורא והנשגב".

חסידי בעלז. משה גולדשטיין, בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
מעמד "החתן מאהל"/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין, בחדרי חרדים

מיד בסיום החופה, הגברים יפנו לחגוג באוהל ענק ומושקע והנשים יחגגו עם הכלה באולם סמוך ונפרד. בשעה 21:00 ייכנס האדמו"ר לאולם הגברים אז תחל החגיגה הגדולה ויחד עמה סעודת המצווה שתימשך עד השעות הקטנות של הלילה. לאחריה, תתקיים בהשתתפותם של זקני החסידות שמחת ה"מצווה טאנץ", במסגרתו רוקד האדמו"ר עם הכלה כשהם אוחזים אבנט בשתי קצותיו ולאחריו החתן עצמו ורעייתו הטריה – יד ביד לעיני האלפים. השמחה הזו תימשך עד אור הבוקר.

רבני החסידות ביקשו מהמשתתפים שלא להחזיק ברשותם מכשירי סלולרי שיש להם חיבור לאינטרנט לא מסונן, ולא להשתמש במכשירי וידאו בכל מתחם החתונה. החסידים התבקשו גם להפקיד בכל ימי השמחה על "ההפרדה וגדרי הצניעות" ובשל כך "סדרנים מיוחדים יפקחו מקרוב לשמור על גדרי הקדושה במחננו".

האדמו"ר מבעלז. משה גולדשטיין, בחדרי חרדים, מערכת וואלה! NEWS
האדמו"ר מבעלז/מערכת וואלה! NEWS, משה גולדשטיין, בחדרי חרדים

"זו תהיה אחת החתונות החרדיות הגדולות שנערכו בשנה האחרונה בישראל", הסביר העיתונאי החרדי משה ויסברג מ'בחדרי חרדים', "שנה לאחר שנכד האדמו"ר הראשון "יורש העצר" התחתן, נישאת הערב נכדתו הראשונה. הייחודית של השמחה הזאת היא בכך שלא הייתה חתונה לנכדה של האדמו"ר מאז הימים שלפני השואה. אנשים מכל קצוות הקשת החרדית והדתית צפויים להשתתף בחתונה ולחוות את החוויה הגדולה הזו".

החתונה הזו תהיה גדולה הן במספר המשתתפים בה, והם ברשימת המכובדים שנענו להזמנת האדמו"ר וצפויים להשתתף בה הערב. לאירוע בסדר גודל כזה יש כמובן הוצאות כספיות גבוהות, ועל פי ההערכות, ההפקה של החתונה והאירועים שקדמו לה נאמדים במיליוני שקלים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully