וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדיש האמא: פרנקל הפכה לסמל פמיניסטי?

באחד הרגעים המכוננים אתמול בטקס האשכבה, רחל פרנקל, אמו של נפתלי, אמרה קדיש על בנה שנרצח. האם האישה שהפכה לסמל של אצילות ומתינות יוצאת דופן נהייתה גם סמל פמיניסטי?

מערכת וואלה!

מאיר רובין ז"ל, אדריכל ידוע בירושלים שגם כיהן כסגן ראש העירייה, היה אלמן, כאשר נפטר הוא הותיר אחריו שתי בנות. ר' אריה לוין בישר לבנותיו על מות אביהם. בספר "איש צדיק היה", מספרת בתו של רובין כי הרב לוין ביקש ממנה לומר קדיש על אביה ואף לימד אותה כיצד. לפני 15 שנה התקיים פולמוס גדול של ראשי צהר בנוגע ל"קדיש יתומה". אלא שבזמנו ההיתר היה לאישה לומר קדיש כשאין גברים יתומים. ממש כמו בסיפור על הרב לוין.

עוד בוואלה! יהדות

הרבי מלובביץ' בכנסייה בדרום לבנון

"למחוק את החיוך מפרצופי הפלסטינים"

נקמה? לא זו עמדת היהדות

דיבורים על אחדות? רק אצל הדתיים לאומיים

במקרה של פרנקל אביו ואחיו של נפתלי אמרו קדיש ורחל בחרה גם היא לומר, חנת קהת, מראשות ארגון "קולך", אומרת שהעובדה שזה נעשה בצורה הצהרתית מול המצלמות היא לא פחות מ"עוד צעד של קידוש השם שהאישה הזו עושה, ושאולי עכשיו קדיש של נשים כבר לא יהיה כביכול בסודיות".

אמו של נפתלי פרנקל, רחל פרנקל, בטקס האשכבה בנוף איילון לקראת מסע הלוויה של שלושת הנערים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
אמו של נפתלי פרנקל, רחל פרנקל, בטקס האשכבה בנוף איילון לקראת מסע הלוויה של שלושת הנערים, יוני 2014/נועם מושקוביץ

מאחורי הצעד של פרנקל עומדת עמדה מנומקת שנשענת על הרקורד המרשים שלה. היא מלמדת ב"מדרשת נשמת" - מדרשה גבוהה לנשים שנחשבת למוסד מתקדם מאוד. אחד הרבנים סיפר כי פרנקל מאמינה שנשים צריכות לקחת חלק במישור הדתי, ולא להסתפק רק במינימום הנדרש מהן כנשים. לדבריו, היא מייצגת את הצד הליברלי של המיינסטרים הדתי לאומי, והידע שלה בתורה הוא כה גדול עד שהוא החליט לקום בפניה בישיבה. פרנקל גם הייתה ר"מית (רבנית מחנכת) במדרשת ברוריה, שותפה ב"רבני בית הלל" ומלמדת גמרא.

הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת ברוריה אמר שפרנקל היא דמות נשית שלא חוששת לקחת חלק בעולם התורני; "פמיניסטית בנשמתה, אם כי לא פמיניסטית לוחמת שתניף את הדגל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully